استانی 15:59 - 29 تیر 1397

مسئولان نباید دور از مردم باشند/ لزوم رفع دغدغه کشاورزان و صیادان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه های نمازجمعه بندر دیر با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع)اظهار داشت:مسوولان و کارگزاران نظام بدانند که بهترین شکرگزاری رفع مشکلات مردم است.

وی افزود: همکاری و حمایت از مؤسسات خیریه، تهیه جهیزیه و کمک به ازدواج جوانان و پرداخت قرض افرادی که استطاعت مالی ندارند به نوعی خادمی امام رضا(ع) است.

امام جمعه بندر دیر گفت: افرادی که منکر مبارزه امام با آمریکا قبل از انقلاب هستند به نوار سخنرانی ایشان در ۴ آبان ۴۳ در خصوص لایجه ننگین کاپیتولاسیون مراجعه کنند تا بدانند که «شعار مرگ بر آمریکا» از آن زمان مطرح بوده است.

وی بیان کرد: ما منکر مشکلات امروز کشور نیستم اما اینکه عده ای در اعتراضات اخیر از رضا شاه وخانواده اش که عزت ملی ایران را به آمریکا و بیگانگان فروختند یاد کنند واقعا بی انصافی است.

خطیب جمعه دیر با اعلام اینکه حج نیز مانند نمازجمعه فریضه ای عبادی و سیاسی است، عنوان کرد: حج واقعی باید همراه با برائت از مشرکین و زمینه ساز وحدت امت اسلامی باشد.

وی با گرامیداشت یاد شهدای فاجعه منا و مسجد الحرام و محکوم کردن بی کفایتی دولت سعودی افزود:مسوولان کشور در مجامع بین المللی با تشکیل کمیته پیگیری بدنبال گرفتن دیه مقتولان و شهدای فاجعه منا باشند. 

حسینی خاطرنشان کرد: به کوری چشم آمریکا، فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است و ملت های مسلمان از مردم این کشور حمایت می کنند اگر چه برخی کشورهای به ظاهر اسلامی به خاطر مطامع دنیوی پیش مرگ آمریکایی ها شده اند.

وی با بیان اینکه امروز همه دستگاه ها باید از دولتمردان حمایت و خدمات آنها را به خوبی متعکس نمایند،تصریح کرد: خود دولتمردان هم باید در همه عرصه ها بویژه در عرصه غلبه بر مشکلات روحیه و انگیزه قوی، جهادی، شجاعت و عزم راسخ داشته باشند.

امام جمعه بندر دیر با تأکید بر اینکه دولتمردان باید نشان دهند که مرد میدان هستند، ادامه داد: اگر مردم ببیند دولت شبانه روزی تلاش می کند و پیگر حل مشکلات است انها را حمایت و تحسین می کنند.

وی افزود:مسئولان باید نقشه راه اقتصاد با ثبات ترسیم کرده و برای خنثی کردن توطئه های دشمنان به میان مردم بروند.

حسینی با بیان اینکه در بحث مبارزه با مفسدین اقتصادی باید عملا اقدامی صورت گیرد، اظهار کرد: اینکه گفته شود این کار را می کنیم وخواهیم کرد اینها فایده ای ندارد، اول برخورد کنید بعد نتیجه اش را به مردم گزارش دهید.

خطیب جمعه دیر یاد آور شد: قبل از اینکه صدای مردم در بیاید مشکلات باید حل شود وگرنه دشمنان از اعتراضات مردمی سوء استفاده کرده و مسئله امنیتی می شود.

وی درباره مشکلات جایگاه سوخت شهر دیر عنوان کرد: پمپ بنزین قدیمی دیر همچنان تعطیل است که در این گرمای طاقت فرسا باید هرچه زودتر راه اندازی شود.

حسینی با اشاره به دیدار خود با رئیس اداره برق در خصوص خاموشی های اخیر بیان داشت: اگر مشکلات برق داریم حداقل خاموشی ها باید در تمامی محلات به صورت عادلانه باشد.

 

مسئولان نباید دور از مردم باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه آبدان با اشاره به اهمیت ازدواج اظهار داشت: ازدواج یک امر الهی است تا با این پیمان مقدس زن و مردم همدیگر را کمک کنند تا به تقوا برسند.

