ورزشی 10:29 - 09 اسفند 1399

شایددراجرای قوانین دچارمشکل هستیم/بی‌اخلاقی‌ها درورزش محکوم است

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر والیبال شاهد کتک کاری و رفتار غیر اخلاقی ملی پوش تیم والیبال شهرداری ارومیه بود. پوریا یلی، پشت خط زن ارومیه در دیدار مقابل شهرداری ورامین پس از استفاده از الفاظ رکیک علیه داور به فیلمبردار حمله و او را مورد ضرب و شتم قرار داد. رفتاری که به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و نوجوانان و جوانان زیادی شاهد رفتار غیر ورزشی و غیر اخلاقی ملی پوش والیبال کشور بودند.

کمیته انضباطی فدراسیون در ابتدا پوریا یلی را دو جلسه محروم کرد اما در هفته بیست و نهم پوریا یلی در حالی که باید دوران محرومیت خود را طی می‌کرد به یکباره در زمین حاضر و برای تیمش بازی کرد! حضور یلی در زمین بازی سوالات و شائبه‌های زیادی در اذهان عمومی ایجاد کرده است چرا که رای کمیته استیناف و بخشودگی محرومیت او در سایت رسمی فدراسیون اطلاع رسانی نشده است و حتی تیم سپاهان، حریف شهرداری ارومیه در بازی هفته بیست و نهم با حضور یلی در زمین غافلگیر شد که در نهایت با واکنش تند رحمان محمدی راد، سرمربی تیم سپاهان علیه فدراسیون والیبال همراه شد.

* بی‌اخلاقی‌ها در ورزش محکوم است

محمود افشاردوست در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بی‌اخلاقی‌های موجود در لیگ برتر والیبال گفت: بی‌اخلاقی‌ها در همه ورزش‌ها محکوم است. دلایل مختلفی نیز برای مورد تائید نبودن حواشی این‌چنینی وجود دارد. زمانی که بازیکن در اوج عصبانیت قرار می‌گیرد و خشمگین می‌شود، طبیعی است که دیگر نمی‌تواند توانایی فنی خود را ارائه کند و این در نهایت به ضرر تیم تمام می‌شود بنابراین بازیکنان باید این را مد نظر قرار دهند که در سخت‌ترین شرایط بر عصبانیت خود کنترل داشته باشند.

کارشناس والیبال ادامه داد: سرمربی و مربی تیم‌ها باید به این موضوع واقف باشند و تلاش کنند بازیکنان در طی مسابقه آرامش خود را حفظ کنند. طبیعی است که شرایط حساس مسابقات و استرس‌ها، بازیکنان را تحت تأثیر قرار دهد.



دبیر اسبق فدراسیون والیبال اظهار داشت: زمانی که بی‌اخلاقی رخ می‌دهد و ناظر مسابقه گزارش آن را به کمیته انضباطی ارسال می‌کند، قوانین و جریمه در نظر گرفته شده، مشخص است. پس از رأی کمیته انضباطی، باشگاه و بازیکن می‌توانند درخواست تجدید نظر دهند تا رأی در کمیته استیناف مورد بازبینی قرار گیرد.

* شاید در اجرای قوانین دچار مشکل هستیم

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود اعمال جریمه از سوی کمیته انضباطی، باز هم شاهد افزایش بی‌اخلاقی‌ها در مسابقات هستیم؟ گفت: بحث بازدارندگی آئین‌نامه انضباطی جدا است. فرخی رئیس کمیته انضباطی کاملاً به قوانین اشراف دارد و قطعاً هر ساله آئین‌نامه بازنگری می‌شود. باید ببینیم چه مشکلاتی وجود دارد که این قوانین بازدارنده نیستند؛ یا قوانین کامل نیست که اگر این‌طور باشد، باید آن را کامل کنیم یا قوانین کامل است اما در اجرای آن دچار مشکل هستیم.

