استانی 21:38 - 21 مرداد 1399
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان:
ایسنا/زنجان مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان، به نقش پررنگ پویش‌های مردمی، تشکل‌ها و خیریه‌ها در کنترل و مبارزه با بیماری کرونا اشاره و از آن تقدیر کرد.

نقش‌ تشکل‌ها در کنترل بیماری کرونا قابل تقدیر است

مسیح‌الله سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، ۲۲ مرداد، روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را فرصتی برای قدردانی از تلاش‌های ارزشمند تشکل‌ها و خیریه‌ها دانست و گفت: این روز فرصت مغتنمی است به منظور قدردانی از تلاش‌ها و نقش‌آفرینی‌ تشکل‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و پویش‌های مردمی و در مجموع هرگونه فعالیت‌ داوطلبانه مردمی که با درکی عمیق و آگاهانه از موضوعات جامعه و شور نشأت گرفته از شعور اجتماعی آنان، در حوادث گوناگون، سوانح و بلایا در کنار مردم و در خدمت به هم‌نوعان خود بوده و از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

وی افزود: همه ساله به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی برنامه‌های مختلفی در سطح استان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شد، اما امسال به دلیل شرایط کرونایی این برنامه‌ها از جمله نشست‌ها و جلسات هم‌اندیشی برگزار نشد.

این مسئول گفت: امسال با رویکردی متفاوت پویش‌های مردمی، تشکل‌ها و خیریه‌ها برنامه‌های خود را به سمت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه با کمک‌های مومنانه، آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه در مقابله با ویروس کرونا ، توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک در مناطق حاشیه شهرها و سایر اقدامات خیرخواهانه معطوف ساخته‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: همچنین به همین مناسبت، بر اساس مصوبات شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های استان، استانداری، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مسئول در این حوزه، ساماندهی پویش‌های مردمی، تقویت فعالیت تشکل‌ها، خیریه‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را در جهت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در دستور کار خود دارند.

سلطانی، به نقش پررنگ پویش‌های مردمی، تشکل‌ها و خیریه‌ها در کنترل و مبارزه با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: گروهای داوطلب مردمی، در مدت ۶ ماه گذشته، اقدامات ارزشمندی را در جهت آگاه‌سازی جامعه، کمک به اقشار نیازمند و جذب کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا انجام داده‌اند که قابل تقدیر است. البته انتظار داریم همچنان تشکل‌ها و پویش‌های مردمی با افزایش توانمندی‌ها و کسب مهارت‌های بیشتر، با قدرت و قوت افزون‌تری در کنار دولت و در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری و جذب مشارکت‌های مردمی تلاش کنند.

وی افزود: در ابتدای شناسایی کرونا ویروس، پویش‌های مردمی به سرعت شکل گرفتند، به‌طوری‌که در سطح استان و کشور شاهد اوج‌گیری مشارکت‌های مردمی بودیم که البته رد پای این مشارکت‌های احساسی در اکثر رویدادها و حوادث نیز دیده می‌شود. سلطانی تصریح کرد: انتظار داریم با طولانی شدن حضور این ویروس خطرناک، مشارکت‌های اجتماعی از حالت احساسی به یک حالت منطقی و عقلانی فعال در جهت پیشگیری و مقابله با این ویروس تبدیل شود و تشکل‌ها بتوانند در کنار دستگاه‌های دولتی در حفظ سلامت اجتماعی سهیم باشند.

انتهای پیام


10663064
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است