وی اضافه کرد: وقتی از امیرالمومنین و حضرت زهرا سوال می شود درباره ازدواج پاسخ می دهند که همسر بهترین کمک برای اطاعت و تقوا الهی است.

امام جمعه آبدان بیان کرد: یکی از مسائلی که باعث می شود مومنین پس از ازدواج دچار مشکل شوند، این است که زن و شوهر به وظیفه خود به درستی عمل نمی کنند. غریزه جنسی در اسلام مورد اهمیت است، در قرآن و روایات بسیار به آن پرداخته شده است. نگاه ما به این موضوع دینی و اسلامی نیست.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در سال ۶۸ می فرماید: من می بینم که در جامعه ما متاسفانه برخی زنان جوان که همسرانشان شهید شده است، فکر می‌کنند اگر ازدواج نکنند وفاداری به همسر است، در صورتی که توصیه اسلام اینگونه نیست، بلکه اگر ازدواج نکند روح شهید معذب هم است. من توصیه موکد دارد که همسران شهدا ازدواج کنند. 

حجت الاسلام حمیدی نژاد با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهور و هیئت دولت گفت: در کشور ما دلسوزتر از این بزرگوار کسی نیست، با تمام وجود مشکلات مردم را درک می کند زیرا زندگی ساده‌ای مانند محرومان دارد.

وی بیان کرد: مهمترین توصیه ایشان این بود که فرمودند دولت به شرط انجام اقدامات جدی بر مشکلات فایق می آید. مسئولان نباید دور از مردم باشند. برخی مسئولین زندگی اشرافی دارند که اجازه رفتن به میان مردم را نمی دهد. باید اقتدار در مقابل بیگانه نشان داده شود، که باید به هنگام صریح و قاطع انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اگر دشمن ببیند در داخل کشور افراد ضعیف وجود دارد جسورتر می شود افزود: به فرموده رهبری، منتظر اروپا نمانید. متاسفانه چند ماهی دولت منتظر اروپا شده است و از طرفی خیلی راحت در کشور ما جاسوسی می کنند، بازرسی از دانشگاه ها یک جاسوسی است. برخی اساتید معترض هستند. دانشمندان هسته‌ای ما همین گونه ترور شدند. علاوه بر این وقتی جاسوسی است، انفعاد در مقابل دشمن به غیرت مردم ما بر می خورد.

امام جمعه آبدان گفت: یکی از مسائل مشکل زا، مسئولین دو تابعیتی است. اخیرا خانمی به نام فرشچی در دانمارک سفیر ایران شده، در صورتی که آقای کریمی قدوسی می گوید ایشان دو تابعیتی است. تابعیت آمریکا دارد. کسی که قسم خورده هر جایی به نفع دولت آمریکا همکاری کند. یعنی کسی که مسئولی جمهوری اسلامی است و اطلاعاتی دارد، آمریکایی است. باید وزارت خارجه پاسخگو باشد. 

وی با اشاره به اینکه روز چهار شنبه میلاد امام رضا ( ع) است اضافه کرد: ایشان در زندگی سیاسی خود توانست با مسیرهایی که جلوی شیعیان قرار داد، شیعه خود را حفظ کرد. امیدواریم این امام رئوف همچنان یاور این مملکت بماند. 

وی بیان کرد: سالروز تصویت قانون کاپیتولاسیون هم هست. برخی امضاهایی که این دولت انجام می دهد ما را یاد همان قانون می اندازد. مردم شریف ما با روحیه شجاعت خود هیچگاه اجازه تکرار این ننگ را نخواهند داد.

با روحیه انقلابی مشکلات حل می شود

حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه های نماز بردخون با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به حق الناس اظهار داشت: دوری از ولایت و دوستی اهلبیت، عدم قبول حسنات و عبادات نزد خداوند، محرومیت از برکت در زندگی و عدم استجابت دعا از آثار منفی حق الناس است.

وی افزود: انتقال آب کشاورزی نیز از حق الناس است که مسئولان آب استان و شهرستان قبل از اجرای قانون باید به مردم اطلاع رسانی می کردند تا تنش و اعتراضاتی ایجاد نشود و جریمه در این موقعیت نشانه ضعف مدیریت است.

رکنی حسینی از مسئولان خواست امسال مانع کار کشاورزان نشوند و اضافه کرد: کشاورزان نیز بدانند که از همه لحاظ محروم هستیم و با توجه به خشکسالی های چندسال گذشته در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی ادامه داد: آب بسیاری از چاه ها تمام شده و ذخیره آب رو به کاهش است و اگر وضع به اینگونه پیش رود فاتحه کشاورزی خوانده می شود همانگونه که فاتحه صیادی بردخون خوانده شد.

