استانی 17:35 - 28 مرداد 1398

اشراف همانند مانیتورینگ بزرگ جلوی چشم است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محوری پیش از ظهر امروز در نهمین جشنواره سراسری مالک‌اشتر که در سالن اجتماعات سپاه عاشورا برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره حاصل یک‌سال تلاش خادمان است و به عبارتی عملکرد یک‌ساله ارزیابی شده و افراد موثر منتخب شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه معیارها در این جشنواره یک معیار انسانی بوده و ارزیابی براساس آن صورت گرفته است، گفت: یک‌سال کار و تلاش انجام گرفت که ماحصل آن را امروز در این برنامه خواهیم دید.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه پاسداران با بیان اینکه فعالیت من حوزه تخصصی و خاص است، تصریح کرد: اشراف مثل یک مانیتور بزرگ جلوی چشم انسان بوده و همه واقعیت را روشن می‌کند و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، اشراف باید یک گزارش اجرایی واقعی، به‌هنگام، جهت‌دار، کوتاه باشد، حداقل مقدار همراه با پیشنهادهای آماری باشد و اشخاص گزارشات اشراف را تنظیم و نهایی کنند و در صحت و کامل بودن گزارش‌ها دقت کنند.

وی در ادامه با اشاره به فرامین رهبری در رابطه با اشراف گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب می‌خواهیم به کلیه نیروهای مسلح اشراف داشته باشیم و این اشراف با بازرسی‌های موردی حاصل نمی‌شود؛ مقصود از اشراف کلی دانستن مشکلات نیروها و ارائه راهکارها با پیشنهاد برای هر کدام است، از این‌رو باید اطلاعات کلی باشد ولی باید به هنگام نیز باشد وگرنه بی‌خاصیت خواهند بود و باید اقدامات اصلاحی و راهکارهای پیشنهادی داشته باشند.

وی ادامه داد: رهبری در بخش دیگر تاکیدات خود فرموده‌اند که گزارش‌های ارزیابی و جمع‌بندی‌ها به نحوی باشد که نتایج ارزیابی به همراه راهکارهای بهبود وضعیت هر سازمان به فرماندهان و مسوولان مربوطه داده شود تا اصلاح شود.

سردار محوری با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با جشنواره مالک‌اشتر گفت: حقیقتاً احساس می‌شود این جشنواره به یک معنا در جهت رسیدن به حرکت پیش رونده نیروهای مسلح است که نیروی انسانی تلاش می‌کند خرسند و خوشحال باشد که ان‌شاءالله موفق و موید باشید.

وی با تاکید بر اینکه اشراف درمانگری است که در نگاه مجموعه اجرا شده و امتیازات بیشتری کسب کرده است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در ادامه تأکید می‌فرمایند که اشراف فقط برای این نیست که فرماندهی‌کل از اوضاع نیروهای مسلح مطلع باشد بلکه فرماندهی از جهت اینکه یک مأموریت و مسوولیت دارد، یک فرد است و نیروهایی تحت نظر او هستند و باید بدانند که زیردستان و زیرنظرنشان چگونه کار می‌کنند، باید به طور کامل به امور اشراف داشته و باید بدانند چه اتفاقی دارد می‌افتد که این خیلی مهم است.

وی متذکر شد: امروز نیروهای مسلح مانند ۳۰ سال پیش نیست و به مراتب جلوتر، بهتر، سریع‌تر، مجرب‌تر و آماده‌تر است و این نشان‌دهنده این است که معارضه دشمن نتوانست تأثیر بگذارد و این در جای خود محکم بود، از این‌رو باید ایستاده و مقاومت کرد، باید روز به روز بنیه نیروهای مسلح را تقویت کرده و به‌توان همواره این حالت آسیب‌پذیر را حفظ کرد. (استناد به فرامین رهبری)

سردار محوری در ادامه اشراف از دیدگاه سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران را مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: اشراف یعنی فرآیندی که روشن‌سازی را هماهنگ سازی میسر و تعیین دقیق موقعیت فرد یا سازمان را در هر لحظه به شما نشان می‌دهد و به طور هوشمندانه موقعیت نسبی شما به مبداء، مقصد و وضعیت شما را در مجموعه شرایط مشخص می‌کند.

وی افزود: اشراف یعنی سامانه سنجش و پایش اندازه‌گیری، اما با مدلی در امتداد علمی و نگاهی واقعی و به دور از تعصبات صنفی و ملاحظات خاص نمایش واقعیت پنهانی سازمان و روشن کردن نقاط تاریک آن برای فرماندهان است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: اشراف یکی از کارهای عملی و راهبردی فرمانده معظم کل قوا برای هدایت نیروهای مسلح است؛ امیدواریم آینده‌نگر ولی‌امر مسلمین بوده باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اشراف در گفته‌های سردار سلامی یک ظرفیت مدیریتی قوی می‌سازد چون نگاه سالمی را به سپاه نشان می‌دهد، تصریح کرد: اشراف نقص‌های ما را نمایان کرده و باعث می‌شود تا یک قضاوت ثانوی داشته باشیم و از زاویه دیگر مورد ارزیابی قرار دهیم به طوریکه دقیق‌تر می‌توانیم زوایای پنهان و پیدا ضعف‌ها و قوت‌های سازمان و مجموعه را از این طریق نشان داد.

سردار محوری خاطرنشان ساخت: اشراف برای فرمانده بهترین ابزار مدیریت و اسناد ظرفیت‌های اعمال مدیریت را می‌سازد تا بتوانیم به استناد و اشراف به فرمانده قدرت دهیم و منجر می‌شود تا با افراد سهل‌انگاری، سست و ضعیف برخورد کرد.

وی متذکر شد: یکی از خصوصیات اشراف ایجاد سیستم اخطار هشدار و زنگ خطر است و در واقع اشراف زنگ خطر سیستم است و می‌تواند بلافاصله اطلاع دهد که نقطه ضعف داریم و آسیب‌های ما در کجاست، از این‌رو وظیفه اصلی ما این است که اجازه ندهیم تا تدبیری از تدابیر رهبری مورد غفلت قرار گیرد.

سردار محوری بیان کرد: رهبری فرمودند در بازه‌های زمانی هرچه می‌توانید پیدا کنید تا ما نسبت به وضعیت سیستم به‌روز شویم چون لحظه‌ها حساس‌اند و گاهی یک لحظه معادل تمام تاریخ است.


10213193
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است