ورزشی 00:39 - 03 اسفند 1395
بانوی شطرنج‌باز گرجستانی در گفت‌وگو با فارس
بانوی شطرنج‌باز گرجستانی گفت: حرفه‌ای بودم در عین مادر بودم کار بسیار سختی است، اما من به کمک همسرم توانستم این کار را بکنم.

گرامیشویلی: حرفه‌ای بودن در عین مادر بودن دشوار است/ خادم الشریعه می تواند الگو باشد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سوپیکو گرامیشویلی از گرجستان، که در مرحله اول مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان جهان حریف سارا خادم‌الشریعه بود و تا مرحله سوم هم صعود کرد صحبت‌های جالبی درمورد شطرنج و شرایط خودش انجام داد. او که نتوانست به مرحله چهارم صعود کند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد حضورش در ایران اظهار داشت: خیلی خوشحالم که ایران بودم. معمولاً برای مسابقات قهرمانی جهان سخت اسپانسر پیدا می‌شود، اما من به ایران آمدم و خوشحالم که تجربه خوبی کسب کردم.

وی درمورد عملکردش در مسابقات تهران و اینکه چقدر از همسرش کمک گرفته است، عنوان کرد: سال گذشته شطرنج بازی نکردم چون باردار بودم و فرزندم را به دنیا آوردم. پس از آن در اولین مسابقه ای که حاضر شدم، عملکرد خوبی نداشتم. همسرم خیلی به من کمک کرد تا بازهم به سطح اول جهان بازگردم. او در تمام مراحل زندگی حامی من است.

این شطرنج‌باز گرجستانی درخصوص عملکرد سارا خادم‌الشریعه گفت: سارا خیلی قدرتمند است و ضمن اینکه شخصیت خوبی هم دارد. برگزاری مسابقات در ایران فشار زیادی به سارا وارد کرد و شاید تمرکزش را بهم زد. همه از او توقع داشتند که نتایج بهتری کسب کند و همین امر هم فشارها را مضاعف کرده بود. سارا آینده درخشانی دارد و من از پیروزی برابر وی بسیار خوشحال هستم.

گرامیشویلی مورد میزبانی ایران خاطرنشان کرد: ایران خیلی زیبا است، اما چون مسابقات خیلی فشرده بود، فرصت نشد به مکان‌های دیدنی‌اش بروم. محل برگزاری مسابقات و میزبانی عالی بود، اما تنها مشکل این بود که گاهی در محل برگزاری مسابقات سر و صدا ایجاد می‌شد که البته عادت کردم، چراکه معتقدم من شطرنج‌باز هستم و باید در هر شرایطی بتوانم بهترین عملکرد را داشته باشم.

گرامیشویلی با بیان اینکه حرفه‌ای بودن درعین مادر بودن سخت است، گفت: در جریان مسابقات دلم برای فرزندم تنگ شده بود. هر زمان که از جریان مسابقات کنار بروم، برایم فاجعه محسوب نمی‌شود، چراکه می‌توانم فرزندم را ببینم.

وی در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی برای موفقیت بیشتر شطرنج‌بازان ایران دارد، تصریح کرد: مسابقات قهرمانی جهان فرصت خوبی برای ایران بود، چون خیلی از قدرت‌های جهان به ایران آمدند. خیلی از ایرانی‌ها می‌توانند خادم‌الشریعه را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند، چراکه او واقعاً استعداد زیادی دارد.


8835676
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به شعار اولین روز از هفته سلامت که «سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی» نامگذاری شده است، به بررسی نگاه طب ایرانی به سلامت خانواده پرداخت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با شکست جردن باروز مقابل جیسون نولف، قهرمان المپیک و جهان حضور در المپیک پاریس را از دست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی پور این هفته پس از برطرف شدن ورم پایش، زانوی خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه استقلال قصد دارد تا یک مدیر خارجی برای آکادمی این باشگاه انتخاب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال قصد دارد در پایان فصل از جمع آبی‌پوشان جدا شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است