استانی 17:15 - 25 فروردین 1400

آرد نانوایی‌های اردبیل در ماه رمضان تأمین شده است

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ۱۰ روز پیش و با تقویت نظارت‌ها و بازرسی‌ها در سطح نانوایی‌ها در کنار تأمین آرد مرغوب مورد نیاز نانوایی‌ها، سعی کردیم تا آنها را به پخت عصرگاهی ترغیب و تشویق کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه روزه‌داران در یک ساعت مانده به وقت افطار به دنبال تهیه نان هستند، ما با شلوغی و تشکیل صف‌های طولانی در تهیه نان روبه‌رو هستیم که توصیه می‌کنیم هم همشهریان زودتر از موعد افطار نسبت به تهیه نان اقدام کنند و از سوی دیگر نانوایی‌ها نیز پخت عصرگاهی خود را از ساعت ۱۶ تا ۲۱ ادامه بدهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به افزایش نانوایی‌های سهمیه‌پز در نوبت عصرگاهی در سطح شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: هیچ نانوایی در یک ماه رمضان حق تعطیلی واحد صنفی را ندارد مگر اینکه تخلفی مرتکب شده و واحد نانوایی او پلمب شود.

صادقی افزود: به هیچ وجه افزایش قیمت در نانوایی‌ها صحت ندارد و به قیمت سابق نان برای همشهریان عرضه خواهد شد و برای فطیر پزها نیز به اندازه کافی روغن و شکر تهیه شده تا اقدام به افزایش قیمت نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در شرایط کرونایی امیدواریم بدون تشکیل صف‌های طولانی اهالی استان در ماه مبارک رمضان نان مورد نیاز خود را خریداری کرده و به گسترش بیماری و شیوع ویروس با تشکیل صف‌های طولانی کمک نکنند.

صادقی اضافه کرد: علاوه بر تقویت نظارت‌ها و بازرسی‌ها از نانوایی‌ها در رعایت اصول بهداشتی و صنفی، به اندازه کافی شکر تهیه شده و در بسته‌های یک کیلویی به قیمت هشت هزار و ۷۰۰ تومان در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: عده‌ای سودجو با خرید این شکرها و بسته‌بندی‌های جدید با قیمت گزاف اقدام به فروش آن می‌کنند که قطعاً گروه‌های بازرسی ما در صورت برخورد با چنین افرادی با آنها برخورد کرده و اجازه چنین تخلفات صنفی را نخواهند داد.

صادقی ادامه داد: ستاد تنظیم بازار در تهیه مایحتاج ضروری مردم در ماه مبارک رمضان ورود پیدا کرده هر چند که باید عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت باشد ولی سازمان صمت به عنوان متولی اصلی در این بخش نسبت به تأمین کالاهای اساسی مردم و عرضه مناسب آن اقدام می‌کند و در کنار آن با تشدید نظارت‌ها سعی دارد تا خارج از شبکه عرضه انجام نشده و هیچ‌گونه گران‌فروشی و کم فروشی نیز به ثبت نرسد.

وی اظهار کرد: ما منکر گرانی کالاها و خدمات ارائه شده در سطح جامعه نیستیم ولی عده‌ای خارج از قیمت مصوب با نرخ‌های غیرمتعارف سعی می‌کنند کالاها را عرضه و به فروش برسانند که قطعاً سازمان صمت از طریق سامانه ۱۲۴ با دریافت گزارش‌های مردمی به تخلفات رسیدگی می‌کند.

صادقی تصریح کرد: هر چند بازرسی از ۵۵ هزار واحد صنفی فعال در سطح استان کار مشکلی است اما نیروهای نظارت و بازرسی سازمان صمت، تعزیرات، بهداشت و سایر نهادها دست به دست هم دادند تا شرایط مناسبی را برای عرضه کالاها در این ایام به وجود آورند.

قیمت مصوب زولبیا و بامیه از ۲۷ هزار تومان تا ۳۷ هزار تومان اعلام شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه سخنان خود به قیمت مصوب زولبیا و بامیه در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با تأمین شکر مورد نیاز و روغن قنادان قیمت مصوب برای زولبیا و بامیه اعلام شده که زولبیا و بامیه درجه دو، سه به قیمت ۲۷ هزار تومان، درجه یک به قیمت ۳۲ هزار تومان و ممتاز به قیمت ۳۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: هرگونه افزایش قیمت خارج از نرخ مصوب تخلف محسوب می‌شود و با قنادی‌ها و شیرینی‌پزی‌های متخلف نیز برخوردی جدی خواهیم داشت.


11025991
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است