استانی 11:55 - 19 مرداد 1399
ایسنا/بوشهر رئیس ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان عسلویه گفت: اگر نسبت به افراد مبتلا احساس مسئولیت نداشته باشیم و تصور کنیم فرد مبتلا باید به دنبال رفع مشکلاتش باشد دچار اشتباه و جفای بزرگی شده‌ایم.

جفای بزرگ به بیماران کرونا

عبدالنبی یوسفی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی عنوان کرد: برگزاری مراسمات تجمعی و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی عامل افزایش آمار مبتلایان در شهرستان عسلویه بوده است.

وی ضمن تاکید بر عدم برگزاری مراسمات در شهرستان افزود: هدف ما در ستاد مقابله با کرونا کاهش آمار مبتلایان با استفاده از توصیه‌های بهداشتی بوده و با برگزارکنندگان مراسم‌های تجمعی و افرادی که سلامت شهروندان را به خطر بیندازند برخورد خواهیم کرد.

فرماندار عسلویه بیان کرد: گاهی تاثیر یک تصویر یا کلیپ آموزشی بیشتر از صدها متن و اطلاعیه بوده و مسئولان شهرستان با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، شوراهای اسلامی و شهرداران از ظرفیت فضای مجازی و بیلبوردها در شهر و روستا در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهروندان در زمینه رعایت و فرهنگ‌سازی در زمینه پیشگیری از ابتلا به کرونا بهره ببرند.

این مسئول تاکید کرد: اگر نسبت به افراد مبتلا احساس مسئولیت نداشته باشیم و تصور کنیم فرد مبتلا باید به دنبال رفع مشکلاتش باشد دچار اشتباه و جفای بزرگی شده‌ایم، احساس مسئولیت و عمل به وظیفه اجتماعی در کاهش آمار مبتلایان تأثیرگذار خواهد بود.

انگ زدایی کرونا یک ضرورت انکارناپذیر در جامعه است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: کتمان ابتلای به بیماری کرونا، عواقب جبران‌ناپذیری برای فرد، خانواده و جامعه خواهد داشت که متاسفانه بعضاً به شیوه‌های مختلف سعی در انکار بیماری نموده و بین اطرافیان وانمود می‌کنند که بیمار نیستند.

جاسم زارعی افزود: انگ زدایی در زمینه بیماری کرونا یک ضرورت انکارناپذیر در جامعه است، زمانی که ترس کاذب از انگ‌های اجتماعی نداشته باشیم ابتلای به بیماری را کتمان نکرده، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم قطعا در زمینه کاهش شیوع این بیماری و نهایتاً کاهش مرگ‌ومیر عزیزان به جامعه کمک شایانی خواهیم کرد.

وی ضمن درخواست از همه شهروندان به رعایت جدی فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک اظهار داشت: با عمل به توصیه‌های بهداشتی زمینه‌ساز افزایش سطح سلامت شهرستان و شهروندان باشیم.

انتهای پیام 


10658451
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است