گوناگون 11:54 - 08 فروردین 1396
با هدف توسعه روابط بین المللی؛
سال گذشته به عنوان سال توسعه روابط بین المللی در آموزش عالی بود و وزارت علوم برای مدیریت و راهبردی صحیح این روابط تعدادی از دانشگاه ها را به عنوان مراجع همکاری با کشورهای خارجی انتخاب کرد.

۸ دانشگاه در سال ۹۵ مرجع همکاری با خارج شدند

به گزارش خبرنگار مهر، در سال ۹۵ رفت و آمدهای هیات های خارجی با هدف توسعه روابط علمی و آموزشی بسیار زیاد بود بنابراین وزارت علوم و مرکز همکاری های بین المللی این وزارتخانه برای آنکه نحوه تبادل و ارتباط با کشورهای خارجی از یک برنامه مدون و متمرکز برخوردار باشد اقدام به انتخاب دانشگاه ها به عنوان مراجع همکاری علمی و آموزشی با کشورهای خارجی کرد.

در این راستا ۸ دانشگاه کشور برای تحقق این برنامه وزارت علوم به عنوان دانشگاه های مرجع همکاری با کشورهای خارجی انتخاب شدند.

بنابراین از مجرای این دانشگاه ها تمامی فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی با کشورهای هدف دنبال می شود که این روند با محوریت تقسیم کار ملی صورت گرفته است.

وظیفه این دانشگاهها آن است که روند کلی فعالیت‌ها را زیر نظر داشته و براساس سیاست های کلان وزارت علوم و معاونت بین الملل وزارت علوم فعالیت کرده و اطلاعات لازم را جمع آوری کنند تا وارد مرحله عمل و اجرا شوند.

بنابراین تمامی انجام فعالیت های علمی و آموزشی مانند همایش های مشترک، دوره های آموزشی مشترک، فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی مشترک، پذیرش دانشجو و تبادل استاد با دانشگاه های کشورهای خارجی از مجرای دانشگاه های ایرانی که به عنوان مرجع علمی همکاری انتخاب شده اند صورت می گیرد.

جدول دانشگاه های منتخب به عنوان مراجع همکاری بین المللی
ردیف دانشگاه کشور
۱ اصفهان کره جنوبی
۲ فردوسی مشهد هند
۳ صنعتی اصفهان سوئیس
۴ تبریز ترکیه
۵ کردستان اقلیم کردستان عراق
۶ تهران روسیه
۷ علم و صنعت آلمان
۸ امیرکبیر فرانسه

همچنین در سال گذشته از سوی وزارت علوم معاونت پژوهشی این وزارتخانه نیز به عنوان مرجع همکاری علمی و آموزشی با کشور ایتالیا انتخاب شد.


8953299
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است