استانی 14:58 - 28 دی 1396
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: خانواده‌ها می‌توانند با ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی به اقتصاد خانوار خودشان و حفظ محیط زیست کمک کنند.

قیمت هر کیلووات برق تولید خانگی 13 برابر فروش برق به مشترکین است

به گزارش ایسنا، اکبر حسن‌بکلو ضمن بازدید از اولین نیروگاه خورشیدی ارومیه، گفت:  سلول‌های خورشیدی قابلیت نصب در پشت‌بام منازل با کمترین میزان اشغال فضا را دارند و برای راه‌اندازی یک واحد نیروگاهی کوچک مقیاس با توان تولید 5 کیلووات برق مساحتی در حدود 55 مترمربع نیاز است.

وی در ادامه افزود:  خانواده‌ها می‌توانند با راه‌اندازی این نیروگاه‌ها برق تولیدی خود را به ازای هر کیلووات 8000 ریال یعنی حدود 13 برابر بیشتر از قیمت فروش برق به مشترکین به شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بفروشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اشاره کرد: برای اطمینان خاطر مشترکینی که اقدام به تولید برق خورشیدی می‌کنند، قرارداد خرید برق به مدت 20 سال عقد خواهد شد.

حسن‌بکلو تصریح کرد: تولید برق کمکی برای اقتصاد خانوارها و یک سرمایه‌گذاری سودآور است بطوریکه بنابر محاسبه کارشناسان امر و لحاظ کردن قدری خطای محاسباتی با سرمایه‌گذاری تقریبی 25 میلیون تومانی درآمدی معادل ماهانه 6 میلیون ریال حاصل می‌شود و دوره بازگشت سرمایه کمتر از چهار سال است.

وی اضافه کرد: از نگاه دیگر ایجاد و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به عنوان یک انرژی پاک، کمک به حفظ محیط زیست کرده و از سوزاندن سوخت‌های فسیلی برای تولید برق جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی عنوان کرد:  از مزایای بسیار توسعه نیروگاه‌های خورشیدی کمک به اقتصاد ملی است چراکه دولت‌ها می‌توانند به جای سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه‌های تولید برق بر پایه سوخت‌های فسیلی، به نوسازی و بهبود نیروگاه‌های برق یا سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها اقدام کند.

حسن‌بکلو بیان کرد: افزایش نیروگاه‌های خورشیدی به شرکت‌های توزیع نیروی برق کمک می‌کند تا در تامین برق در ساعات پیک مصرف مشکلی نداشته باشند و به شبکه توزیع برق کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: نیروگاه خانگی که مورد بازدید قرار گرفت اولین نیروگاه 5 کیلوواتی در ارومیه است که آماده اتصال به شبکه سراسری برق است و در شهرستان‌های دیگر اذربایجان غربی نیروگاه‌های دیگر و در مقیاس‌های بزرگتر نیز در دست ساخت هستند.

انتهای پیام

9643275
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است