ورزشی 03:15 - 02 شهریور 1396
مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه می‌گوید در لیگ والیبال تنها برای تیم اول امتیاز و ارزش قائل می‌شوند و تیمی که دوم می‌شود با تیمی که هشتم می‌شود هیچ تفاوتی ندارد.

یوسفی: در لیگ والیبال، فرقی بین تیم دوم و هشتم نیست/تیم‌ها از ابتدای فصل جایگاه خود را می‌دانند

احد یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت تیم شهرداری ارومیه و مربیان جدید تیم والیبال این باشگاه اظهار کرد: امسال سیاست باشگاه هم در بحث سرمربی و کادر فنی و هم در بحث بازیکنان بومی‌گرایی است. همچنین ما در لیگ یک هم حضور داریم و می‌خواهیم بومی‌گرایی را در این لیگ هم دنبال کنیم. در لیگ یک تیم شهرداری جوان که همه بازیکنانش زیر ۲۳ سال هستند داریم و می‌خواهیم با این تیم برای تیم لیگ برتری شهرداری ارومیه پشتوانه‌سازی کنیم.

وی افزود: در تیم لیگ برتری‌مان هم بحث بومی‌گرایی و جوان‌گرایی را نیز دنبال می‌کنیم. به غیر از دو پست پاسور اول و پشت خط زن دوم، همه بازیکنان ما جوان هستند.

یوسفی درباره اولین جلسه لیگ والیبال هم توضیح داد: در این جلسه مواردی مطرح شد که ما ۴-۵ سال است این موارد را گوشزد می‌کنیم. یکی از این مباحث، رده‌بندی باشگاه‌ها به لحاظ سنوات خدمتی و تخفیفاتی که باید برای این باشگاه‌ها قائل شوند، بود. همچنین باید جایگاهی برای این باشگاه‌ها در بازی‌های آسیایی و تورنمنت‌های مختلف در نظر گرفت. در لیگ ایران تیمی که هشتم می‌شود با تیمی که جایگاه دوم را به دست می‌آورد، تفاوتی ندارد و هر دو تیم از هیچ امتیازی برخوردار نیستند و این باعث بی‌انگیزگی در بین باشگاه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: باید برای باشگاه‌ها ارزش افزوده ایجاد کنند و این گونه نباشد که هر سال تیم‌های جدیدی بیایند و تیم‌هایی نیز افت کنند. این باعث می‌شود ارزش افزوده باشگاه‌ها زیر سوال برود و اگر این روند ادامه پیدا کند انگیزه‌ای برای باشگاه‌داری در سیستم‌های اجرایی به وجود نمی‌آید و متاسفانه ضربه نهایی را والیبال می‌خورد.

مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه با انتقاد از نحوه‌ی یارگیری تیم‌ها در لیگ والیبال بیان کرد: شرایط لیگ ما در سه چهار سال اخیر به این گونه است که تقریباً تیم‌ها از ابتدای فصل جایگاه خود را در انتهای فصل می‌دانند و به غیر از دو سه تیم بقیه تیم‌ها انگیزه‌ای برای کسب سکو ندارند و بیشتر به دنبال اهداف دیگری در استان‌ها یا در بین هواداران خود هستند و گاهی به خاطر شرایط والیبالی که دارند همچنان به تیم‌داری ادامه می‌دهند و اساسا به دنبال نتیجه خاصی نیستند. در حالی که خیلی راحت می‌شود با سیاست‌های خوب و پیشنهاداتی که اینجا مطرح شد انگیزه تیم‌ها را در لیگ بیشتر کرد و همه تیم‌ها بتوانند برای کسب سکو و سهمیه با هم رقابتی سالم داشته باشند. این باعث پویایی لیگ و کشف  استعدادهای تازه در والیبال و ایجاد انگیزه برای تیم‌داری و باشگاه‌داری می‌شود.

یوسفی درباره اینکه آیا تاکید بر بومی‌گرایی در تیم شهرداری باعث کم‌رنگ شدن جوان‌گرایی در این تیم شده است، گفت: این طور نیست. ما بازیکنانی مانند امیر خداپرست، محمدرضا حضرت‌پور، مرتضی شریفی و فلاحت‌کار را که سهمیه نوجوانان، جوانان و امید هستند را در تیم خود داریم.

وی تصریح کرد: بعضی از این بازیکنان، همچنان در تیم ما خواهند بود ولی تعدادی نیز به خواست خودشان امسال در تیم ما حضور نخواهند داشت. مثلا فلاحت‌کار که البته جدایی او قطعی نیست و من شنیده‌ا م که می‌خواهد از تیم ما جدا شود. همچنین میثم صالحی از تیم‌های دیگر پیشنهاد دارد اما اصرار داریم که در تیم شهرداری بماند. امسال حضرت‌پور و خداپرست در جمع ما خواهند بود. به دنبال این هستیم که حضور مرتضی شریفی و توخده نیز در تیم، قطعی شود. این بازیکنان تا خودشان نخواهند ما اجازه جدایی آن‌ها را از شهرداری نخواهیم داد ولی متاسفانه جدایی این بازیکنان با خواست خودشان صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم شهرداری ارومیه در فصل جدید با مشکل مالی مواجه خواهد بود یا خیر گفت: امسال ما ۲۰ درصد مبلغ قراردادها را به صورت نقدی در طول فصل پرداخت خواهیم کرد و ۸۰ درصد مابقی نیز طبق توافق  صورت گرفته به صورت تهاتر پرداخت خواهد شد.

یوسفی در پایان درباره حل شدن مشکل تراویسای پدر و پسر نیز گفت: مشکل تراویساها از طریق فدراسیون والیبال در حال پیگیری است. همچنین مشکلی از بابت آندره پوزی مربی بدنساز ما ایجاد شده بود که آن هم در حال پیگیری است. البته آندره پوزی شکایتی نکرده است و فعلا با رایزنی‌هایی که از طریق فدراسیون انجام شده ۲۰ درصد قرارداد او را پرداخت کردیم و قرار است ۲۰ درصد دیگر نیز پرداخت کنیم تا این مشکل حل شود.

انتهای پیام


9383430
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان در جایگاه هشتم قرار گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه۶ اردیبهشت‌ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم میکس ریکرو کشورمان در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد ایران را شکست.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان از کمک ۵۰۰ میلیارد تومانی برای نوسازی تجهیزات غیرمصرفی فدراسیون‌ها خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: بازی فردا مقابل ازبکستان بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ژاوی سرمربی بارسلونا از تصمیمش برای ترک این تیم در پایان فصل منصرف شد و فصل آینده نیز هدایت آبی و اناری‌ها را برعهده خواهد داشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است