بازار 08:46 - 28 اسفند 1399

شرکت حقوقی پایه یک نظام مهندسی ساختمان استان تهران در زمینه طراحی و نظارت ساختمان

شرکت عمران ابنیه آسایش با سابقه کاری 13 ساله، صلاحیت طراحی چهاررشته را در زمینه طراحی و نظارت در گرایشهای معماری، سازه، تاسیسات برقی و مکانیکی دارد و همچنین دارای ظرفیت طراحی و نظارت بالغ بر یک صد هزار متر در هر گرایش می باشد.

خدمات مشاوره ، مهر مشاور ابنیه

این شرکت با توجه به سابقه کاری، نظارت بیش از یک صد و پنجاه پروژه ساختمانی و طراحی بیش از پانصد پروژه در مناطق 22 گانه تهران، توانایی ارایه مشاوره و راهنمایی کارفرمایان به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های ملک را داراست.

ارایه دهنده برگ های تعهد طراحی و نظارت نظام مهندسی در چهار رشته (معماری، محاسبات سازه، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی) و استحکام بنا.

پس از اخذ دستور نقشه، مهندس معمار طراحی پلان های معماری را بر اساس ضوابط شهرداری انجام می دهد. پس از اتمام کار طراحی، برگه سبز معماری می بایست به انضمام نقشه ها و جهت تعهّد نقشه ها به دفتر خدمات شهرداری ارسال شود. برگه سبز تعهد معماری یا برگه سبز معماری جهت ضمانت نقشه ها گذاشته می شود. مهندس معمار با گذاشتن برگه تعهد معماری تایید میکند که نقشه ها مطابق مقررات ملی ساختمان طراحی شده اند. در صورت وجود هر گونه اشکال، مهندس معماری که برگه سبز معماری خود را ضمیمه پلان ها کرده در آینده جوابگو خواهد بود. در واقع برگ سبز معماری این تضمین را به ارگان ناظر بر ساخت و ساز شهری می دهد که طراحی به شیوه اصولی انجام شده است.

استحکام بنا

شهرداری ها برای صدور پایان کار برای ساختمانهای فاقد مهندس ناظر یا ساختمانهای معمارساز، ساختمانهای فاقد پایان کار از شهرداری، ساختمانهایی که در اثر مرور زمان کاربری آنها از مسکونی به تجاری یا اداری تغییر یافته و از این قبیل، از مالک می خواهند تا برگه تعهد نظارت با تائیدیه و مهر مهندس ناظر را ارائه نماید که به این برگه، استحکام بنا یا تعهد نظارت گفته میشود.

طراحی انواع نقشه های ساختمانی

با توجه به تعدد پروژه ها در مناطق مختلف و ارایه به شهرداری و همچنین همکاری با دفاتر خدمات الکترونیک این شرکت توانایی طراحی بهینه فاز یک معماری را به لحاظ تامین پارکینگ، حد اقل رساندن فضاهای پرت، جانمایی مناسب فضاها، تامین نور گیری و دسترسی مناسب هر فضا را داراست.

اخذ پروانه ساختمان:

پروانه ساختمان سندی است که شهرداری‌ها (یا سایر مراجع صدور پروانه مانند همیاری شهرداری) صادر نموده و در اختیار مالک قرار می‌دهند. برای احداث هرگونه ساختمان باید مجوز لازم از مرجع ذی‌صلاح دریافت گردد.

عدم خلاف و پایان کار:

پیگیری مراحل عدم خلاف و پایان کار در شهرداری مناطق 22 گانه و رفع مشکلات پرونده در هر مرحله و همچنین مشاوره جهت تسریع انجام کار.

طراحی نقشه های فاز یک و فاز دو:

بعد از تکمیل نهایی و قطعی طرح، نقشه‌های ساختمان را به طور دقیق با مقیاس ۱:۵۰یا ۱:۱۰۰ ترسیم می‌کنند. نقشه‌هایی که ویژگی‌های معماری ساختمان از قبیل نحوه ی استقرار و روابط فضاها و مشخصات نماهای ساختمان را نشان می‌دهد، اصطلاحأ نقشه‌های فاز یک معماری نام دارند

طراحی تمام نقشه های فاز دو در چهار رشته با رعایت اصول مهندسی و مطابق با مقررات ملی ساختمان شامل طراحی معماری فاز دو و محاسبات سازه و سبک سازی مطابق با آیین نامه های جاری و ارایه نقشه های اجرایی فاز دو تاسیسات برقی و مکانیکی ساختمان مرحله بعدی کار طراحی است.

