استانی 17:19 - 31 شهریور 1398
معاونت شهرسازی شهرداری شیراز:
روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز در خبری اعلام کرد که باغ‌های تغییر کاربری داده شده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس مربوط به گروه 5 پهنه بندی باغ‌ها بوده است.

باغ‌های تغییر کاربری داده شده شیراز متعلق به گروه 5 بوده است

به گزارش ایسنا منطقه فارس، روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با اشاره به انتشار اخبار و مطالبی مبنی بر تغییر کاربری ۱۳ باغ خشکانده شده از مجموعه باغات قصردشت شیراز توضیح داد که این باغ‌ها در گروه 5 پهنه بندی باغ‌ها قرار داشته که امکان تغییر کاربری آنها به مسکونی مشروط به رعایت مسائل قانونی مد نظر، وجود دارد.

در این توضیحات آمده است که طرح پهنه بندی باغ‌های شیراز سال ۱۳۷۹ در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شده و در ادامه پس از طی مراحل قانونی که شامل طرح و تصویب در جلسه ستاد باغات قصردشت با حضور نمایندگان استانداری، محیط زیست، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، بازرسی، شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز و سپس کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان و شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شده است.

روابط عمومی معاونت شهرسازی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در این باغ‌ها درختی وجود نداشته که خشکانده شود، تاکید کرده است که اقدامات و فرآیندهای انجام شده در مورد باغ‌های مورد اشاره طبق ضابطه و قوانین مربوطه انجام شده است.

در این خبر همچنین یادآوری شده است که فرآیند تغییر کاربری این گروه از باغ‌ها از سال‌های گذشته (سال ۱۳۷۹) آغاز شده و از قبال تغییر کاربری باغ‌های پهنه گروه پنج تاکنون حدود ۲۶۰ هکتار باغ‌های باارزش گروه یک تملک و در اختیار شهرداری قرار گرفته و بخشی از همین باغ‌ها پس از تجهیز به عنوان باغ خانواده و فضای سبز شهری در اختیار شهروندان گذاشته شده است.

روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز اعلام کرده است که شهرداری علاوه بر باغ‌های اعلام شده سهم و مالکیت مشاعی در ۴۵۰ هکتار از باغ‌های گروه یک دارد.


10244432
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است