ورزشی 08:56 - 05 بهمن 1398

بذل و بخشش عجیب در فدراسیون دوومیدانی/ تعهدات میلیاردی

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: فدراسیون دوومیدانی از معدود فدراسیون هایی است که در هفته های اخیر با سرپرست اداره شده و منتظر برگزاری انتخابات برای تعیین رئیس چهار سال آینده خود است اما در همین سرپرست این فدراسیون با محوریت دبیر خود اقداماتی را انجام داده‌اند که کار را برای رئیس بعدی سخت و پیچیده خواهد کرد.

اینکه یک فدراسیون باید امکانات و شرایط آماده سازی ورزشکارانش را به بهترین شکل ممکن فراهم کند درست و منطقی و قابل انتظار است اما اینکه مسئولان این فدراسیون تعهدات مالی بدون پشتوانه ای را ایجاد کنند و میراث بدی را برای رئیس بعدی به جای بگذارند به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

فراهم آوردن امکانات و تدارکات لازم برای ورزشکاران دارای سهمیه و آنانکه دارای شانس سهمیه کسب المپیک هستند و نیز برگزاری اردوهای تیم ملی جوانان و دو صحرانوردی از جمله مهمترین برنامه های فدراسیون دوومیدانی است. در همین راستا طی روزهای اخیر ورزشکاران این رشته در فدراسیون حاضر شده و پس از مذاکره به توافقاتی برای ادامه برنامه های تمرینی و مسابقاتی خود رسیده اند. توافقاتی که اساساً در شرایط کنونی امکان تحقق آن وجود ندارد و عملیاتی شدن آن به یک یا دو ماه آینده موکول می‌شود، در واقع تعهداتی بدون پشتوانه و برنامه‌ریزی در این فدراسیون ایجاد می‌شود که مسؤل تحقق آن تا زمان برگزاری مجمع فدراسیون نامشخص است.

احسان حدادی قهرمان برجسته این ورزش حسب اظهارات خود از بعد از مسابقات قهرمانی جهان در دوحه در اوایل مهرماه، تمریناتش کماکان تحت نظر «مک ویل کینز» آمریکایی به صورت غیر حضوری تداوم یافته است. حقوق این مربی برای ارایه برنامه به صورت غیر حضوری ماهیانه ۵۰۰۰ دلار است که از مهرماه تاکنون هیچ مبلغی به وی پرداخت نشده است و فدراسیون دوومیدانی تاکنون ۲۵۰۰۰ دلار به این مربی آمریکایی بدهکار است و جز تعهدات این فدراسیون محسوب می‌شود.

از طرف دیگر «ایگور مزگف» ماساژر روسی احسان حدادی نیز با حقوق ماهیانه ۱۵۰۰ دلار در کنار احسان حدادی قرار دارد و از مهرماه تاکنون بخش عمده ای از حقوق خود را دریافت ننموده است با این تفاسیر بدهی فدراسیون دوومیدانی به مربیان خارجی احسان حدادی بالغ بر ۳۰/۰۰۰ دلار است و در ماه‌های آتی هم این رقم افزایش خواهد یافت.

این همه عواملی نیستند که برای آماده سازی احسان حدادی به کار گرفته شده اند. حسین توکلی که به عنوان مشاور و بدنساز حدادی کار می کند هم طی روزهای گذشته با حضور در فدراسیون دوومیدانی توافق مالی جدیدی با این فدراسیون داشته که گفته می شود ماهانه ۱۵ میلیون تومان حقوق دریافت خواهد کرد!

این توافق توسط سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی صورت گرفته که بعید است بیشتر از یک ماه دیگر در این فدراسیون حضور داشته باشد. پرسش این است که این فرد که مسئولیتی در دوره آینده نخواهد داشت بر چه اساسی چنین تعهد مالی سنگینی را برای فدراسیون ایجاد کرده است؟

احسان حدادی که یکی از شانس های کسب مدال در بازیهای المپیک است علاوه بر اینها، هزینه هایی هم برای برگزاری اردوهای خود دارد که برای اردوهای خارجی حدود ۱۰ هزار دلار خواهد بود و برای برگزاری اردوهای داخلی هم حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه لازم است.

حسن تفتیان دیگر دونده ایران که خود را برای حضور در المپیک آماده می کند هم نیازمند توجه و حمایت ویژه است. از این رو برای وی هم ماهانه ۷۵۰۰ یورو در نظر گرفته شده است که تاکنون مبلغی پرداخت نشده و صرفاً تعهد ایجاد شده است.

علاوه بر این دو ورزشکار المپیکی، برخی ورزشکاران دیگر هم که مدعی کسب سهمیه هستند برای رسیدن به شرایط ایده آل نیاز به حمایت و توجه ویژه دارند که همه اینها هزینه هایی را برای فدراسیون دوومیدانی به همراه خواهد داشت و به نظر می رسد فدراسیون دوومیدانی در همین زمان سرپرستی و موقت بودن مسئولان، تعهدات مالی سنگینی را برای خود ایجاد کرده است.

بذل و بخشش حقوق های خارج از عرف و پرداخت هایی که خیلی ضروری نیست، قطعاً تبعات سنگینی برای رئیس بعدی خواهد داشت. در مورد تعهداتی که سرپرست دبیری فدراسیون برای دوومیدانی ایجاد کرده گفته می شود با این روند این تعهدات تا پایان سال به یک میلیارد تومان هم خواهد رسید. این در حالی است که مبلغی بابت این تعهدات به ورزشکاران پرداخت نشده است.

قطعاً این اقدام دردسرهایی را برای رئیس و مجموعه بعدی فدراسیون دوومیدانی بوجود خواهد آورد که افرادی که این اتفاق را رقم خواهند زد نقشی در پاسخگویی آن نخواهند داشت.


10360278
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با شکست جردن باروز مقابل جیسون نولف، قهرمان المپیک و جهان حضور در المپیک پاریس را از دست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی پور این هفته پس از برطرف شدن ورم پایش، زانوی خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه استقلال قصد دارد تا یک مدیر خارجی برای آکادمی این باشگاه انتخاب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال قصد دارد در پایان فصل از جمع آبی‌پوشان جدا شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است