استانی 13:01 - 21 فروردین 1399

روند تامین و عرضه کالاهای اساسی در مرکزی بدون مشکل جریان دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد حسنی روز پنجشنبه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار استان بیشتر روند تأمین و توزیع کالاهای اساسی مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

وی افزود: همچنین شرایط عرضه شکر و قند، حبوبات و مرغ و گوشت قرمز در بازار نیز مورد ارزیابی قرار گرفت و می‌توان گفت کالاهای مورد نیاز مردم به وفور در بازار موجود است و مشکلی در تأمین و عرضه کالاها وجود ندارد و ذخیره سازی کالا در کشور و استان به نحو مطلوب انجام شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در معدودی از کالاها با افزایش قیمت ناشی از تغییر نرخ ارز یا افزایش قیمت بعضی از مؤلفه‌ها مواجه بودیم که این مساله مورد پیگیری و رصد قرار گرفته است.

حسنی بیان کرد: در حال حاضر در استان عرضه مواد پروتئینی با قیمت‌های مصوب با مشکلی مواجه نیست.

وی عنوان کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده در برخی از کالاهای وارداتی مقرر شد، این مساله به سرعت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و گزارش‌های مذکور به ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان مرکزی افزود: استان مرکزی در زمینه عرضه میوه شب عید و مرکبات استان مرکزی در ایام پایانی سال تنها استانی است که عرضه میوه ذخیره و تأمین شده آن تا پایان نوروز ادامه داشته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در مجموع تأمین یک هزار و ۵۰۰ تن میوه شب عید شامل یک هزار تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب در دستور کار قرار داشت که با قیمت‌های مصوب در استان عرضه شده است.

حسنی بیان داشت: برای عرضه برخی از کالاها مانند قند، شکر و مؤلفه‌های صنوف تولیدی که با مصرف شکر به تولید اقلامی در ماه مبارک رمضان می‌پردازند، پیش از آغاز ماه مبارک تمهیداتی اندیشیده شده است و امیدواریم با پیگیری و نظارت مستمر شرایط مطلوبی برای اعتماد سازی و خرید هم استانی‌ها داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در زمینه تأمین و عرضه مواد ضدعفونی مانند الکل مشکلی وجود ندارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: روزانه سه هزار و ۵۰۰ لیتر الکل در بخش‌های مختلف کارخانجات، دستگاه‌های اجرایی دولتی، داروخانه‌ها، اصناف ضروری سطح استان توزیع و همچنین نیاز استان‌های همجوار در سطح توان رفع می‌شود.

حسنی بیان کرد: علاوه بر واحد تولیدی زرندیه، واحدهای صنفی و تولیدی بسیاری در استان در زمینه تولید ماسک ایجاد شده است که از قابلیت تولید روزانه ۱۵۰ هزار عدد ماسک برخوردار هستند و در زمینه تأمین ماسک در استان هیچ کمبودی وجود ندارد.


10477005
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است