خطیب جمعه بردخون گفت: برخی چندصد هکتار زیر کشت می برند و معیارها را رعایت نمی کنند و برخی به پنج هکتار راضیند که ممکن است فاجعه بزرگی حاصل شود زیرا نابودی کشاورزی فقر و محرومیت شدیدی همراه دارد.

رکنی حسینی ابراز داشت: مسئولان نمی خواهند آب به جای دیگری منتقل شود اما از روی دلسوزی و تامین منافع کشاورزان مردم را به رعایت قانون توصیه می کنند هرچند پرکردن چاه ها چاره کار نیست.

وی از وضعیت نامناسب بیمارستان شهدای خلیج فارس نیز گله کرد و گفت: اورژانس بیمارستان مملو از بیماران مختلف اورژانسی، تصادفی و غیره است و کودکان نیز در این بخش بستری می شوند که مناسب نیست و همه مسئولان بویژه رییس دانشگاه علوم پزشکی چاره ای بیندیشند.

امام جمعه بردخون با بیان اینکه برخی از طرح مشکلات در نماز جمعه بی اطلاع هستند، افزود: بارها از کشاورزان و صیادان و اقشار دیگر دفاع کرده ام و مشکلات آنان مطرح شده اما برخی به بهانه جناحی بودن تریبون نماز جمعه راه خود را از نمازجمعه جدا کرده اند اما همگی در خط ولایت حرکت می کنیم.

خطیب جمعه بردخون با تبریک میلاد حضرت امام رضا و دهه کرامت با اشاره به دیدار هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: دولت توانایی رفع مشکلات را دارد و با تدبیر، روحیه انقلابی، مجاهدت، انگیزه و تلاش شباته روزی می تواند به هدف برسد.

وی افزود: مسئولان وسط میدان بیایند و مردم را با خود همراه کنند و از بیگانگان نترسند زیرا در این ۴۰ سال با همه تهدیدها و تحریم ها چنین شرایطی نداشته ایم.

وی اضافه کرد: از دولت حمایت می کنیم اما بدون تعارف کارنامه دولت دوازدهم در اقتصاد جایی برای دفاع ندارد و اوضاع ارز، سکه، خودرو، لوازم خانگی و گرانی کالاهای ضروری مردم نشان از این وضعیت است.

رکنی حسینی از هرج و مرج اقتصادی در کشور انتقاد کرد و ابراز داشت: با وجود افزایش درآمدهای ارزی کشور آثاری از تدبیر و امید نمی بینیم و شاهد فقر و محرومیت هستیم.

امام جمعه بردخون با بیان اینکه فقر زاییده مدیریت ناکارآمد و متعادل نبودن درآمد و مصرف است، گفت: تیم اقتصادی دولت بدون برنامه است و با برنامه ریزی صحیح اقتصادی و استفاده از افراد توانا می توان مشکلات را حل کرد پس تغییر تیم اقتصادی از ضروریات است.

خطیب جمعه بردخون تصریح کرد: خرسندیم که رییس جمهور پیام ملت را شنیدند و تصمیم به ترمیم کابینه گرفتند پس افرادی تازه نفس و آماده را برای کابینه معرفی کنند.

وی ادامه داد: همگی مدافع انقلاب و خون شهدا هستیم و ثابت کرده ایم که می توان در برابر جهانخواران ایستاد.

رکنی حسینی گفت: برای غلبه بر مشکلات و در جنگ اقتصادی به افرادی مانند سردار سلیمانی نیازمندیم و همه مشکلات مانند آب و برق را نباید به آمریکا ربط داد چرا که ضعف مدیریت ها نیز مؤثر است.

امام جمعه بردخون با تاکید بر اینکه کلنگ زنی به تنهایی کافی نیست، گفت: برای اسکله خورخان بارها کلنگ زدند اما تا هنوز خبری از راه اندازی آن نیست.

رکنی حسینی از خانواده شهید بردستانی تقدیر کرد و بیان داشت: شهدای عزیزی مانند سردار بردستانی و خانواده های آنان پشتوانه نظام هستند پس مسئولان قدر آنان را بدانند


9847829
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است