استانی 16:56 - 17 خرداد 1399

تملک۷۰۰هکتار از باغات اطراف ارومیه/تراموا کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار ارومیه ظهر شنبه در گفتگوی خبری با اشاره به اینکه تخریب باغات همانند خشکی دریاچه ارومیه، زندگی شهروندان را به مخاطره می‌اندازد، اظهار کرد: شهرداری ارومیه ۷۰۰ هکتار از باغات و همچنین زمین‌های اطراف شهر را برای جلوگیری از تخریب و تفکیک غیرمجاز خریداری کرده و به عنوان فضای سبز برای نسل‌های آینده به امانت می‌گذارد.

وی با بیان اینکه با اختصاص یک چهارم بودجه هرسال نسبت به تملک باغات محدوده و در برخی مواقع خارج از محدوده با هدف حفظ محیط زیست اقدام می‌شود ادامه داد: نقطه عطف در حفظ محیط زیست بر عهده خود ماست و نباید از دیگران در این خصوص استمداد کرد چرا که عدم دقت در حفظ محیط زیست منجر به بروز خسارت‌های جبران ناپذیری و تهدید حیات زندگی بشر می‌شود.

وی با اشاره به توسعه فضای سبز و اینکه سرانه فضای سبز در شهر از قبل استانداردها تعریف شده تأمین شده است، بیان کرد: شهرداری ارومیه در طول چند سال گذشته با اختصاص یک چهارم بودجه هرسال نسبت به تملک باغات محدوده و حتی خارج از محدوده با هدف محیط زیست و جهت جلوگیری از تخریب، تفکیک‌های غیر مجاز و حفظ آن اقدام کرده است.

حضرت پور ادامه داد: ۳۰ هکتار در منطقه حاجی پیرلو، هشت هکتار جاده دریا، دو هکتار تاناکورا، ۵۰ هکتار در منطقه امیریه، ۱۶ هکتار در جانوسلو، هشت هکتار در سعدی، ۱۰ هکتار در گلشهر، ۲۰۰ هکتار در میرآباد و شهرک والدین شاهد جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب باغات و تفکیک زمین‌های اطراف شهر خریداری شده است.

وی افزود: در طول سالیان گذشته ۲۶ هزار واحد مسکونی در محدوده باغات ارومیه شکل گرفته است که باید در جهت حفظ باغ شهر ارومیه با مشارکت همگان از تفکیک‌های غیر مجاز جلوگیری کرد چرا که اینها آینده محیط زیست را نابود خواهد کرد و در سایه این اقدامات روزی می‌شود که بشر در یک کویر زندگی کرده و حسرت یک درخت و فضای سبز را می‌خورد.

تراموای ارومیه امسال کلنگ زنی می‌شود

حضرت پور عنوان کرد: تمام توان مدیریت شهری ارومیه در طول چند سال گذشته بر این معطوف شده است که باغات شهر ارومیه را حفظ و از تفکیک‌های غیر مجاز جلوگیری کند و اما حافظ اصلی محیط زیست مردم است و این مردم هستند که در حفظ و نگه داری محیط زیست کوشا باشند.

وی با اشاره به حفظ باغات شهر ارومیه و عدم قطع درختان، اظهار کرد: شهرداری ارومیه طی این سال‌ها هرگز مجوز تخریب باغات و قطع درختان را صادر نکرده و حتی یک درخت را هم را قطع نکرده است چرا که حفظ درختان در سطح شهر از وظایف مدیریت شهری است و ۷۰۰ هکتار توسط شهرداری برای نسل‌های آینده نگه می‌دارد.

شهردار ارومیه در ادامه با بیان اینکه مسیر نخست تراموا شهر ارومیه با آماده شدن زیرساخت‌ها تا پایان سال کلنگ زنی می‌شود گفت: نوسانات قیمت ارز مانع عملیاتی شدن راه اندازی تراموا در شهر ارومیه شده است اما با تکمیل زیرساخت‌های لازم کلنگ راه اندازی تراموا تا پایان سال در ارومیه به زمین خواهد خورد.

حضرت پور با اشاره به اینکه خط تراموای ارومیه در ۹ کیلومتر رفت و ۹ کیلومتر برگشت طراحی شده، گفت: طبق برنامه امسال مرحله نخست این طرح از فلکه دریا تا ورزشگاه مخابرات ارومیه اجرا خواهد شد.

حضرت پور با بیان اینکه کاهش ترافیک در مرکز شهر و ورودی‌های شهر از جمله اهداف احداث تراموا در ارومیه است عنوان کرد: امید است شهر ارومیه صاحب تراموا، حداقل در طول ۱۵ کیلومتر در مسیر خیابان‌های اصلی شهر ارومیه شود.


10562718
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است