بین‌الملل 20:58 - 04 خرداد 1398

انفجار لیون؛ تشدید تدابیر امنیتی و اعمال محدودیت برای جلیقه‌زردها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، پس از اینکه دیروز جمعه و در پی انفجار یک چمدان بمب گذاری شده مقابل یک نانوایی در شهر لیون ۱۳ نفر مجروح شدند، مقامات فرانسه اعلام کردند که تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حمله‌ی عصر جمعه در شهر لیون که ۱۳ زخمی برجای گذاشت را برعهده نگرفته است.

بر اساس اعلام این رسانه، پلیس همچنان در جستجوی فردی حدوداً ۳۰ ساله است که آخرین بار با پیراهن آستین بلند و شلوار کوتاه، در حالی که دوچرخه‌ای به همراه داشت، دیده شده است. پلیس می‌گوید با توجه به آنکه عامل حمله کلاه بر سر داشته و از عینک آفتابی استفاده کرده بود، شناسایی هویت او تا این لحظه ممکن نشده است.

رمی هیتز دادستان ضدتروریسم فرانسه امروز شنبه در نشست خبری که در کاخ دادگستری شهر لیون برگزار شد، گفت: شاهدان از شب گذشته تماس‌های خود را برای ارائه اطلاعات درباره‌ی این حادثه آغاز کرده‌اند. تا کنون شهادت ده‌ها تن جمع‌آوری شده و کارشناسان در حال بررسی این اطلاعات و بهره‌برداری از آنها هستند.

به گفته‌ی او از تمام ابزار ممکن استفاده شده است تا عامل این حمله که بنا بر تصاویر دوربین‌های مداربسته، کیسه یا بسته‌ی حاوی مواد انفجاری آمیخته با میخ و پیچ و مهره را مقابل یک نانوایی در یکی از خیابان‌های پر رفت و آمد مرکز شهر لیون رها کرده است، به‌سرعت دستگیر شود.

اعمال محدودیت برای راهپیمایی جلیقه‌زردهای شهر لیون

در پی حادثه‌ی عصر دیروز، فرماندار ناحیه رون‌-آلپ فرانسه که لیون مرکز آن است، از تشدید تدابیر امنیتی در این شهر خبر داد. اطلاعیه‌ی فرمانداری در حالی منتشر شد که امروز شنبه شهر لیون صحنه‌ی برگزاری چندین راهپیمایی بزرگ از جمله راهپیمایی هفتگیِ جلیقه زردها است.

پیش از این کریستف کاستانر وزیر کشور فرانسه از فرماندار این ناحیه خواسته بود تا برای تقویت وضعیت امنیتی بخش‌هایی از این شهر که از محل‌های پر رفت و آمد محسوب می‌شود، اقدام کند.

در اطلاعیه‌ی فرماندار رون‌-آلپ آمده است: امروز قرار است چند تجمع بزرگ در لیون برگزار شود و در برخی از این تجمعات هزاران نفر شرکت می‌کنند. از جمله در این روز راهپیمایی بزرگی در اعتراض به تغییرات آب و هوایی برگزار می‌شود. طرفداران برقراری دموکراسی در الجزایر نیز تجمعی با عنوان برای یک الجزایر آزاد خواهند داشت و احتمالاً تجمع اعلام نشده‌ی طرفداران جنبش جلیقه زردها نیز برگزار می‌شود.

به این ترتیب راهپیمایی جلیقه زردها در برخی از خیابانها و مناطق شهر لیون ممنوع شده است.

فرماندار ناحیه مذکور همچنین اعلام کرد که با توجه به احساس مسئولیتی که این نهاد در قبال جمعیت حاضر در لیون دارد، نیروهای امنیتی را در مکان‌های راهبردی و مملو از جمعیت مستقر و برنامه‌های «کنترل‌های پیشگیرانه» را در مناطق نزدیک به محل برگزاری تجمعات، همچنین در جاده‌های اصلی و فرعی اجرا خواهد کرد.


10136469
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است