بین‌الملل 12:31 - 06 بهمن 1398
پس از 60 سال؛
شورای عالی امور اسلامی اتیوپی پس از ۶۰ سال درخواست کسب مشروعیت، از سوی کابینه این کشور به رسمیت شناخته شد؛ امری که کارشناسان آن را دستاوردی بی‌سابقه دانستند.

شورای عالی مسلمانان اتیوپی از سوی دولت این کشور به رسمیت شناخته شد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، دفتر "آبی احمد"، نخست وزیر اتیوپی اعلام کرد، کابینه این کشور روز جمعه به اتفاق آراء پیش‌نویس قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن شورای عالی امور اسلامی اتیوپی که متولی امور مسلمانان این کشور است، به رسمیت شناخته می‌شود.

این اقدام بنا بر درخواست مسلمانان اتیوپی برای اعطای مشروعیت قانونی به یک موسسه دینی که به مسایل آنها رسیدگی، قوانین اسلام را اجرا و حق آنها را برای برقراری ارتباط با دیگر نهادهای دینی و دیگر جوامع را تضمین کند، انجام شد.

با اعطای این مشروعیت قانونی، شورای عالی امور اسلامی اتیوپی به یک موسسه دینی اسلامی دارای حاکمیت کامل تبدیل می‌شود که قوانین مربوط به آموزش‌های دینی و ایجاد نهادهای وابسته به آن را تصویب می‌کند.

مسلمانان اتیوپی مه گذشته با تشکیل کمیته موقت علماء به ریاست شیخ حاج عمر ادریس، مفتی اعظم این کشور برای رسیدگی به امور مسلمانان تا زمان ایجاد رسمی ساختار جدیدی برای یک تشکل اسلامی جامع در این کشور موافقت کردند.

شیخ عمر ادریس، مفتی اعظم اتیوپی و رئیس شورای علمای این کشور پس از سال‌ها اختلاف نظر بر سر تشکل‌های جامعه اسلامی، ریاست شورای عالی امور اسلامی این کشور را برعهده گرفت.

برخی کارشناسان تاکید کردند، به رسمیت شناخته شدن این شورا دستاورد بزرگ و بی‌سابقه‌ای بود.

محمد العروسی، نویسنده اهل این کشور اظهار کرد: مسلمانان اتیوپی با تقویت پایه‌های شورای خود و اخذ مشروعیت آن، دستاورد بزرگی را محقق کردند.

العروسی تاکید کرد: مسلمانان اتیوپی از آوازه‌ خوبی در سطح منطقه و جهان برخوردار هستند و اینکه دولت اعمال دینی آنها را به رسمیت شناخته نیازمند تلاش جدی از سوی شورای عالی برای متحد کردن مسلمانان و تلاش برای اشاعه پیام والای اسلام، نفرت‌ستیزی و تلاش برای نمایش خوبی‌های اسلام بدون هیچگونه حزب‌بندی یا تعصبی است.

امام جماعت یکی از مساجد پایتخت اتیوپی که نخواست نامش فاش شود نیز با اشاره به مشکلات مسلمانان در دولت‌های قبلی از جمله بازداشت و اخراج از کشور به دلیل ادای آیین خود، گفت: کابینه باید به مسلمانان اجازه دهد بدون هیچ گونه فشاری مراسم دینی خود را انجام دهند.

انتهای پیام


10362803
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا در یک اقدام نمایشی جدید، نماینده‌ای ویژه در امور نوار غزه و همچنین مسائل انسان‌دوستانه در غرب آسیا تعیین کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس در تداوم مواضع خصمانه این کشور علیه عملیات «وعده صادق»، تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع نظامی ایران وضع کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروهی متشکل از ۱۸ کشور از حماس خواستند که توافق آتش‌بس روی میز را بپذیرد و اسرای صهیونیست را آزاد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پادشاه انگلیس روز پنجشنبه طرح پرحاشیه و جنجالی دولت «ریشی سوناک» درباره اخراج پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا را امضاء کرد تا به قانون تبدیل شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا در تمام جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محاصره و گرسنگی گرفته تا کشتار، ویرانی و نسل‌کشی شریک است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای جانبدارانه، پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه را محکوم کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی جان باختن یک امدادگر بلژیکی در رفح، بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است