فرهنگی‌هنری 18:20 - 25 مرداد 1399

استان گیلان پیشینه غنی در حوزه موسیقی نواحی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر مصباح امروز (شنبه) در نشست انجمن موسیقی استان گیلان با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه انجمن‌های هنری غیر دولتی هستند، اظهار کرد: این انجمن‌ها در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف و در زمینه تخصصی خود و بر اساس شرح وظایف فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های انجمن‌های هنری فعالیت در بخش‌هایی کمتر دیده شده و یا مغفول مانده است، اظهار کرد: متأسفانه گیلان دارای شرایطی است که مدیریت فرهنگی در آن سخت است.

ابتر ماندن راه اندازی موزه هنرهای معاصر در پیچ و خم جلسات

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به پیگیری چندین ساله در زمینه راه اندازی موزه هنرهای معاصر در رشت، گفت: به رغم پیگیرهای مستمر و برگزاری جلسات فراوان با اعضای شورای شهر رشت این موضوع ابتر مانده است.

وی با تأکید بر ضرورت اینکه به عنوان متولیان امور هنری و با توجه به پتانسیل‌های فراوان گیلان در این زمینه همچنان پیگیر این موضوع برای رسیدن به نتیجه دلخواه خواهیم بود، تصریح کرد: برخی استان‌ها به دنبال جذب آثار هنری هستند که قرار است در موزه هنرهای معاصر گیلان به نمایش گذاشته شود که امیدواریم این اتفاق رخ ندهد.

مصباح در ادامه با اشاره به بحث بیمه هنرمندان و وعده‌های داده شده از سوی مسئولان در این بخش، افزود: هر ساله شاهد این هستیم که در این زمینه وعده‌هایی به هنرمندان داده شده اما هیچگاه به مرحله عمل نرسیده و فراموش می‌شود.

وی به پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئول بیمه هنرمندان در اداره کل ارشاد گیلان اشاره و تصریح کرد: معیشت هنرمندان با توجه به شیوع کرونا بسیار دچار آسیب شده که نیازمند توجه ویژه از سوی مسئولان است و تنها پرداخت تسهیلات نمی‌تواند این حجم از آسیب و خسارت را جبران کند.‌ معیشت هنرمندان با توجه به شیوع کرونا بسیار دچار آسیب شده که نیازمند توجه ویژه از سوی مسئولان است و تنها پرداخت تسهیلات نمی‌تواند این حجم از آسیب و خسارت را جبران کند.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با بیان اینکه قاطعانه می‌توان گفت فعالان حوزه‌های فرهنگی و هنری تنها بخشی هستند که هنوز فعالیت آنها همانند سایر کسب و کارها شروع نشده است، گفت: یکی از انتظارات و درخواست‌های ما از مسئولان و متولیان امر این بوده که نگاه ویژه ای به فعالان این بخش‌ها داشته باشند تا بتوانیم بدون مشکل از این شرایط سخت نیز گذر کنیم.

وی در ادامه به موضوع کیفیت آموزشگاه‌های موسیقی اشاره و با بیان اینکه این مراکز با هدف ارتقای سطح کیفیت آموزش‌ها و جدا شدن از آموزش‌های کلیشه‌ای در سطح مراکز علمی و دانشگاهی راه اندازی شده‌اند، افزود: در حوزه نظارت بر فعالیت آموزشگاه‌ها نیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف با مسئول مربوط به صورت فرهنگی برخورد خواهد شد.

آماده ساماندهی گروه‌های موسیقی خیابانی هستیم

مصباح علت عدم برگزاری جشنواره‌های موسیقی با کیفیت و به تعداد جشنواره‌های تئاتر را نبود مطالبه گری از سوی فعالان این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: در آینده تلاش می‌شود در این زمینه نیز جشنواره‌های موضوعی با توجه به پتانسیل فراوان استان گیلان در زمینه موسیقی نواحی برگزار شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت برخی گروه‌های موسیقی خیابانی در سطح شهر، اظهار کرد: هیچ دستور العملی ملی و ساختاری در زمینه چگونگی فعالیت و حتی صدور مجوز برای این گروه‌ها وجود ندارد.

مصباح با بیان اینکه برای نظارت بر فعالیت این گروه‌ها باید ستادی در استان تشکیل شود، افزود: اداره کل ارشاد و معاونت هنری و سینمایی آن آمادگی لازم برای همکاری با این ستاد و ساماندهی گروه‌های موسیقی خیابانی را دارد تا زمینه سو استفاده برای برخی فراهم نشود.

وی با اشاره به ضعف در حوزه آموزش موسیقی و برند سازی از برخی موسیقی‌های ضعیف و معمولی، ادامه داد: امروز متأسفانه موسیقی عرضه شده در جامعه با موسیقی اصیل و فاخر ایرانی فرسنگ‌ها فاصله دارد لذا نیازمند تقویت و ارتقای کیفیت آموزش‌های در حوزه موسیقی هستیم.


10668477
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی درخت گردو در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونسیتی باعث افتخار مردم پاکستان هم شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افتخاری گفت: ما صدای لحظه‌ها هستیم و رادیو این توان را دارد که به روز و به لحظه صدای خود را به مخاطب برساند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پوستر ویژه به هنرمندی حسن روح‌الامین به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات علیه اسرائیل خواندند منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور» به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» چهل‌وششمین جشنواره فیلم مسکو در حالی در پایتخت روسیه در حال برگزاری است که حضور نمایندگان کشور‌های عضو گروه بریکس، جلوه متفاوتی به این رویداد بخشیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است