سیاسی 11:39 - 25 فروردین 1400
جمعی از سناتورهای دموکرات آمریکا در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور کشورشان از تلاش ها برای بازگشت واشنگتن به برجام حمایت کردند.

حمایت تعدادی از سناتورهای دموکرات از بازگشت آمریکا به برجام

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، 27 سناتور دموکرات طی نامه ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در شرایطی که مذاکرات غیرمستقیم با ایران برای احیای توافق هسته ای در جریان است از تلاش های واشنگتن برای بازگشت به برجام حمایت کردند.

این سناتورها که تیم کاین سناتور ویرجینیا و عضو کمیته های روابط خارجی و نیروهای مسلح سنا و کریس مورفی سناتور کنتیکت و رئیس کمیته های فرعی خاور نزدیک، جنوب آسیا، آسیای میانه و ضدتروریسم در راس آنها قرار دارند، سه شنبه شب نامه خود را به جو بایدن ارائه داده و در آن از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا برای خروج یک جانبه از توافق هسته ای درسال 2018 انتقاد کردند.

آنها همچنین در این نامه آورده اند: خساراتی که در چهار سال گذشته ایجاد شد کشور ما را با چالش های متعددی در سراسر دنیا مواجه کرد. تردیدی نیست که یکی از اولویت های زودهنگام و ضروری در زمینه امنیت ملی شما باید بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) باشد.

این سناتورها افزودند: ما به طور قوی از بازگشت به برجام و استفاده از رویکرد پایبندی در برابر پایبندی به عنوان نقطه آغاز تنظیم مجدد روابط با ایران حمایت می کنیم. اگر ایران مایل به بازگشت به پایبندی به تعهدات خود در برجام باشد، ایالا متحده نیز باید مایل به بازگشت به این توافق و کاهش تحریم ها ذیل برجام باشد.

به گزارش ایسنا، مذاکرات ایران و گروه 1+4 در چارچوب کمیسیون مشترک با هدف احیای برجام و بازگشت آمریکا به این توافق این روزها در وین در حال برگزاری است. تیم آمریکا نیز هفته گذشته در وین حضور داشت اما هیچ گفت وگو میان مقامات ایران و آمریکا صورت نگرفته است.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با همتای روس خود در تهران با بیان اینکه "این آمریکا بوده که از توافق خارج شد و عهدات خود را نقض کرد" خاطر نشان کرد: اگر آمریکا می خواهد قادر به بازگشت به برجام باشد، باید کلیه تحریم ها را لغو کند. باید فهرست تمام تحریم ها را طبق وظیفه ای که بر اساس برجام دارد، ارائه دهد. البته ما یک فهرست مثالی، نه یک فهرست کامل به آنها ارائه کردیم تا بدانند که با چه چیزی طرف هستند. طبق برجام آمریکا وظیفه دارد که فهرست تمام تحریم ها را ارائه کند و سپس همه شان را بردارد. این سیاست غیرقابل تغییر ماست.

دیپلمات ارشد کشورمان تاکید کرد: ما نشست وین را با حضور روسیه، چین و سه کشور اروپایی برگزار می کنیم. آمریکا در این مذاکرات حضور ندارد زیرا عضو برجام نیست. ما داخل برجام هستیم. بنابراین آن کسی که باید بلیط عضویت در توافق را بخرد، ایران نیست بلکه آمریکایی ها هستند. قدرت آنها بیرون از اطاق برجام است اما ما در داخل اطاق هستیم. ما نیازی به ورود نداریم پس آنها نمی توانند شرط بگذارند.

انتهای پیام


11025279
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز جمعه این هفته تهران - ۷ اردیبهشت ماه - به امامت آیت الله خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی گفت: تهدید‌ها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است ایران امروز را می‌توان کشوری پیشرفته و فناور نامید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد واقعه طبس و شکست مفتضحانه متجاوزان آمریکایی منتشر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت و اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است