گوناگون 11:00 - 21 تیر 1399
یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو جهت بررسی کیفیت هر سایت، سرعت لود آن است. در حال حاضر سایت‌های با سرعت مناسب در کم‌تر از ۷ ثانیه بارگزاری می‌شوند.

بهترین راهکارهای افزایش سرعت سایت چیست؟

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مدیر وب، افزایش سرعت سایت از طرفی مورد توجه سئو و موتورهای جست‌وجو قرار گرفته و از طرف دیگر باعث افزایش مخاطبان شما خواهد شد. راهکارهای زیادی برای افزایش سرعت سایت ممکن است به شما پیشنهاد شود که بهترین آن‌ها را در این متن به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین راهکارها برای افزایش سرعت سایت

هاست نامناسب، عدم بهینه‌سازی تصاویر و فایل‌ها، اسکریپت های خارجی، عدم استفاده از سیستم کش وردپرس و دلایل دیگر می‌تواند سرعت سایت شما را تا حد زیادی پائین آورد. با انجام این راهکارها می‌توانید سرعت را به سایت خود بازگردانید.

نصب افزونه مدیریت کش

یکی از بهترین راهکارهای افزایش سرعت سایت، نصب افزونه مدیریت کش است. انجام این کار می‌تواند سرعت سایت شما را تا ۵ برابر افزایش دهد. این افزونه در هر بازدید جدید، به‌جای پردازش صفرتا صد صفحات، آخرین نسخه پردازش‌شده را بررسی کرده و آن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

استفاده از قالب‌های مناسب

کدنویسی‌های ناقص و اشتباه می‌تواند سرعت هر سایتی را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. از دیگر راهکارهای افزایش سرعت سایت استفاده از قالب‌های آماده با سرعت مناسب است.

بهینه‌سازی تصاویر

وجود تصاویر و دیگر ابزارهای صوتی و تصویری مانند فیلم و فایل صوتی می‌تواند علاقه‌مندی کاربر به خواندن مطالب شما را تا ۸۰ درصد افزایش دهد. از طرف دیگر قرار دادن تصاویر می‌تواند سایت شما را سنگین و سرعت آن را پایین آورد.

برای افزایش سرعت سایت در این حالت باید سایز و حجم تصاویر مورد استفاده را بهینه‌سازی کنید. فرمت jpeg نسخه فشرده‌شده و بهینه‌شده تصاویر را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف کاهش حجم عکس بدون تغییر محسوس در کیفیت آن‌ها را بهینه کنید.

استفاده از خلاصه مطلب

در وردپرس به‌طور خودکار تمامی محتواهای نگارش شده از ابتدا به‌طور کامل روی صفحات مختلف سایت نمایش داده می‌شود. این مساله هم از حوصله کاربر خارج بوده و هم تاثیر چشمگیری برکند شدن سایت شما می‌گذارد.

برای افزایش سرعت سایت در این حالت مطالب قدیمی و بایگانی و البته مطالب جدید را به صورت خلاصه در صفحه اصلی قرار داده تا کاربر در صورت تمایل با انتخاب ادامه مطلب به ادامه آن دسترسی پیدا کند.

اسکرول کردن تصاویر یا استفاده از lazy load

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، تصاویر نقش بسیار مهمی در سرعت سایت ایفا می‌کنند. اگر تصاویر صفحه شما زیاد بوده و همه آن‌ها از همان ابتدا بارگزاری شوند، سرعت سایت به حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

برای افزایش سرعت سایت و رفع این مشکل از قابلیت lazy load استفاده کنید. در این حالت تصاویر پایین تنها در صورت اسکرول کردن لود شده و سرعت سایت را تغییر نمی‌دهند.

 به‌روزرسانی مداوم سایت

از دیگر کارهایی که برای افزایش سرعت سایت خود باید انجام دهید، به‌روزرسانی پیوسته صفحات، مطالب، افزونه‌ها، پوسته‌ها و وردپرس است. انجام این کار از طرفی سئو سایت را ارتقا داده و از طرف دیگر سرعت آن را بالا می‌برد.

جداسازی ویدئوها

شما می‌توانید ویدئوهای وب سایت خود را به‌طور مستقیم در هاست خود آپلود کنید اما تنها انجام این کار می‌تواند سرعت سایت شما را تا حد زیادی کاهش دهد. میزبانی از ویدئوها و بک آپ‌گیری از ‌آن‌ها حجم زیادی را به خود اختصاص داده و سایت شما را کند می‌کند.

وردپرس دارای این قابلیت بوده که ویدئوها را از دیگر مطالب جدا کند. تنها کافی است شما کد مربوط به آن را در پست قرار داده تا ویدئو در سایت بارگزاری شود.

کنترل فعالیت‌های پس زمینه

در هر زمان ممکن است در پس زمینه سایت شما فرآیندهای خودکاری مانند بک آپ‌گیری انجام شود. این مساله می‌تواند سرعت عملکرد سایت را پایین آورد. برای رفع این مشکل زمان‌بندی این‌گونه فعالیت‌ها را کنترل کرده و اجرای آن را به زمان‌هایی با ترافیک کم موکول کنید.

فشرده کردن فایل‌های کد

علاوه بر فشرده کردن تصاویر، شما می‌توانید فایل‌های کد خود را تا ۷۰ درصد فشرده کنید. این مساله می‌تواند به شکل چشمگیری باعث افزایش سرعت سایت شود. فایل‌های css، html و یا جاوا با حجم بیش از ۱۵۰ بایت را می‌توانید با gzip فشرده کنید.

کاهش ریدایرکت

ریدایرکت‌ها از نظر سئو فاکتور مثبتی تلقی نمی‌شود. این فاکتور هم می‌تواند برای کاربران ناخوشایند بوده و هم سرعت سایت را پایین آورد. ریدایرکت‌ها صفحاتی هستند که کاربران بعد از کلیک روی یک لینک وارد آن‌ها می‌شوند که معمولا صفحات تبلیغاتی می‌باشد. برای افزایش سرعت سایت خود تا حد ممکن تعداد ریدایرکت‌های آن را کاهش دهید.

استفاده از پلاگین‌های اسلاید سریع

استفاده از اسلاید همانند تصاویر و فیلم می‌تواند سرعت سایت شما را کاهش دهد. برای رفع این مشکل نیز راه‌حل وجود دارد. پلاگین‌های متنوعی موجود بوده که شما با نصب آن‌ها می‌توانید سرعت اسلایدها را بالابرده و باعث افزایش سرعت سایت شوید.

ما در مدیروب راهکارهایی را برای افزایش سرعت سایت در مقالات رایگان زیادی منتشر کردیم که می‌توانید همین‌ الان آنها را مشاهده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی


10612503
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است