نقشه‌های فاز یک ساختمان دقت و اطلاعات لازم برای اجرای ساختمان را ندارند. برای مثال، در آن نوع فونداسیون‌ها، ابعاد ستون‌ها، مسیر لوله‌ها، جنس دیوارها، جنس و جزئیات درها و پنجره‌ها، مصالح کف سازی، محل استقرار لامپ‌ها و … مشخص نشده است. از این رو، برای اجرای هر ساختمان با بهره گرفتن از نقشه‌های فاز یک، نقشه‌های اجرایی ( فاز دو ) آنرا تهیه می‌ نمایند.

طراحی نما و دکوراسیون داخلی و محوطه سازی به صورت سه بعدی:

نما، چهره ساختمان را نشان می دهد که معمولا به بخش جلویی اشاره دارد. این بخش، قطعه جدایی ناپذیر در طراحی کلی یک ساختمان است. نماها می توانند در اشکال و اندازه های گوناگون طراحی شوند و در واقع فرصتی برای معمار ایجاد می شود که خلاقیت و هنر خود را به نمایش در بیاورد و به طور خلاصه این فرصت را در اختیار طراح قرار می دهد تا به سازه‌اش شخصیت و هویت بدهد.

طراحی نمای ساختمان یک مؤلفه زیبایی است که به تعریف زیبایی شناسی معماری ساختمان کمک می کند اما علاوه بر این موضوع، در عملکرد انرژی داخلی یک ساختمان نیز نقشی اساسی دارد. یک ساختمان ایده آل و بی نظیر در تعاریف طراحی و معماری، علاوه بر زیبایی خاصی که به شهر می بخشد، باید از منظر تاثیرات محیط زیستی نیز مفید باشد.

دکوراسیون داخلی به صورت سه بعدی:

بر اساس معنی مندرج در لغت نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی عبارت است از: هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه.

با این حساب همه ما هنگامی که خانه خود را تزئین و درباره بهترین چیدمان مبلمان منزلمان فکر می كنیم، نقش یک دکوراتور داخلی را بر عهده می گیریم. با این همه، دکوراسیون داخلی همانند سایر هنرها، دارای سبک و ریزه‌کاری‌های متفاوتی است که براساس سلیقه ها و نیازهای دوران، دستخوش تغییر می‌شوند.

ارائه طراحی­های داخلی معمولا توسط نرم افزارهای سه بعدی انجام می­شود.

طراحی سایت پلان و محوطه سازی:

اهمیت محوطه سازی به این دلیل است که امروزه مهمترین مشکلات شهر ها پدیده وارونگی و آلودگی هوا می باشد. یکی از راه های مقابله با این آلودگی ها در نظر داشتن و بوجود آوردن محوطه فضای سبز در اطراف ساختمان یا پشت بام منزل می باشد. این امر باعث جذب آلودگی هوا و در نتیجه باعث تولید اکسیژن خواهد گردید. علاوه بر این، محوطه سازی می تواند بر زیبایی فضای ساختمان و فضاهای شهری کمک فراوانی نماید.

طراحی، نظارت و اجرای پروژه های ساختمانی به صورت پیمان مدیریت و نظارت عالیه شامل ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، عمومی و ساختمان هایی با کاربری ویژه، طراحی و اجرای عملیات ساخت ابنیه با اسکلت فلزی و بتنی:

از جمله خدمات شرکت مهندسین مشاور عمران ابنیه آسایش، اجرای ساختمان بتن آرمه و فولادی می باشد. اجرای ساختمان یکی از مسائل مهم در زمینه فعالیت های ساختمانی به شمار می آید. در امر طراحی چنانچه یک سازه به طور دقیقی طراحی شده باشد، برای به ثمر رساندن کار، نیاز به یک تیم مهندسی ماهر به منظور اجرای طرح وجود دارد. در امر اجرا گاه با مسائلی رو به رو می شویم که متاسفانه در طراحی هیچ توجهی به آن نشده است. در عمل بحث اجرای ساختمان و طراحی گسسته از هم نمی باشد و کار اصولی و زیبا نتیجه تعامل این دو فعالیت می باشد.


10996621
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» گلدوزی هنری ظریف و پرطرفدار است که با استفاده از سوزن و نخ بر روی پارچه طرح و نقش ایجاد می‌شود. این هنر زیبا قدمتی دیرینه دارد و در فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف رواج داشته است. گلدوزی علاوه بر زیبایی، کاربرد‌های متنوعی نیز دارد و می‌توان از آن برا...
بازار
«پارسی نیوز» نوشتن پایان نامه یکی از مهمترین مراحل تحصیلی در دوران کارشناسی ارشد و دکتر است. انجام این دو مورد با توجه به شرایط خاصی که دانشگاه‌ها برای آنها تعیین کرده اند معمولا نیاز به زمان زیادی داشته و اکثر دانشجویان ممکن است به تنها زمان لازم برای انجا...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است