بین‌الملل 09:54 - 10 اردیبهشت 1396
عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از دولت مصر خواست هرچه سریعتر گذرگاه زمینی رفح را به روی مسافران فلسطینی بازگشایی کرده و روابطی اقتصادی را با غزه برقرار کند.

الزهار: کاروان‌های جهانی رهسپار غزه شوند/عباس دیگر رهبر فلسطینی‌ها نیست

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود الزهار، از رهبران حماس در جریان مشارکت در تظاهراتی در محکومیت محاصره نوار غزه تصریح کرد که برقراری روابط اقتصادی مصر با غزه به نفع هر دو طرف فلسطینی و مصری خواهد بود.

الزهار از کشورهای عربی خواست گروه‌های فلسطینی را به گفتمانی صریح به منظور حفظ وحدت فلسطین دعوت کنند.

وی همچنین خواستار تحریم کشورهای حامی رژیم صهیونیستی از سوی ملت‌های عرب شد.

الزهار از شخصیت‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر در سرتاسر جهان دعوت کرد طبق قوانین بین‌المللی با رژیم صهیونیستی تعامل داشته باشند و هرگز سیاستی دو گانه را در پیش نگیرند.

او از آزادگان جهان خواست کاروان‌های هبستگی دریایی و زمینی را به منظور شکستن محاصره غزه به این منطقه گسیل دارند.

این عضو دفتر سیاسی حماس در پیامی شدیداللحن به تشکیلات خودگردان نیز تاکید کرد: به مجرمان در تشکیلات خودگردان می‌گوییم که شما برق نوار غزه را قطع کرده‌اید، خداوند برق و روشنایی قلب‌هایتان را از بین ببرد.

محمود الزهار با بیان اینکه تمامی کسانی که خلاف منافع ملت فلسطین گام بردارند، "نامشروع" هستند، تصریح کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان که ملت فلسطین را به دودستگی و اختلافات داخلی گرفتار کرده است، دیگر رهبر این ملت نیست.

الزهار اظهار داشت که عباس اموال و دارایی‌های این ملت را تصرف کرده و از آن صرفا برای خود و اطرافیانش استفاده می‌کند.

وی تمامی گروه‌های فلسطینی را به مقابله یکپارچه با توطئه‌های چیده شده علیه مساله فلسطین فراخواند و از امت اسلام خواست صندوقی را برای حمایت از ملت فلسطین تشکیل دهند.

الزهار افزود،‌ از اهل سنت و شیعه جهان عرب می‌خواهیم با تمام توان مانع از ریخته شدن خون‌ها شوند. از همه می‌خواهیم درگیری‌ها در سوریه، عراق، یمن، لیبی را متوقف کرده و تنها با اسرائیل بجنگند.

انتهای پیام


9055332
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به گزارش یک رسانه عبری، رژیم صهیونیستی قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگی ناریشکین در سفر به پیونگ یانگ با وزیر امنیت کره شمالی دیدار و در مورد مسائل امنیت منطقه ای گفتگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر رسانه‌ای دولت غزه از جنایات جدید رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا پرده برداشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه جنایت جنگی محسوب می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸۰ سرباز اوکراینی را کشته و ۱۳۱ پهپاد آن را ساقط کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمیت هالیوی در یک گزارش به پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد از زمان آغاز جنگ پس از هفتم اکتبر، جنبش حماس ده دستاورد محقق کرده است، در حالی که این رژیم فقط یک دستاورد داشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بزرگترین شرکت آب و فاضلاب انگلیس موسوم به «تمز واتر» در پی انصراف سهام‌دارانش برای تزریق ۵۰۰ میلیون پوند کمک اضطراری برای نجات این شرکت، با خطر ورشکستگی روبه‌روست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است