استانی 14:34 - 17 اسفند 1399
دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی خبرداد
ایسنا/خراسان رضوی دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی از آغاز طرح استعدادیابی مناطق هفت‌گانه فوتبال خراسان رضوی با هدف کشف مستعدین شهرستان‌ها و روستاهای استان خبرداد.

آغاز طرح استعدادیابی مناطق هفت‌گانه فوتبال خراسان رضوی

محسن حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آغاز طرح استعدادیابی مناطق هفت‌گانه خراسان رضوی اظهار کرد: این طرح در ادامه آسیب‌شناسی‌هایی که در فرآیند استعدادیابی‌های چند سال اخیر در استان انجام شده، مطرح و مصوب شد. در این طرح شهرستان‌های خراسان رضوی به صورت جغرافیایی به هفت منطقه تقسیم‌بندی شدند تا فرصت‌های استعدادیابی و ارزشیابی در اختیار تمام فوتبال‌آموزان در سراسر استان قرار بگیرد. فوتبالیست‌ها در هر نقطه‌ای از استان با صرف کمترین وقت، انرژی و هزینه می‌توانند برای انجام تست و ارزیابی، خود را به نزدیک‌ترین پایگاه استعدادیابی برسانند.

وی افزود: هر منطقه دارای یک مرکز است. فعالیت‌های اصلی همانند استعدادیابی، تشکیل تیم و آغاز تمرینات در مرکز انجام می‌شود. این طرح از منطقه یک در ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه در تربت‌جام استارت خورد و ۱۲۰ بازیکن در رده  سنی نوجوانان و جوانان از شهرستان‌های باخرز، خواف، فریمان، صالح‌آباد، تایباد، تربت‌جام و سرخس در این طرح شرکت کرده و ارزشیابی شدند. مربیان نیز در زمینه استعدادیابی و فوتبال پایه توسط مدرسین استان در کلاس‌های توجیهی حضور یافتند.

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بازیکنانی که توسط استعدادیاب‌ها انتخاب شده و مشخص می‌شوند در همین منطقه تشکیل تیم خواهند داد. استارت تمرینات تیم منطقه زیر نظر بهترین مربیان شهرستان‌های همین مناطق استارت خواهد خورد و بازیکنان از مربیان خود برنامه‌ تمرینی دریافت خواهند کرد.

حیدری گفت: هر ۴ یا ۶ ماه تورنمنتی با شرکت تمام تیم‌های منتخب مناطق استان برگزار می‌شود که در آنجا استعدادیاب‌ها مرحله دوم گزینش را با هدف انتخاب بهترین بازیکنان مناطق هفت گانه تشکیل تیم منتخب خراسان رضوی آغاز خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اگر بازیکنی اردویی را از دست داده و یا در زمان کوتاهی پیشرفت خوبی داشته باشد، حتما این شانس را دارد که در نخستین اردوی برگزار شده شرکت کرده و مجددا ارزشیابی شود. وی در صورت کسب نمره قبولی وارد تیم خواهد شد. همچنین بازیکنانی که به مرور زمان تنزل داشته باشند به تیم «ب» منتقل خواهندشد. این اتفاقات باعث خواهد شد تا انگیزه بازیکنان به صورت پیوسته حفظ شود.

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی با اشاره این که هدف هیات فوتبال استان کشف مستعدین شهرستان‌ها و روستاهای خراسان رضوی است، عنوان کرد: این طرح در روزهای آینده در سایر مناطق استارت خواهد خورد تا شاهد پویایی حداکثری فوتبال پایه در شهرستان‌ها و روستاها باشیم. در مرحله نخست استعدادیابی مطنقه یک شاهد حضور و درخشش بازیکنانی بودیم که از روستاها شرکت کرده بودند.

انتهای پیام


10981095
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است