استانی 19:29 - 03 اسفند 1397

یزد آماده استقبال از رویداد مهم پایتختی کتاب ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی عصر امروز در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه کتاب یزد با حضور در ستاد خبری این نمایشگاه از تلاش های اداره ارشاد یزد برای برگزاری این نمایشگاه قدردانی کرد و اظهار داشت: امیدواریم با ارزیابی نقاط ضعف، بتوانیم در سالهای آینده نمایشگاهی به مراتب بهتر از امسال داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فردا مشخص می شود عنوان «پایتخت کتاب ایران» به کدام یک از استانها اختصاص می یابد، افزود: یزد استحقاق دریافت این عنوان را دارد و دستگاه های مختلف آمادگی خوبی برای ایفای نقش در این رویداد مهم فرهنگی دارند.

طالبی عنوان کرد: اگر این عنوان برای یزد محقق شود، این اطمینان را خواهیم داد که مسئولان و فعالان فرهنگی استان یزد اهتمام جدی برای حفظ این عنوان و تطبیق آن با یزد داشته باشند.

استاندار یزد تصریح کرد: به طور قطع پایتخت کتاب ایران جایگاه واقعی خود را در یزد پیدا خواهد کرد و کتاب در همه عرصه های زندگی و فعالیت مردم وارد می شود.

وی افزود: کتابخوانی را تنها از دریچه فرهنگی نخواهیم دید بلکه جزو جدایی ناپذیر همه فعالیت ها خواهد بود.

طالبی خاطرنشان کرد: یزد نیازمند کسب چنین عناوین و رویدادهایی است برای اینکه برنامه های فرهنگی خود را منسجم تر برگزار کند و به طور قطع، حمایت دستگاه های دولتی از چنین رویدادهایی حمایت های ملی و اهتمام مردم نسبت به کتاب و کتابخوانی را به دنبال خواهد داشت و امیدواریم شاهد تاثیرگذاری کتاب در روند توسعه استان و ارتقاء آگاهی مردم باشیم.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یزد یک استان صنعتی است و می توان از ظرفیت بخش خصوصی در راستا ارتقاء شاخص های کتابخوانی بهره برد، افزود: متاسفانه تاکنون از این ظرفیت به درستی استفاده نشده اما باید راهبردهای مشخصی برای مشارکت بخش خصوصی داشته باشیم.


10061406
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است