علمی فناوری 08:55 - 01 مرداد 1396
رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی گفت: هدف پارک علم‌وفناوری در خراسان‌جنوبی، ایجاد اشتغال و حمایت از جوانانی است که دارای ایده‌های مبتنی بر علم و فناوری هستند و رساندن آنان به سطحی است که خودکفا شوند.

از اشتغال تا خودکفایی جوانان در پارک فناوری خراسان‌جنوبی

محمدعلی ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه پارک علم‌وفناوری حامی هسته‌های فناور است، اظهار کرد: هسته‌های فناور، هسته‌هایی هستند که ایده‌ای مبتنی بر نوآوری برای ایجاد شغل و تولید داشته باشند.

وی با بیان اینکه هسته‌های فناور مبتنی بر یک فناوری پیشرفته هستند، افزود: شرکت‌های پارک علم‌وفناوری، مورد ارزیابی‌های اولیه قرار می‌گیرند و سپس پس از احراز دانش‌بنیان بودن طی فرآیندهایی در تهران بعنوان  شرکت دانش‌بنیان شناخته می‌شوند.

رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی افزود: پارک علم‌وفناوری حمایت‌هایی را انجام می‌دهد که احتمال شکست شرکت‌های فناور کاهش پیدا کند.

ناصری تصریح کرد: به‌طور کلی عمده دلیل عدم موفقیت افرادی که ایده‌های خوبی دارند، عدم توان مالی است؛ چرا که ارتباط بین بخش مالی و تولیدکننده ایده، قطع است.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد ایده‌پرداز، نحوه و اصول تجاری‌سازی و این امر را که چگونه محصول را به بازار مصرف برسانند، نمی‌دانند.

رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پارک علم‌وفناوری به هسته‌های فناور، کمک مادی و معنوی می‌کند، افزود: پشتیبانی‌های حقوقی، مالی، مالیاتی و هویت‌بخشی احتمال شکست هسته‌های فناور را کاهش می‌دهد.

ناصری تصریح کرد: یکی از اهداف پارک علم‌وفناوری، ایجاد ارتباط میان تولیدات مبتنی بر علم و صنعت و بازار است و پارک علم‌وفناوری باید پلی بین دانشگاه و صنعت برقرار کند.

وی با بیان اینکه پارک علم‌وفناوری به این افراد تا سقف 15 میلیون تومان وام با بهره پایین می‌دهد، اظهار کرد: پارک علم‌وفناوری مکان کارگاهی برای تولید محصول در اختیار این افراد قرار می‌دهد، این افراد ایده‌پرداز در مدت 6 ماه تا یک سال فعالیت می‌کنند و پس از این مدت به عنوان شرکت درحال رشد شناخته می‌شوند.

رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی افزود: پارک علم‌وفناوری برای معرفی محصول نیز به شرکت‌های درحال رشد کمک می‌کند و حامی آنان است.

ناصری ادامه داد: در حوزه دانش‌بنیان، شرکت‌ها بعد از دو یا سه سال تبدیل به شرکت رشدیافته می‌شوند و این شرکت‌ها که تحت حمایت پارک علم‌وفناوری هستند از مزایایی چون معافیت مالیاتی و معافیت از عوارض برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه حمایت‌هایی که پارک علم‌وفناوری در استان‌های بزرگ کشور انجام می‌دهد، قابل مقایسه با استان محرومی مثل خراسان‌جنوبی نیست، افزود: در خراسان‌جنوبی، حمایت‌ها از هسته‌های فناور بسیار کم است و عملاً مکانی برای استقرار شرکت‌ها وجود ندارد و توان مالی برای حمایت از این شرکت‌ها نداریم.

رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پارک‌های علم‌وفناوری به سه مرکز وابسته هستند، تصریح کرد: پارک‌های علم‌وفناوری زیرنظر حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها قرار دارند و این حوزه‌ها به پارک‌های علم‌وفناوری، کمک‌های مالی، غیرمالی و تخصصی می‌کنند.

ناصری با بیان اینکه زیرساخت استان به عنوان استان تازه تأسیس ضعیف است، اظهار کرد: به دلیل ضعف‌های استانی، بیشترین حجم کاری پارک‌ علم‌وفناوری، بر روی تأمین زیرساخت‌ها است.

وی یادآور شد: باید زیرساخت‌های مهندسی و مالی پارک علم‌وفناوری استان فراهم شود تا پارک علم‌وفناوری بتواند در اختیار فناوران و هسته‌های فناور قرار دهد.



انتهای پیام


9284468
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زاکربرگ از توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک توسط متا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدل استاندارد کیهان‌شناسی می‌گوید قدرت انرژی تاریک باید ثابت باشد؛ اما یافته‌های غیرقطعی نشان می‌دهند که این نیرو ممکن است ضعیف شده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف ضد آفتاب توسط مادران باردار و کودکان مطالبی بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی در پی داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا به‌ تازگی به مأموریت پهپاد «سنجاقک» برای حضور در بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است