گوناگون 14:57 - 06 بهمن 1398

دانشگاه پیام نور مجری توسعه زیست بوم کسب و کار فناوری فرهنگی شد

به گزارش خبرنگار مهر، توافق نامه همکاری چند جانبه در توسعه زیست بوم کسب و کارهای فناوری فرهنگی با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور؛ وزرای تعاون، فرهنگ و ارشاد و گردشگری، دانشگاه پیام نور، بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی و صدا و سیمای جمهوری ایران منعقد شد.

براساس ابلاغ این تفاهم نامه همکاری دانشگاه پیام نور، مجری توسعه زیست بوم کسب و کارهای فناوری فرهنگی کشور شد.

برخی از مواد این توافق نامه به شرح زیر است:

حمایت مادی و معنوی در راستای توسعه زیست بوم کسب و کارهای فناورانه خلاق و فرهنگی از طریق مراکز نوآوری فناوری فرهنگی.

همکاری در تدوین، تبیین هدایت  و نظارت بر اجرای آموزش های الکترونیکی و برقراری همایش، سمینار و کنفرانس موردنیاز برای ارتقای سطح دانش فعالان و تسهیل و زمینه سازی حضور فعالان ایرانی در دوره‌های علمی و آموزشی خارجی.

 تدوین هدایت و نظارت بر اجرای کانال ارتباطی میان فعالان با یکدیگر من جمله سرمایه گذار و بهره بردار داخلی و خارجی.

تدوین کدهای لازم برای تسهیل، تسریع نظام‌مند سازی کسب و کارهای نوپا و یکپارچه، هوشمند و یکسان سازی رویه های مربوط به صدور مجوز یا نحوه و استمرار فعالیت یا اعطای تسهیلات با بهره برداری از توانمندیهای عمومی و بومی یا حمایت از مالکیت مادی و معنوی مربوطه و یا اختصاص فضای فیزیکی با تمام موارد مطرح در بند(ه) و ارائه به نهادهای ذی صلاح از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیئت دولت و مجلس برای تصویب ابلاغ و اجرا.

هماهنگی و اتصال اجزای سیستم برای ایجاد هماهنگی در جهت شناسایی نهادها و دستگاه‌های عمومی حکومتی، حاکمیتی و مالی موثر و مذاکره با آنان برای بسترسازی تامین زیرساخت‌ها و اعطای تسهیلات، ارائه فرصت های تبلیغاتی، بسته های حمایتی یا هر اقدام دیگر لازم و مقتضی متناسب برای نیل به هدف و اجرای موضوع این توافقنامه.

 شناسایی و دسته بندی فرصت ها و آسیب ها و نیز  تقویت و رفع آنها و ارائه مشاوره های تخصصی و فنی و علمی و اقتصادی و حقوقی به ویژه از طریق راه اندازی مرکز حدایت، شتابدهی و نوآوری و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر تخصصی فناوری فرهنگی.

هدایت و توسعه مولفه های زیست بوم توسعه کسب و کار نوپای فناوری فرهنگی.

این اقدام، در ادامه برنامه های راهبردی دانشگاه پیام نور در تقویت مراکز نوآوری، افزایش سهم و جایگاه دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری کشور است.

 براین اساس برگزاری تمام دوره های توسعه کسب و کارهای فناوری فرهنگی به دانشگاه پیام نور در سراسر کشور واگذارشده است که باتوجه به کاهش رشد دانشجوی کشور می تواند درآمد پایداری برای دانشگاه در سال های اتی ایجاد کند.

 پیش از این با عملیاتی شدن تفاهم نامه با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و انتخاب ۷ دانشگاه پیام نور استانی به عنوان پایلوت، تسهیلات مالی با کارمزد ۶ درصد در اختیار فعالان دانشگاهی در حوزه کسب و کارهای نوپا مصوب شد.


10363245
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است