استانی 11:27 - 07 آبان 1395
دانشگاه زابل و اداره کل استاندارد سیستان وبلوچستان در زمینه گسترش همکاری های علمی و فنی تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رئیس دانشگاه زابل  گفت: استاندارد راهی برای حفظ کیفیت و مراقبت از بهداشت، سلامتی، ایمنی، امنیت کالاها و محصولاتی که روزانه مردم استفاده می کنند است و در واقع برای سلامتی مردم جامعه حفظ و رعایت استانداردها لازم و ضروری است.


موسی بهلولی همکاری در زمینه برگزاری همایش های مشترک و تشکیل دوره های تخصصی و آموزشی را یکی از مفاد این تفاهم نامه ذکر کرد و افزود: ایجاد و بهره مندی از آزمایشگاه های مرجع برای انجام طرح های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد، همکاری در زمینه تالیف، ترجمه اسناد، کتب، مدارک علمی – آموزشی، مقالات علمی و چاپ آنها، برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره علمی و تخصصی از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.


امضا تفاهم نامه دانشگاه زابل و اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان


امضا تفاهم نامه دانشگاه زابل و اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان


وی با بیان اینکه رعایت و لزوم شاخص های استاندارد در سطح رفاه عمومی اعتمادسازی را افزایش می دهد تاکید کرد: تشکیل و راه اندازی دفتر تدوین استاندارد در دانشگاه زابل برای تدوین استانداردها و معرفی دبیران در آینده نزدیک انجام می شود.


دکتر بهلولی افزود: ارائه خدمات مشاوره و تخصصی به منظور ارزیابی و داوری طرح های تحقیقاتی، مطالعاتی و آموزشی پس از امضا تفاهم نامه مدنظر دانشگاه زابل است.


مدیرکل اداره استاندارد سیستان و بلوچستان دانشگاه زابل را یک فرا دانشگاه دانست و تصریح کرد: دانشگاه زابل با استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی و پیشرفته ترین آزمایشگاه ها یاری گر سازمان استاندارد ملی ایران در کیفی سازی محصولات است.


اسماعیل عاقلی افزود: این تفاهم نامه به منظور استفاده از توانمندی محیط های دانشگاهی و انتظاراتی که قانون گذار، مقام معظم رهبری و مردم از سازمان ملی استاندارد دارند امضا شد.


وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت اساتید برای تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، ایجاد کمیته های متناظر فنی سازمان بین المللی استاندارد در کشور و استان از جمله بندهای این تفاهم نامه است.


تفاهم نامه با حضور رئیس دانشگاه زابل، مدیرکل استاندارد سیستان وبلوچستان و مسئولان محلی در سرسرای دانشگاه زابل به امضا رسید.
انتهای پیام/ع

8250692
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است