استانی 21:55 - 31 شهریور 1398

رستوران‌ها هدف گام دوم جمع‌آوری ظرف یک‌بارمصرف در خرمشهر هستند

به گزارش خبرنگار مهر، کورش مودت عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خرمشهر در فرمانداری این شهر، اظهار کرد: در اسفندماه ۹۷ یک بخشنامه ای مبنی بر حذف ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی به فرمانداری اعلام و پس ‌از آن به همه دستگاه‌های اجرایی طی نامه‌ای ارسال شد.

وی افزود: با توجه به خطرات استفاده از ظروف پلاستیکی برای غذاهای گرم تاکنون اقداماتی برای منع استفاده ظروف پلاستیکی در آش فروشی‌ها انجام‌شده و در گام دوم این قانون به رستوران تعمیم داده خواهد شد.

فرماندار خرمشهر با یادآور شدن خطرات مصرف ظروف یک‌بارمصرف، بیان کرد: ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی برای سلامت مردم و محیط‌زیست تهدید است همه دستگاه‌ها موظف به اجرای مصوبات شورای سلامت هستند

وی فرهنگ‌سازی و توصیه به مردم برای حذف ظروف پلاستیکی از مصرف روزانه خود تأکید کرد.

مودت در ادامه به‌پیش رو بودن موسم اربعین اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ هزار نفر اتباع خارجی از مرز شلمچه تردد کنند بنابراین زیرساخت‌های بهداشتی لازم و ضروری است.

وی تردد ۱۳۰ هزار تبعه خارجی از مرز شلمچه طی ایام اربعین در سال گذشته را یادآور شد و پیش‌بینی رشد این تعداد در سال جاری شد.

فرماندار خرمشهر بر صدور کارت سلامت برای اعضای مواکب نیز تأکید کرد و گفت: نظارت بهداشتی بر مواکب و رعایت موازین بهداشتی لازم است چراکه هر کار خوب، تبلیغی برای نظام و هرگونه ذهنیت منفی علیه جمهوری اسلامی خواهد بود.

نظارت بر آب آشامیدنی، مواد غذایی، سرویس‌های بهداشتی در مرز شلمچه دیگر محورهای مورد تأکید فرماندار خرمشهر بود.

مودت در ادامه رعایت مسائل مربوط به پسماند عفونی، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و لایروبی جوی‌ها و آهک پاشی را ضروری خواند و گفت: با توجه به فرارسیدن مرحله دوم فصل التور باید شکستگی‌های لوله‌های آب آشامیدنی‌ترمیم شود.

وی بر اینکه اغماض در تأمین امنیت غذایی و سلامت مردم پذیرفتنی نیست، تاکید کرد و افزود: هر دستگاهی که در اجرای مصوبه کوتاهی کرد باید تذکر داده شود و در صورت عمل نکردن به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

پروژه مهر دیگر محور مورد تأکید بود که فرماندار خرمشهر در رابطه با آن اظهار کرد: پروژه مهر یک رویداد ملی است و باید شرایط لازم برای حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس همچون فضاسازی، خط‌کشی معابر و المان‌ها فراهم شود.


10244594
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است