افشاردوست در پاسخ به این سئوال که برخی از پیشکسوتان این پیشنهاد را داده‌اند که بهتر است هیئت رئیسه فدراسیون پس از رأی کمیته انضباطی، آن را تائید کند. نظر شما در این باره چیست؟ گفت: باید دید راه قانونی چیست؛ این راهکار قانونی نیست و یک فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند چنین اختیاری به هیئت رئیسه بدهد. اگر بخواهیم چنین کاری را انجام دهیم، باید در اساسنامه تمام فدراسیون‌ها گنجانده شود؛ نه فقط والیبال.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا این راهکار مناسب است یا خیر؟ گفت: خیر چرا که پس از هر رأی که کمیته انضباطی صادر می‌کند، فرصت تجدیدنظر وجود دارد و کمیته استیناف نیز با افرادی متفاوت، رأی را مورد بازبینی قرار می‌دهد. به دلیل وجود کمیته استیناف، دیگر نیازی نیست جایی مانند هیئت رئیسه این قوانین را تائید کند. وظایف هیئت رئیسه، بررسی بحث‌های کلان است.

* ظرفیت لیگ برتر والیبال ایران ۱۲ تیم است

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال درباره احتمال ۱۶ تیمه شدن رقابت‌های لیگ برتر والیبال نیز گفت: نظر شخصی‌ام این است که ظرفیت والیبال ایران در لیگ برتر ۱۲ تیمه باشد. با توجه به تعداد بازیکنان مطرحی که در کشور وجود دارند، حضور ۱۲ تیم در لیگ برتر ایده‌آل است البته به شرط آنکه بتوانیم لیگ دسته یک را نیز تقویت کنیم تا به رقابت‌های لیگ برتر نزدیک شود.

افشاردوست تأکید کرد: گاهی نگاه فدراسیون متفاوت است و شاید به دلیل توسعه والیبال در کشور و اینکه بیشتر استان‌ها نماینده‌ای در لیگ برتر والیبال داشته باشند، تمایل به افزایش تعداد تیم‌ها وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که برای توسعه والیبال در استان‌ها، می‌توانیم لیگ دسته یک را تقویت کنیم و لیگ برتر میدانی برای حضور تیم‌های پرقدرت باشد، نظر شما چیست؟ گفت: این به استراتژی فدراسیون مربوط می‌شود، قطعاً در این موضوع‌ها، نظرات مدیران عامل باشگاه‌ها پرسیده می‌شود. نظر شخصی من هم این است که ۱۲ تیم در لیگ برتر با کیفیت فنی بالا حضور داشته باشند و هفته‌ای یک بازی برگزار شود. به هر حال کمیته رویدادها و مسابقات با همفکری باشگاه‌ها، تصمیمات را می‌گیرد.

* تغییر آیین نامه در طول فصل درست نیست

افشاردوست در پاسخ به این سئوال که تغییر مداوم آئین‌نامه درست است یا خیر؟ گفت: در هر صورت آئین‌نامه‌ای که نوشته و تصویب می‌شود، هر ساله نیاز به بازنگری دارد اما اینکه بخواهیم در طول فصل، آئین‌نامه را تغییر دهیم، کار درستی نیست. روال کار این است که پس از پایان هر رویداد، تغییرات جزئی را اعمال کنیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال در پاسخ به این سئوال که پس از تصویب آئین‌نامه مسابقات در سال ۹۹ توسط هیئت رئیسه، اما در همان ابتدا شاهد نقض آن بودیم، آیا تصمیمات هیئت رئیسه مهم نیست؟ گفت: نمی‌توانیم بگوییم تصمیمات هیئت رئیسه اهمیت ندارد. شاید پس از ۱۴ تیمه شدن مسابقات، شرایط خاصی پیش آمده و برای آنکه چراغ والیبال در یک استان خاموش نشود، این‌گونه تصمیم گرفته شد که تیم پانزدهم هم وارد جدول مسابقات شود.


10968442
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: شک نکنید که اتفاقات خوبی می‌افتد و این تیم به جایگاه اصلی اش برمی گردد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است