ورزشی 05:06 - 05 فروردین 1398
بایرن مونیخ با انبوهی افتخار داخلی و بین المللی توانسته خودش را به عنوان اعتبار فوتبال آلمان بر سر زبان‌ها بیندازد.

معرفی تیم‌های برتر جهان فوتبال/ بایرن مونیخ؛ اعتبار آلمان

به گزارش ایسنا، بایرن مونیخ قدرت اول فوتبال باشگاهی آلمان بوده است. تیمی که توانسته بوندسلیگا را به انحصار خود در بیاورد؛ طوری که یک ماه بعد از شروع فصل جدید فوتبال باشگاهی در آلمان می‌توان قهرمان آن فصل را پیش بینی کرد. البته در این فصل کمی از اقتدار همیشگی بایرن از بین رفته است. حذف در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان با شکست برابر لیورپول، اتفاق تلخی برای هواداران بایرنی بود که عادت داشتند تیمشان را در مراحل پایانی جام ببینند.

کسب ۲۸ قهرمانی در بوندسلیگا باعث شده تا این تیم به پرافتخارترین تیم تاریخ در بوندسلیگا تبدیل شود. از این ۲۶ قهرمانی، شش قهرمانی در شش سال اخیر به دست آمده تا نشان دهد لیگ آلمان کاملاً تک قطبی شده است.

در جام حذفی نیز ۱۸ قهرمانی بایرن مونیخ یک رکورد است و هنوز تیمی به این تعداد قهرمانی در جام حذفی دست پیدا نکرده است.

مونیخ یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای آلمان است. فرهنگ بایرنی، پرچم سفید و آبی، لباس‌های سنتی و جشن اکتبر هویت‌های این کلان‌شهر را تشکیل می‌دهد. ورزشگاه آلیانس آرنا یکی از زیباترین و مدرن‌ترین ورزشگاه‌ها در فوتبال اروپاست که بازی‌های خانگی بایرن در آن برگزار می‌شود. ظرفیت این ورزشگاه ۷۵ هزار نفر است. این ورزشگاه در بازی‌های جام جهانی ۲۰۰۶ مورد استفاده قرار گرفت.

* رقابت‌های ویژه

دیدار حساس بایرن مونیخ و دورتموند چند سالی است که در عرصه جهانی نیز هوادار پیدا کرده است. از این دیدار به کلاسیکر یاد می‌شود و در واقع ال کلاسیکوی فوتبال آلمان است. همچنین دیدار بایرن موینخ و نورنبرگ به داربی باواریا و دیدار بایرن مونیخ و و مونیخ ۱۸۶۰ به داربی مونیخ معروف شده‌اند.

رکوردها

طبیعی است باشگاه بزرگی چون بایرن مونیخ صاحب رکوردهای زیادی در فوتبال آلمان و اروپا باشد. یکی از جالب‌ترین رکوردها رکورد سریع‌ترین گل در تاریخ لیگ قهرمانان است که در ثانیه ۱۰ توسط روی ماکای درون دروازه رئال مادرید قرار گرفت. همچنین بایرن با ۱۰ برد پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا رکورددار است و تا به حال تیمی در این رقابت‌ها نتوانسته در ۱۰ دیدار پیاپی به این تعداد برد دست یابد.

برترین گلزن تیم بایرن مونیخ، گرهارد مولر است که توانسته ۵۶۴ گل به ثمر برساند. او از جایگاه ویژه‌ای نزد هواداران بایرن برخوردار است و بعید است به این زودی ها رکورد او در این تیم شکسته شود. در بین ۱۰ گلزن برتر تاریخ بایرن مونیخ سه بازیکن در تیم فعلی این تیم حضور دارند. توماس مولر با ۱۸۳ گل زده در رده چهارم است، روبرت لواندوفسکی و آرین روبن نیز در بین ۱۰ گلزن برتر تاریخ بایرن مونیخ هستند.

در زمینه بیشترین بازی در تاریخ این تیم نام یک دروازه‌بان در صدر قرار دارد و او کسی نیست جز سپ مایر که توانسته است ۷۰۰ بازی برای این تیم انجام دهد و اولیور کان با ۶۳۲ بازی در رده دوم است و گرد مولر با ۶۰۵ بازی سوم است و تنها توماس مولر در بین ۱۰ بازیکن اول بایرن مونیخ از نظر تعداد بازی است. او با ۱۳۳ بازی در رده دهم قرار دارد.

* سرمربی

بایرن مونیخ تیمی است که خیلی کم دست به تغییر سرمربی می‌زند و معمولاً حداقل سه سال به مربی خود زمان می‌دهد. آخرین مربی این تیم نیکو کواچ است که به جای هاینکس، هدایت این تیم را بر عهده گرفت و در همان روزهای اول حضورش توانست بایرن را به قهرمانی در سوپر جام آلمان برساند.

اوتمار هیتسفلد با ۱۴ قهرمانی پرافتخارترین سرمربی در تاریخ تیم بایرن مونیخ است. او در یک مقطع ۱۱ و در یک مقطع دیگر ۳ قهرمانی برای این تیم به دست آورد.

مهمترین افتخارات

۵ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا

۲۸ قهرمانی بوندسلیگا

۱۸ قهرمانی در جام حذفی

۷ قهرمانی در سوپر جام آلمان

انتهای پیام


10086223
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است