گوناگون 13:48 - 30 دی 1399

موضوع جدیدی مطرح نکرده ام/با حجت الاسلام کاشانی مناظره نمی کنم

شیخ محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه اهل سنت خاش، در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به دعوت حجت الاسلام حامد کاشانی به مناظره درخصوص شهادت حضرت زهرا (س) و مسائل پس از آن، اظهار داشت: این مباحث در گذشته به صورت مناظره زیر نظر نهاد رهبری با دلایل و استدلال مطرح و اعلام شده سپس در قالب مجله به چاپ رسیده است.

امام جمعه اهل سنت خاش افزود: قطعاً آقای کاشانی از آن مباحث بی اطلاع هستند.

وی اظهار داشت: بنابراین این مباحث تمام شده است و مساله جدیدی نیست که بخواهیم مجدد درباره آن بحث کنیم، ایشان می‌توانند به همان مجلات که هم اکنون در نهاد رهبری موجود است و استدلال‌های هر دو طرف که در مناظرات و مذاکرات بیان شده، رجوع کند.

امام جمعه اهل سنت خاش در پاسخ به اینکه آیا حاضر است در این مناظره شرکت کند یا خیر؟ پاسخ داد: نیازی برای حضور در مناظره نمی‌بینم.

گفتنی است حجت الاسلام حامد کاشانی شب گذشته با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

«جناب آقای شیخ محمد عثمان قلندرزهی

امام جمعه اهل سنت مردم عزیز خاش

با سلام و تحیت

گرچه از ادعای خلاف واقع جنابعالی در نمازجمعه ۲۶ دی ماه آزرده‌ام، اما جنابعالی را به یک گفت‌وگوی علمی در زمینه اتفاقات رخ داده بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله تا زمان دفن صدیقه طاهره سلام الله علیها دعوت می‌کنم.

اقتضای احترام به آن مردم عزیز و مظلوم که پای سخنان شما نشسته بودند و استناد دروغین شما به صحیح بخاری و صحیح مسلم را می‌شنیدند، پاسخگویی و گفتگوی عالمانه است.

البته ملاحظات کلام شما بیش از یک مورد است، اما این استناد دروغین مایه شگفتی بیشتر بود.

امید که با این گفتگوی عالمانه و همدلانه در محیطی آکنده از عطوفت اسلامی به وفاق و همدلی میان برادران مسلمان و روشن شدن حقیقت کمک کنیم».


10910911
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است