سیاسی 16:07 - 27 خرداد 1398
سرلشکر باقری:
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به حوادث اخیر در خلیج فارس،‌گفت: جمهوری اسلامی ایران چنانچه اراده‌ای مبنی بر جلوگیری از صدور نفت از خلیج فارس را داشته باشد، به دلیل قدرتمندی کشور و نیروهای مسلح ،آن اراده را به طور کامل محقق و به طور علنی و آشکار اعلام خواهد کرد.

اگر برای جلوگیری از صادرات نفت خلیج فارس اراده کنیم، با قدرت، کامل و آشکار انجام می دهیم

به گزارش ایسنا به نقل از  سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تجلیل از برترین های آموزش نیروهای مسلح در دانشگاه افسری وتربیت پاسداری امام حسین(ع)، گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز با دشمنانی بد عهد ، بد اخلاق و فریبکار همچون آمریکا روبه رو است که از یک سو فشارها را بر جمهوری اسلامی افزایش می‌دهند و سوی دیگر دم از مذاکره می‌زنند؛ یعنی راهبرد فشار فزاینده و توسعه یابنده و شعار مذاکره، تفاهم و توافق سر دادن که این راهبرد خطرناکی از سوی دشمن است که ما با آن مواجه هستیم.



وی افزود: رژیم بعث عراق به رهبری صدام نیز در دوران جنگ تحمیلی ، شهرهای ما را بمباران جنگی و شیمیایی و موشک باران می کرد و همزمان شعار صلح نیز سر می‌داد.



سرلشکر باقری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز با یک صدام جدید به نام ترامپ با روش های پیچیده تر و خطرناک تر و عوام فریبانه تر روبه رو است که به اذعان مسئولان آمریکایی در جنگ اقتصادی و جنگ روانی در طول تاریخ چنین فشاری به هیچ کشوری وارد نکرده اند و این فشار با هدف قرار دادن ایران بین دو گزینه جنگ و مذاکره است که نتیجه آن می تواند تسلیم ایران باشد، به همین دلیل جمهوری اسلامی گزینه مقاومت و دفاع انقلابی و فعال را انتخاب کرد و محکم پای آن نیز خواهد ایستاد.



رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به حوادث اخیر در خلیج فارس، خاطرنشان کرد: آمریکا و اذنابش فرافکنی هایی مرتبط با حوادث اخیر در خلیج فارس (انفجار در بندر الفجیره امارات و انفجار دو کشتی نفتکش در دریای عمان) را مبنای اتهام به ایران قرار داده اند ؛ اما آنها با این واقعیت آشنا بشوند که جمهوری اسلامی ایران چنانچه اراده‌ای مبنی بر جلوگیری از صدور نفت از خلیج فارس داشته باشد، به دلیل قدرتمندی کشور و نیروهای مسلح، آن اراده را به طور کامل محقق و به طور علنی و آشکار اعلام خواهد کرد و همچون آمریکای تروریست، فریبکار و نا امن کننده جهان و اذناب منطقه‌ای و بین المللی آن فریب کاری و پنهان کاری نخواهد کرد.



وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به صورت هوشمندانه، دقیق و مستمر تمام حرکات دشمنان خود را زیر نظر داشته و رصد می‌کنند، گفت: در صورت نیاز به صورت علنی، آشکار و پر قدرت و با شدت با دشمنان ملت و منافع ملی کشور برخورد و در منطقه‌ای بسیار وسیع از آن دفاع خواهند کرد و هیچ ملاحظه‌ای در قالب پنهان کاری و فریب کاری نخواهند داشت ؛ به این دلیل که چنین ملاحظه ای را کشوری در دستور کار خود قرار می دهد که ضعف قدرت و توانمندی داشته باشد، اما امروز با لطف لایزال الهی ایران اسلامی در اوج قدرت و دشمنانش در نهایت ذلت هستند.



 در پایان این مراسم تعدادی از خانواده های معزز شهدا و برترین های حوزه آموزش در سطوح مختلف و در  ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مورد تجلیل و تقدیر  قرار گرفتند.



انتهای پیام


10152115
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح مجلس در خصوص اتباع خارجی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در این زمینه خلاء قانونی داریم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد و از کشورهای فعال در این زمینه دعوت کند تا اقدامی صورت گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه بسیار غم‌انگیز و دردناک عنوان کرد و در پیامی از آن به شدت انتقاد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است