اقتصادی 09:33 - 29 تیر 1397
مدیرعامل صندوق ضمانت بخش تعاون اعلام کرد
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون مشارکت و حضور جدی‌تر تعاونی‌ها در طرح اشتغال روستایی را خواستار شد و گفت: اگر متقاضیان وام اشتغال روستایی در قالب تعاونی‌ها تشکیل و ساماندهی شوند، احتمال شکست طرح کمتر خواهد بود.

حل مشکل آورده متقاضیان با تشکیل تعاونی

مهدی حسین‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، حضور پررنگ بخش تعاون در طرح اشتغال روستایی را خواستار شد و گفت: وزارت تعاون در حال اجرای طرح "روستا-تعاون" برای بهره‌مندی از دستاوردهای طرح اشتغال روستایی است و معتقدم باید طرح‌های تعاونی را بانک‌پذیر کنیم تا تعاونی‌ها بتوانند از فرصت پیش آمده به نحو مطلوبی استفاده کنند.

وی ادامه داد: اخیرا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت ساماندهی ۱۱ استان مرزی در این طرح را به معاونت تعاون وزارتخانه واگذار کرده‌اند که سرعت کار بیشتر شده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون متذکر شد: تعاونی‌ها به دلیل آنکه عده بسیاری از افراد را گرد هم آورده و مشارکت اجتماعی به وجود می‌آورند بهترین قالب برای اجرای طرح اشتغال روستایی هستند. در بخش تعاون، هزینه اشتغال نسبت به سایر بخش‌ها کمتر است، البته بسته به ایده دارد ولی درمجموع تعاونی‌ها سرمایه‌های خرد و اندک را تجمیع کرده و از فقر و تبعیض و بی‌عدالتی جلوگیری می‌کنند.

به گفته حسین‌نژاد درصورتی که متقاضیان وام اشتغال روستایی در قالب تعاونی‌ها متشکل شوند، هم مشکل آورده افراد برطرف و اعضاء تامین مالی می‌شوند، هم موفقیت طرح با ورود تعاونی‌ها بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی و اولویت تاسیس تعاونی در روستاهای دارای مزیت نسبی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. اجرای موفق این طرح موجب کاهش مهاجرت به شهرها و رفع بیکاری و اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری می‌شود. مجلس سال گذشته با تصویب برداشت مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی، برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی موافقت کرد که از این میزان ۱۲ هزار میلیارد تومان به عنوان پشتوانه اجرای طرح "روستا تعاون" با اولویت مناطق مرزی و عشایری و برای اشتغال در مناطق محروم روستایی و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شد.

انتهای پیام


9847432
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای ایران با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم همکاری‌های بین دو کشور در تهران امضا شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار از اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص و الحاق یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر سیاست‌های اخیر وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار، صادرات مستمر مرغ به عنوان راهکار اساسی برای بالا نگه داشتن تولید مرغ، استفاده از حداکثر ظرفیت واحد‌های مرغداری و ایجاد ارزآوری باید در دستور کار قرار گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ابر پروژه اومااویا که با حضور رئیس جمهور و و زیر نیرو در سریلانکا افتتاح شد، گامی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و رسیدن به هدف ۵ میلیارد دلاری بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنجشنبه همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت مانند کوهنوردی و دره‌نوردی خطرناک است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است