گوناگون 10:56 - 25 فروردین 1400

راه‌اندازی دکترای حرفه‌ای اپتومتری برای دانشجویان غیرایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، اولین نشست شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور اعضای این جلسه به صورت مجازی تشکیل شد.

در ابتدای جلسه دکتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن تبریک سال نو، گزارشی از پیک چهارم کرونا و پیشرفت‌های حوزه آموزش دانشگاه در راستای مجازی سازی و دروس فعال مجازی ارائه کرد.

پیش از شروع جلسه مسائل و مشکلات آموزشی و دانشجویی از سوی معاونین آموزشی دانشکده‌ها مطرح و توسط مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه راه کارهای لازم ارائه شد.

طراحی برنامه آموزشی ادغام یافته آموزش زبان انگلیسی توسط گروه زبان‌های خارجی

دکتر سکینه شب بیدار معاون آموزشی کالج بین الملل علوم پزشکی تهران، درباره طراحی برنامه آموزشی ادغام یافته آموزش زبان انگلیسی توسط گروه زبان‌های خارجی کالج گزارشی ارائه کرد و گفت: این پروژه از آبان ۹۵ با هدف آموزش مستمر دانشجویان از بدو ورود تا فارغ التحصیلی طراحی شده است.

وی افزود: در حال حاضر تسلط دانش آموختگان رشته‌های مختل دانشگاه به زبان‌های بین المللی یکی از الزامات موفقیت حرفه ای و آکادمیک آنهاست و بر این اساس، با توجه به طول تحصیل دانشجویان در رشته پزشکی عمومی و فاصله قابل ملاحظه آموزش‌های مستقیم از زمان فراغت از تحصیل، ما را در کالج دانشگاه بر آن داشت تا اقدامی را در خصوص ارتقای تسلط فراگیران دانشگاه به زبان انگلیسی برنامه ریزی کنیم.

معاون آموزشی کالج بین الملل علوم پزشکی تهران افزود: بر این اساس پیرو مذاکرات اولیه طراحی برنامه آموزشی ادغام یافته آموزش زبان انگلیسی توسط گروه زبان‌های خارجی انجام شد و در حال حاضر آمادگی اجرای برنامه طولی آموزش زبان انگلیسی برای دانشجویان پزشکی عمومی وجود دارد، همچنین در این راستا هماهنگی‌های لازم با دانشکده پزشکی و گروه‌های بالینی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت ورود دانشگاه به مجامع بین المللی لازم است دانشجویان نیز تعامل بین المللی داشته باشند.

پس از بحث و تبادل نظر بین اعضای جلسه مقرر شد کلیات برنامه مذکور در قالب طرح توسعه‌ای برای یکی از ورودی‌های جدید سال تحصیلی ۱۴۰۰، آماده سازی شود.

کوریکولوم پیشنهادی دکترای حرفه ای اپتومتری دانشجویان غیرایرانی

در ادامه جلسه دکتر وحید ضیایی معاون آموزشی پردیس بین الملل علوم پزشکی تهران، از تدوین کوریکولوم دکترای حرفه ای اپتومتری برای دانشجویان غیر ایرانی خبر داد و گفت: این کوریکولوم با همکاری دانشکده توانبخشی و انجمن اپتومتری طراحی و تدوین شده است که پس از راه اندازی و ارزشیابی این دوره می‌توان در سال‌های آتی برای پذیرش دانشجویان ایرانی نیز استفاده کرد.

وی ادامه داد: دانشجویان کارشناسی ورودی این رشته می‌توانند با گذراندن ۶۸ واحد و با طول دوره ۳ تا ۴ سال در دوره دکترای حرفه ای فارغ التحصیل شوند.

پس از اظهار نظر اعضا کوریکولوم مذکور مصوب شد.

دکتر محبوبه خباز مافی نژاد نیز اصلاحیه شیوه نامه کمیته دانشجویی توسعه آموزش را مطرح و گفت: این شیوه نامه در اسفند ۹۷ در شورای آموزشی و مصوب و تغییراتی در آن انجام شد. این شیوه نامه به یافتن پتانسیل‌های دانشجویان برای برنامه ریزی و پیشبرد امور آموزشی و یادگیری دانشکده‌ها کمک کننده خواهد بود.

پس از ارائه توضیحات و تبادل نظر این شیوه نامه مصوب شد.

شیوه نامه اجرایی تنوع بخشی به مدل‌های انجام پایان نامه دانشجویان غیر ایرانی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

همچنین شیوه نامه اجرایی تنوع بخشی به مدل‌های انجام پایان نامه دانشجویان غیر ایرانی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی توسط دکتر شهرزاد غیاثوندیان، مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح شد و گفت: این شیوه نامه توسط معاونت آموزشی پردیس بین الملل بازنگری شده است و تمامی نقطه نظرات دانشکده‌ها در آن اعمال شده است.

وی پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای با حضور معاونین آموزشی دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و همچنین بین الملل دانشگاه را داد تا شیوه نامه مذکور در این کمیته نهایی و سپس جهت طرح مجدد به شورای آموزشی ارجاع شود.

درخواست پذیرش دانشجو به شکل غیر متمرکز در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی

دکتر رقیه گندمکار مدیر گروه آموزش پزشکی گفت: پذیرش دانشجو به شکل غیر متمرکز در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی در دانشگاه سبقه ای چندین ساله داشته است و پیش از این و بر اساس مصوبات سال ۹۳ از میان اعضای هیأت علمی و دانشجویان دکترای حرفه ای و استعدادهای درخشان پذیرش کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی صورت می گرفته است.

دکتر قاضی اعلام کرد: با توجه به مصوبه اخیر وزارت بهداشت و با توجه به موافقت شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌تواند این دوره را به صورت آزاد و غیر متمرکز برای متقاضیان برگزار کند.

در انتها مطابق دستور جلسه موارد مطرح و مصوب شد.


11025170
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است