استانی 09:56 - 22 آبان 1398

کاهش فعالیت صنایع آلاینده در اصفهان با توجه به وضعیت جوی

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به گزارش های هواشناسی مبنی بر وضعیت آلاینده های جوی اظهار داشت: وضعیت پایداری جوی تا پنج شنبه بعدازظهر ادامه دارد اما در وضعیت هشدار نیست و مدارس تعطیل نخواهد بود.

وی با بیان اینکه پیش بینی ها حاکی از آن است که از پنج شنبه بعدازظهر، وزش باد باعث رفع آلاینده ها خواهد شد، ادامه داد: فعالیت صنایع آلاینده اعم از کوره های گچ و آجرپزی توسط سازمان صنعت و معدن و تجارت و با نظارت محیط زیست محدود و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی توسط شهرداری انجام خواهد شد؛ توصیه به مصرف بهینه گاز خانگی در منازل مسکونی و اداره ها به منظور پیشگیری از انتشار آلاینده ها از اقدامات دیگر در این ایام خواهد بود.

محدود کردن فعالیت های ورزشی در محیط های باز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توصیه به اینکه فعالیت های ورزشی در محیط های باز و کوه نوردی تا پنج شنبه بعد از ظهر محدود شود، ابراز داشت: توصیه های بهداشتی برای سلامت گروه های آسیب پذیر جامعه توسط مرکز بهداشت انجام خواهد شد؛ در روز چهارشنبه ورزش در مدارس و مهدکودک ها در فضای بسته و سرپوشیده برگزار می شود.

شهرهای ناسالم شناسایی شدند

وی افزود: با ۲۰ ایستگاه سنجش آلاینده های جوی که ۱۵ عدد از آن در شهر اصفهان استقرار دارد، بیشترین آلاینده های جوی در مناطق زرین شهر لنجان، فولادشهر، باغ بهادران، فلاورجان، پیربکران، مبارکه، شاهین شهر، برخورار، شهر اصفهان، خمینی شهر، نجف آباد و کاشان شناسایی شده است.

برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی

شیشه فروش با اشاره به اینکه در این ایام نیروی انتظامی با خودروهای فاقد معاینه فنی برخورد می کند و تردد در محدوده زوج و فرد با دقت انجام می شود، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۵ جلسه ویژه در خصوص مقابله با پدیده گردوغبار و آلودگی هوا برگزار و ۴۰ میلیارد تومان در اختیار اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان برای اجرای پدیده گردو غبار در مناطق بیابانی سطح استان قرار داده شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۴میلیارد تومان در جهت اجرای طرح های پیشگیری از پدیده گردوغبار و تثبیت کانون های گردوغبار در اختیار اداره کل منابع طبیعی و سازمان محیط زیست استان اصفهان قرار گرفته است.

جلوگیری از فعالیت کانونهای گردو غبار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه ممانعت از تشدید آلودگی هوا با فعال شدن کانونهای گردو غبار اظهار داشت: در روز دوشنبه با مسئولان شرکت آب منطقه ای، محیط زیست و منابع طبیعی استان اصفهان بازدیدی از تالاب بین المللی گاوخونی داشتیم. با پایش و بررسی های میدانی طرح های گردو غبار در منطقه تالاب بین المللی گاوخونی در حال اجراست.

وی افزود: در مدت یک ماهه تنها ۸ درصد تالاب گاوخونی آبگیری شده است. برای پیشگیری از فعالیت کانونهای گردوغبار باید حقابه تالاب گاوخونی پرداخت شود وگرنه تهدید فعالیت کانون های گردوغبار همواره وجود دارد و ضرورت براحیا تالاب گاوخونی است.


10292392
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است