اجتماعی 18:36 - 29 تیر 1397
مردی که متهم است در جریان جنایتی از پیش طراحی شده دوستش را مقابل یکی از بیمارستان‌های غرب تهران با شلیک گلوله به قتل رسانده، با وجود اعترافات اولیه به این جنایت در دادگاه اتهامش را انکار کرد.

به گزارش همشهری، شامگاه 22آذرماه سال95 رهگذرانی که از خیابان بخشایش سعادت‌آباد عبور می‌کردند با صدای شلیک گلوله به وحشت افتادند. در آن سوی خیابان مردی غرق در خون کنار یک خودروی رانا افتاده بود. مرد مجروح چند قدیمی بیشتر با یکی از بیمارستان‌ها فاصله نداشت و رهگذران او را به اورژانس بیمارستان منتقل کردند، اما خونریزی وی به حدی بود که دقایقی بعد جانش را از دست داد.

با آغاز تحقیقات معلوم شد مقتول مردی 34ساله است و در یک دارالترجمه کار می‌کرد و قصد رفتن به خانه‌اش در شهرک غرب را داشت. در محل وقوع جنایت چند دوربین مداربسته نصب بود که بررسی تصاویر ضبط شده اطلاعات بیشتری را در اختیار کارآگاهان پلیس قرار داد. این تصاویر نشان می‌داد که قربانی پس از توقف کنار خیابان، از ماشین پیاده شده و در حال پنچرگیری لاستیک بود که ناگهان خودروی پرایدی در یک قدمی او توقف کرد.

به جز راننده که صورتش را پوشانده بود، مردی دیگر در صندلی جلو نشسته بود که از ماشین پیاده شد. او که نقاب به چهره داشت، اسلحه کمری را به سمت مرد جوان نشانه گرفت و 2گلوله شلیک کرد. پس از آن سوار ماشین شد و هر دو گریختند.

  • اولین سرنخ

مردان نقابدار هیچ ردی از خود به‌جا نگذاشته بودند و معلوم نبود این جنایت با چه انگیزه‌ای اتفاق افتاده است. با این حال تحقیقات در این‌باره ادامه یافت تا اینکه مأموران به نخستین سرنخ‌ها دست یافتند. بررسی‌ها نشان می‌داد مقتول از مدتی قبل به‌دلیل اختلاف با همسرش از او جدا شده بود اما بعد از مدتی دوباره زندگی مشترک‌شان را از سر گرفته و صاحب فرزندی شده بودند. در همین مرحله از تحقیقات بود که فاش شد همسر مقتول در مدت جدایی از شوهرش با یکی از دوستان او به نام بابک رابطه مخفیانه داشته، اما بعد از برطرف شدن اختلافات با شوهرش به این رابطه پنهانی پایان داده است.

این اطلاعات، فرضیه دست داشتن دوست مقتول در قتل او را تقویت می‌کرد. این احتمال وقتی بیشتر شد که مأموران با بررسی تلفن همراه این مظنون پی بردند وی زمان وقوع جنایت در نزدیکی محل قتل حضور داشته است. در این شرایط وی دستگیر شد، اما او ادعا می‌کرد در این قتل نقشی ندارد، ولی وقتی همدستش نیز به دام افتاد مجبور شد قتل را گردن بگیرد.

  • اعتراف به قتل

متهم به قتل در دور تازه تحقیقات گفت: من و مقتول از 8 سال قبل با یکدیگر دوست شدیم و رفت‌وآمد خانوادگی داشتیم. مدتی قبل فهمیدم که او از همسرش جدا شده است و در این بین من که به همسر سابق او علاقه داشتم با او تماس گرفتم و چند مرتبه یکدیگر را دیدیم.

رابطه مخفیانه ما ادامه داشت تا اینکه او دوباره به زندگی با شوهرش برگشت. وی ادامه داد: او می‌گفت شوهرش مرد بداخلاقی است و مدام با او دعوا می‌کند. من هم نقشه قتلش را کشیدم و روز حادثه با یکی از دوستانم دنبال او رفتیم. ابتدا با تیغ لاستیک ماشینش را پنچر کردم و وقتی او در سعادت‌آباد برای پنچرگیری پیاده شد 2گلوله به سرش شلیک و فرار کردم. به‌دنبال اعترافات متهم، همدستش نیز دستگیر شد و در ادامه پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

  • در دادگاه

در جلسه محاکمه که دیروز در شعبه یازدهم به ریاست قاضی مجید متین راسخ برگزار شد، بعد از آنکه اولیای دم خواستار قصاص قاتل شدند، متهم به دفاع از خودش پرداخت و گفت: هرچه که قبلا گفته‌ام دروغ است. همه اعترافات من تحت فشار بوده و من قاتل نیستم. او ادامه داد: زمانی که این قتل اتفاق افتاد من در میدان صادقیه در حال خرید بودم و اصلا نمی‌توانستم در این جنایت دست داشته باشم، اما هیچ مدرکی برای ثابت کردن حرف‌هایم ندارم.

در ادامه همدست او که اتهامش معاونت در قتل است در جایگاه قرار گرفت و گفت: وقتی دوستم سوار ماشین من شد نمی‌دانستم می‌خواهد چه کار کند. ما به محل حادثه رفتیم و او 2گلوله شلیک کرد و با هم فرار کردیم. من از ترسم حرفی نزدم اما هیچ معاونتی در این قتل ندارم و بی‌گناهم.

در این لحظه رئیس دادگاه از همسر مقتول خواست در جایگاه قرار بگیرد و درباره ارتباطش با متهم توضیح دهد. این زن گفت: وقتی از همسرم جدا شدم متهم به من پیشنهاد دوستی داد و چند مرتبه با هم بیرون رفتیم اما بعد از اینکه با شوهرم آشتی کردم دیگر با متهم رابطه‌ای نداشتم. او هم تماسش را قطع کرد اما بعد از مرگ شوهرم من را دید و تسلیت گفت.

براساس این گزارش قرار است قضات دادگاه به‌زودی در‌این‌باره تصمیم‌گیری کنند.


9847908
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است