گوناگون 12:23 - 05 بهمن 1395
روزنامه‌نگار کویتی:
گفت‌وگوهای فرهنگی میان ایران و جهان عرب، نقش مهمی در نزدیک شدن دیدگاه‌ها در راستای تقویت وحدت در مواجهه با دشمنان و بیداری ملت‌ها دارد و این امر ضامن استمرار بیداری اسلامی است.

گفت‌وگوهای فرهنگی ضامن استمرار بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حیدر عبدالرزاق المهنا، نویسنده و روزنامه‌نگار کویتی در حاشیه برگزاری نخستین اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در گفت‌وگو با خبرنگار اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از قضایای مهم جهان اسلام، اظهار کرد: نقش ایران در دفاع از مسایل امت اسلامی و پشتیبانی از مقاومت واضح و آشکار است و هیچ طرفی توان انکار این نقش‌آفرینی را ندارد. ایران همواره برای وحدت امت اسلامی در جهت مواجهه با دشمنان و مستکبران تلاش می‌کند.

نویسنده کویتی تأکید کرد: حمایت‌های ایران از جهان اسلام با توجه به جایگاه رفیع این کشور، شامل مسایل معنوی و حضور تأثیرگذار و بزرگ در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود.

المهنا در رابطه با وظیفه کشورهای اسلامی در قبال تحولات موجود در فلسطین، ادامه داد: کشورهای اسلامی باید از لحاظ مادی و معنوی از ملت فلسطین حمایت کنند. آنها باید در راستای نجات ملت فلسطین و بیرون راندن اشغالگران صهیونیست از اراضی اشغالی وارد عمل شوند. همچنین باید در عرصه رسانه‌ای با برگزاری کنفرانس‌ها و تجمعات مختلف از ملت فلسطین حمایت کنند و دفاع از مسأله فلسطین را در صدر همه کنفرانس‌های برگزار شده در کشورهای عربی و اسلامی قرار دهند.

وی درباره تأثیر کنفرانس‌ها و نشست‌های برگزار شده در زمینه گفت‌وگوی فرهنگی میان ایران و جهان عرب، افزود: برگزاری اینگونه کنفرانس‌ها و گفت‌وگوهای فرهنگی میان ایران و جهان عرب، نقش مهمی در نزدیک شدن دیدگاه‌ها در راستای تقویت وحدت در مواجهه با دشمنان و بیداری ملت‌ها دارد و این امر ضامن استمرار بیداری اسلامی است.

این تحلیلگر کویتی افزود: پس از ظهور و بروز گروهظهای تکفیری تروریستی در منطقه، اینگونه نشست‌ها و کنفرانس‌ها نقش مهم و اساسی در وحدت نظر کشورهایی که با پدیده تروریسم مواجه هستند، دارد.

حیدر عبدالرزاق المهنا در پایان اظهار کرد: در گذشته مشاهده کردیم که برگزاری این کنفرانس‌ها نتایج مثبت زیادی در مواجهه با تروریست‌ها و پیروزی‌های بزرگ مقاومت داشته است. در نتیجه باید تأکید کنم که کنفرانس‌های این چنینی تأثیر خود را دارد و باید برگزار شوند.


8707899
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است