استانی 21:26 - 19 آذر 1398

ترویج «امید» از موانع مهم گرایش جوانان به مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی امروز در دیدار اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و هیئت همراه که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: کشور ما و افغانستان مشترکات فرهنگی بسیاری با یکدیگر دارند، امروز چشم بسیاری از مردم افغانستان به ایران است، ما باید یک کشور نمونه داشته باشیم تا آن‌ها ناامید نشوند.

وی ادامه داد: افغانستان دارای یک فرهنگ غنی و قوی است ما می‌توانیم با اتکا به مشترکات فرهنگی و کمک گرفتن از فرهنگ مشترک، غده بدخیم موادر مخدر را از منطقه ریشه کن کنیم.

این استاد سطوح عالی حوزه تصریح کرد: ما باید به تجارت و رونق اقتصادی افغانستان کمک کنیم، با انعقاد قراردادهای تجاری و رعایت منافع مشترک می‌توانیم به رفع بیکاری و کاهش گرایش مردم افغانستان به تولید مواد مخدر کمک قابل توجهی کنیم، چرا که هدف آن‌ها از تولید مواد مخدر در نهایت کسب درآمد، رفع معیشت و فرار از فقر است و چه بهتر که این مسئله از طریق تولید محصولات کشاورزی مفید یا ایجاد صنایع و تولیدات صنعتی باشد و قطعاً آن‌ها نیز به این راه گرایش بیشتری خواهند داشت.

وی ابراز داشت: در این مسیر می‌توانید از ظرفیت علماء، اندیشمندان و مسئولین فرهنگی افغانستان نیز بهره ببرید و زمینه را برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی تام و همه جانبه با این کشور بیش از گذشته مهیا نمایید.

آیت الله جوادی آملی ترویج «امید» را از موانع مهم گرایش جوانان به مواد مخدر برشمرد و بیان داشت: اگر سرمایه‌های کشور به مسیر درست مانند حمایت از نخبگان علمی و تولید محصولات فخرآور اختصاص پیدا کند، امید در جامعه گسترش بیشتری می‌یابد، فقر فرهنگی ناامیدی به بار می‌آورد و انسان ناامید دست به خودکشی دفعی یا تدریجی می زند.

وی خاطرنشان کرد: افراد معتاد یا دیگر افرادی که به سمت اعتیاد کشیده می‌شوند مشکل علمی ندارند، همه آن‌ها از عاقبت و سرنوشت شوم خود آگاه هستند و به آن علم دارند لکن مشکل این افراد «انگیزه و اراده» است که باید این بخش در جامعه تقویت شود که از مهم‌ترین عوامل، تقویت نیروی انگیزه، ترویج خداباوری و توحید و نیز اعتقاد به معاد است.

استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای مبارزه با مواد مخدر

در ابتدای این دیدار دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به ارائه گزارشی در خصوص انهدام باندهای بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر و ضربه به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر در کشور، خدمت آیت الله جوادی آملی ارائه کرد.

اسکندر مؤمنی بیان داشت: استفاده از همه ظرفیت‌های پیشگیری در کشور از جمله استفاده از حوزه‌های علمیه، نهادهای فرهنگ‌ساز و آموزش‌ و پرورش، در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.


10316120
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است