اجتماعی 17:24 - 27 دی 1396
شهردار منطقه ۱۸ :
شهردار منطقه۱۸ تهران بر ضرورت حفظ و صیانت از این بخش به عنوان گلوگاه تنفسی پایتخت تأکید کرد.

حفظ حریم نقش مهمی در رفع آلایندگی هوای پایتخت دارد

به گزارش خبرگزاری مهر،  سیدمحمد فیاض شهردار منطقه طی سخنانی با اشاره به برخی از معضلاتی که بخش حریم این منطقه از پایتخت با آن مواجه است و تأکید بر این نکته که مدیریت شهری کمر همت برای رفع آنها بسته، اظهار داشت: به رغم کمبود بودجه درشهرداری تهران، همواره تلاش شده که معضلات یکی پس ازدیگری رفع و زمینه رضایتمندی شهروندان فراهم شود.

وی ادامه داد: به شخصه اعتقاد دارم که حریم بعنوان گلوگاه تنفسی نقش مهمی در تأمین سلامت و رفع بخش عمده ای از معضل آلودگی هوای پایتخت دارد و با کنترل ساخت و ساز و همچنین توسعه فضای سبز در این بخش، می توان به این مهم دست یافت.

به گفته این مقام مسئول، اعضای شوراهای اسلامی بعنوان بازوان اجرائی و یار و یاور مدیریت شهری مسائل و مشکلات شهروندان را احصاء و پیگیر رفع آنها باشند.

شهردار منطقه ۱۸ تهران در بخش دیگری از سخنان خویش از اجرای طرح احیاء و ساماندهی باغچه های منازل شهروندان در راستای توسعه سرانه فضای سبز و کاهش آلودگی هوا بطور جهادی و رایگان خبرداد که از دهم دی ماه آغاز و تا اول اسفندماه سالجاری ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: این طرح جهادی و رایگان همزمان با دیگر نقاط پایتخت آغاز و طی آن شهروندان علاقمندبه نگهداری گونه های مختلف گیاهی درخواست های خویش را از طریق سامانه مدیریت شهری ( ۱۳۷ ) مطرح و پس از ثبت نام، حداکثر ۴ اصله نهال مثمر ( به، سیب، بادام، آلو، گوجه سبز ) و غیر مثمر ( افرا و چنار ) را دریافت نمایند.

فیاض ادامه داد: محوراصلی اجرای این طرح دراقصی نقاط پایتخت، مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز هستند که به محض دریافت درخواست شهروندان به همراه اکیپ اجرایی به در منازل متقاضیان مراجعه و ضمن کاشت درخت درخواست شده، نسبت به آموزش نحوه کاشت و نگهداری از گونه های مختلف گیاهی می پردازند. شهروندان علاقمند جهت انجام هرگونه مشاوره وثبت نام برای مشارکت در این طرح با یکی از شماره تلفنهای سامانه ۱۳۷ و یا  ۶۶۲۰۶۵۶۷ مرکز تحقیقات،آموزش و مشاوره فضای سبز بوستان قائم اعلام آمادگی نمایند.


9642645
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پایان یافتن تعطیلات نوروز و باز شدن مجدد مدارس، این روز‌ها مجموعه ارم سبز شاهد استقبال کم نظیر مدارس در قالب برگزاری اردو‌های دانش آموزی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: دولت باید یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون شهرداری تهران گفت: الگوسازی برای جشن‌های خیابانی و شادی عمومی برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون شهرداری تهران گفت: الگوسازی برای جشن‌های خیابانی و شادی عمومی برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ علی همه خانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: دانش آموزان بخش بزرگی از پیکره علم و دانش هستند و می‌توانند به عنوان حلقه ارتباطی میان خانواده، مدرسه و جامعه در ماموریت ها، به پلیس یاری برسانند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های گذشته فیلمی منتشر شد که نشان دهنده آن بود یک دختر در ورودی متروی تجریش به دلیل تذکر گشت ارشاد تشنج کرده است، اما سرانجام این دختر چه شد؟
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتا فراجا گفت: بیش از ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات آزمون سراسری شناسایی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم صهیونیستی از یک تریلر در مرز بازرگان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است