علمی فناوری 16:27 - 01 مرداد 1396
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد
معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در تلاش هستیم که طی سال آینده کل اعتبارات آموزش عالی در یک سال را دو برابر کنیم.

افزایش دو برابری اعتبارات آموزش عالی در سال آینده

به گزارش ایسنا، حسین عسگریان‌ابیانه در آیین تودیع و معارفه روسای دانشگاه زنجان که ظهر امروز برگزار شد،با اعلام این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر اعتبارات کل علوم بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. ضمن اینکه توجه خوبی در این زمینه شده اما معتقدیم که این میزان اعتبار هنوز نتوانسته آنچه که در شأن آموزش عالی است را بر آورده کند.

این مسئول افزود: طبق برنامه در نظر داریم با همت همه مسئولان وزارت علوم، این میزان اعتبارات را در یک سال به دو برابر برسانیم که این امر به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست اما با تامین میزانی از مالیات سیگار، تخصیص میزانی از ظرفیت برنامه ششم دولت و میزانی نیز در افزایش این اعتبارات می‌توانیم در این زمینه گامی موثر برداریم.

وی افزود: ما معتقدیم که این کار شدنی است اگر چه سخت است و در این مسیر همت و کمک مسئولان امر را می‌طلبد.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در راستای توسعه دانشگاه‌ها تلاش زیادی شده و امروز تلاش‌ها بر این است که نسل سوم دانشگاه‌ها یعنی دانشگاه‌های کارآفرین در عرصه آموزش ورود پیدا کنند که خوشبختانه گام‌های خوبی نیز در این زمینه برداشته شده است.

عسگریان با اشاره به اینکه در تلاش هستیم یک سری از تسهیلات را برای هیئت‌های علمی فراهم کنیم، گفت: برخی تسهیلات‌ها است که قانون حق‌التدریسی و حق‌التحقیقی بوده که با تلاش زیادی که در این زمینه صورت گرفت میزان مالیات حق‌التدریسی که ۲۰ درصد بود را به ۵ درصد کاهش دادیم و میزان مالیات حق‌التحقیقی که به دو صورت داخلی و خارجی بود و برای هر کدام به ترتیب ۲۰ و ۱۰ درصد مالیات در نظر گرفته بود را کاهش بدهیم و همه را ۱۰ درصدی کنیم. همچنین اصلاحاتی در برنامه ششم نیز به وجود آورده اینکه امیدواریم به همت این اصلاحات بتوانیم قدمی در راستای پیشرفت برداریم.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه زنجان طی سالیان گذشته توانسته است رشد و پیشرفت خوبی داشته باشد، گفت: دانشگاه زنجان در حال حاضر توانسته است بالغ بر ۴۰۰ هیئت علمی داشته باشد که در مقایسه با سال‌های ابتدایی این دانشگاه رشد علمی خوبی در هئیت علمی مشاهده می‌شود.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه زنجان سرآمد مدیریت سبز است و در کشور رتبه اول و در جهان رتبه ۷۵ را در این زمینه به خود اختصاص داده است که این خود بدون تلاش به‌دست نمی‌آمد.



انتهای پیام


9286752
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» درحالی‌که دست انسان ابزاری باورنکردنی با قابلیت‌های فراوان است، می‌تواند نقش مهمی در انتقال بیماری‌ها داشته باشد و به تهدیدی مرگبار تبدیل شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: در سواحل مکران در حال برنامه ریزی برای مقدمات اجرایی و عملیاتی بخش علمی در این منطقه هستیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان نشان دادند که در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، تغییراتی در رگ‌های خونی مغز آن‌ها رخ می‌دهد که می‌تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است