استانی 16:20 - 05 بهمن 1395
به مناسبت دهه فجر؛
صومعه سرا- مسئول کمیته کودکان و نوجوانان دهه فجر صومعه سرا از «پرواز بادبادک ها» به مناسبت ایام الله دهه فجر در آسمان این شهرستان خبر داد.

«بادبادک ها» در آسمان صومعه سرا به پرواز در می آیند

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه نوروزی در نشست با اصحاب رسانه که پیش از ظهر سه شنبه در مرکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان صومعه سرا برگزار شد با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: همانند سال های گذشته در حوزه کودک و نوجوان برنامه های متنوعی برنامه ریزی شده است.

وی به فراخوان دانش آموزان در دو بخش و از هر دو شفیت صبح و عصر مدارس شهرستان در طول دهه فجر برای حضور در برنامه های کانون در قالب طرح کانون مدرسه اشاره کرد و گفت: تعدادی از دانش آموزان نیز کودکان و نوجوانان عضو کانون هستند.

مسئول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر صومعه سرا با بیان اینکه تعدادی برنامه در قالب ستاد دهه فجر و کمیته کودک و نوجوان در سطح شهرستان برگزار می شود، افزود: «پرواز بادبادک ها» به عنوان یکی از برنامه های شاخص این کمیته بوده که با همکاری کانون پرورش فکر و اداره آموزش و پرورش برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه روز ۱۴ بهمن ماه از ساعت ۱۱ صبح الی ۱۳ عصر در ورزشگاه کارگران صومعه سرا برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش با موضوع انقلاب اسلامی با همکاری کانون، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، آموزش و پرورش و پیش دبستانی از دیگر برنامه های شاخص این کمیته است.

نوروزی زمان برگزاری این همایش را روز ۱۹ بهمن ماه در سالن مجتمع فرهنگی و هنری فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا عنوان و تصریح کرد: در این همایش علاوه بر آشنایی کودکان و نوجوانان با انقلاب و دستاوردهای آن، اجرای سرود و نمایش محلی، مسابقه در نظرگرفته شده است.

وی برگزاری مسابقه نقاشی، فراخوان در دو بخش «نامه ای برای یک شهید» و «نقاشی خاطرات انقلاب» در سطح مدارس شهرستان، برپایی نمایشگاه از دستاوردهای فرهنگی، هنری و علمی اعضای کانون پرورش فکری و دانش آموزان را از دیگر برنامه های این کمیته اعلام کرد.

عضویت بیش از ۲۰۰۰ کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صومعه سرا

مسئول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر صومعه سرا همچنین به برخی برنامه های سالانه کانون پرورش فکری شهرستان اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات رباتیک، همایش مهندسین فردا برای کودکان و نوجوانان عضو کانون که طی هفت ترم موفق به دریافت گواهینامه بین المللی ICDL شده اند نیز بخشی از برنامه های کانون است.

وی با بیان اینکه مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها به مسائل آموزشی توجه نمی کند، گفت: اجرای برنامه های فرهنگی، دوره های آموزشی محاسبات ذهنی، کلاس های فرهنگی، نمایش های خلاق، سفالگری، کاردستی، شاهنامه خوانی، قصه گویی و تربیت قصه گو در اولویت برنامه ها قرار دارد.

نوروزی در ادامه با اشاره به دو هزار و ۳۵۰ عضو مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صومعه سرا، بیشترین مراجعات اعضا را در طول تابستان عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مرکز در شهرستان جزء مراکز فعال استان است.

به گفته این مسئول این مرکز اعضای دارد که بیش از ۳۵۰ جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان مطالعه کرده اند و مورد تقدیر و تجلیل مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفته اند که می توان از این میان به «زهرا مهدیزاده» که سه سال به عنوان کتابخوان برتر استان انتخاب شده و همچنین «سید طاها جوادی نیا» که تنها در فاصله زمانی فرودین ۹۵ تاکنون ۳۰۰ جلد کتاب را مطالعه کرده است.


8709511
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است