ورزشی 19:13 - 13 آذر 1400

گزارش رسانه اسپانیایی از حضور تیم محجبه هندبال بانوان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان در اسپانیا آغاز شده و تیم بانوان کشورمان در اولین حضور خود در این رویداد به عنوان نخستین تیم محجبه نورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفته اند.

تیم زنان ایران، جمعه شب در اولین دیدار خود در گروه سوم برابر رومانی مغلوب شدند. به دنبال اولین بازی هندبالیست های کشورمان در اسپانیا یکی از رسانه های کشور میزبان گزارشی از حضور تیم ایران منتشر کرد.

در گزارش رسانه معتبر " آس " آمده است:

تیم ملی هندبال زنان ایران اولین حضورش در مسابقات قهرمانی زنان جهان را با حجاب اسلامی پشت سر می‌گذارد. این تیم تنها ۱۳ سال از حضورش در مسابقات بین‌المللی گذشته و با چهارمی در مسابقات آسیا جواز حضور در اسپانیا را به‌دست آورده است.

در مسابقات قهرمانی جهان که ۳۲ تیم حضور دارند، انتظار می‌رفت تیم‌های دیگری نیز حضور داشته باشند اما این افتخار متعلق به ایران است.

تیمی جدید که اولین حضورش در قهرمانی آسیا به سال ۲۰۰۸ میلادی برمی‌گردد و اکنون بعد ۱۳ سال جزو بهترین تیم‌ها است.

روز گذشته ایران اولین دیدارش در مسابقات قهرمانی جهان را در کاستیون اسپانیا مقابل رومانی انجام داد که با نتیجه ۳۹ بر ۱۱ شکست خورد.

ملی‌پوشان هندبال ایران در اولین مسابقه با لباس‌های معمولی و جوراب شلواری سفید در زیر شلوارک که تمام ساق پای آن‌ها پوشیده باشد حاضر شدند. آن‌ها همانند بازیکنان برخی دیگر از تیم‌ها روسری داشتند و بازی خود را با حجاب انجام دادند که این حجاب، آن‌ها را از دیگران متمایز می‌کند. در طول بازی هیچ اعتراض یا اتفاقی رخ نداد و همه چیز به روال عادی انجام شد.

برای ایرانی‌ها حضور در اسپانیا یک پیروزی است. آن‌ها از قبل می‌دانستند که نروژ یا رومانی از امکانات بهتری برخوردار و شرایط بهتری دارند. آن‌ها از قبل برنامه خود را بر پیروزی مقابل قزاقستان متمرکز کرده‌اند.

ایران و قزاقستان چهار بازی بین‌المللی انجام داده‌اند که قزاقستان برنده این دیدارها بوده اما رفته رفته ایران تعداد گل‌های خورده خود را کاهش داده است.

در دیدار ایران و رومانی مینا وطن پرست ستاره زمین بود. او ۳۲ ساله است و یک متر و ۶۸ سانتی متر قد دارد. او در بازی مقابل رومانی بیش از نیمی از گل‌های تیمش را به ثمر رساند. او در این دیدار از ۹ شوتش ۶ گل را به ثمر رساند.

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان از ۱۰ الی ۲۸ آذرماه در اسپانیا برگزار می شود. تیم ایران یکشنبه شب در دومین دیدار خود به مصاف تیم نروژ دارنده مدعی کسب عنوان قهرمانی جهان خواهد رفت.


11350117
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است