فرهنگی‌هنری 04:30 - 14 آذر 1395
همشهری‌آنلاین:سومین دوره جشنواره و جایزه همایون خرم، با عنوان "نوای خرم" از ۱۵ تا ۱۷ دی‌ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

بردیا صدرنوری مدیر موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» و مدیر سومین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) در ابتدای این نشست رسانه ای با اشاره به برگزاری ادوار گذشته این رویداد موسیقایی گفت: اولین دوره جشنواره «نوای خرم» سال 93 با حضور بیش از 78 هنرمند نوجوان و جشنواره دوم زمستان سال 94 با حضور 700 شرکت کننده در قالب 260 گروه برگزار شد، در جشنواره سال جاری نیز باید به این نکته اشاره کنم که فعلا در مرحله ثبت نام هستیم که تاکنون حدود 250 هنرمند از 33 شهر برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده اند که بر اساس پیش بینی ما این تعداد تا ۲۱ آذر ماه(پایان فراخوان دریافت آثار) به مراتب بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: به هر ترتیب کشور ایرانی از پیشینه عمیق فرهنگی هنری برخوردار است که یکی از مولفه های ارزشمند این فرهنگ به هنر و موسیقی ارتباط پیدا می کند و ما هر چقدر در زنده نگه داشتن این سرمایه تلاش کنیم به طور حتم در تاثیرگزاری و انتقال آن به نسل آینده موفق تر خواهیم بود. از این سو تلاش من و همکارانم در ستاد برگزاری جشنواره موسیق نوای خرم ارتقای این دیدگاه و بالا بردن کیفیت توجه به موسیقی در میان خانواده هاست و اتفاقا از همین جهت به این نتیجه رسیدیم که گروه سنی کودکان و نوجوانان بهترین قشری هستند که می‌توانیم روی آن‌ها سرمایه‌گزاری کنیم چون آن‌ها روحیات و سن خاصی دارند و مانند قالبی می‌مانند که می‌توانند در ظرف آن‌ها هر فرهنگی را تزریق کرد و چه بهتر که این ظرف از طریق موسیقی اصیل ایرانی پر شود.

این نوازنده پیانو بیان کرد: در فضای امروزی که انواع و اقسام موسیقی به صورت لحظه‌ به لحظه در دسترس بچه‌ها قرار می‌گیرد، وظیفه‌ اهالی هنر است که سعی کنند برای بچه‌ها یک حق تمیز به وجود بیاورند تا آن‌ها موسیقی اصیل ایرانی را به عنوان سرمایه فرهنگی کشورمان بشناسند. ما می‌خواهیم این سرمایه را پاس بداریم و به نسل‌های آتی انتقالش دهیم و اتفاقا بر همین برهمین مبنا بود که نام استاد همایون خرم را برای عنوان و بنیان جشنواره انتخاب کردیم. چون این هنرمند فقید موسیقی ایرانی سوای جاودانگی در موسیقی از لحاظ اخلاق داری» و «اخلاق مداری» هم یکی از برترین چهره های هنری این کشور هستند.

مدیر سومین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) اضافه کرد: همه ما معتقدیم در حوزه فرهنگ باید به صورت ویژه به مباحث اخلاقی در موسیقی بپردازیم. برای تببین این فضا مایلم به خاطره ای اشاره کنم. من یام می‌آید که حدود 15،20 سال پیش در یکی از اجراهای‌مان به همراه ناصر ایزدی در تالار مشغول «ساند چک» بودیم و یکی از اساتید نیز نوازندگی می‌کرد. در همین حین یک جوان نوازنده که اتفاقاً کارش هم خوب بود، وارد سالن شد و به استاد حتی سلام هم نکرد، واقعا من از آن لحظه به این فکر کردم که ما با باید علاوه‌بر بحث موسیقی، روی مسائل اخلاقی هنرمندان هم کار کنیم. من باور دارم که حفظ مسائل اخلاقی به اندازه تسلط بر تکنیک و نوازندگی مهم است. بنابراین یکی از اهداف جشنواره نوای خرم، توجه به مسائل اخلاقی و پر رنگ کردن اخلاق در حوزه فرهنگ و هنر است.

صدر نوری در ادامه این نشست رسانه با بیان اینکه جشنواره موسیقی «نوای خرم» به صورت کاملا خصوصی برگزار می شود، بیان کرد: آنچه که فعالیت های ما را نسبت به جشنواره های دیگر متمایز می کند عدم وابستگی به بودجه های دولتی است. البته که برگزاری یک جشنواره موسیقایی بدون حمایت های دولتی بسیار دشوار است ولی بسیار خوشحالیم که تا به امروز توانسته ایم با وجود تمام مشکلات این رویداد موسیقایی را تا دوره سوم ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: البته در این دوره تعدادی از حامیان مالی بخش خصوصی نیز به مجموعه ما اضافه می شوند که این به معنای یک فعالیت اقتصادی نیست چرا که ما برای کارمان یک سری خط قرمز و استاندارد تعیین کرده‌ایم که هیچ‌گاه نمی‌خواهیم از آن عبور کنیم ما بر این باوریم یک حامی اگر قرار است با ما همکاری کند، باید حتماً روحیه، اخلاق و اهدافش را جشنواره هماهنگ باشد. سال گذشته قرار بود یک حامی مالی به ما بپیوندد که وی در یکی از رایزنی‌ها اشاره کرد که باید یکی از داوران به انتخاب تیم او باشد که چنین اتفاقی مغایر با اصول جشنواره بود و ما از آن امتناع کردیم.

مدیر سومین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) به محورهای فنی و هنری این دوره از جشنواره پراخت و افزود: یکی از تفاوت‌های جشنواره سوم نوای خرم با دوره های پیشین در این است که ما در این دوره، علاوه ‌بر تاکید روی اجرای آثار استاد همایون خرم، آثار استاد روح‌الله خالقی و استاد علی تجویدی را هم به اجراهای جشنواره اضافه کرده‌ایم این در حالی است که تمام تلاش ما در دبیرخانه توجه به یک برنامه بلندمدت و استراتژیک برای گسترش آن تا سطح بین‌المللی است داریم که در آینده در پیرامون آن اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد. بنابراین نقش رسانه‌ها را در پیشرفت کارمان بسیار تأثیرگذار می‌دانیم. کما اینکه تا این لحظه هم از حمایت رسانه‌ها متشکرم و امیدوارم این حمایت در طول سال نیز تداوم بیابد.

صدرنوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع حمایت از موسیقی اصیل ایرانی به عنوان یکی از مولفه های اصلی این دوره از جشنواره نوای خرم هم اشاره کرد و توضیح داد: متأسفانه امروزه در کشور ما دو نفر در هر حوزه‌ای که همدیگر را قبول ندارند، علیه یکدیگر کمپین راه‌اندازی می‌کنند. من واقعاً نمی‌دانم که فضای موسیقی ما چرا دارد به این سمت حرکت می‌کند. به نظرم فضای موسیقی آن‌قدر بزرگ نیست که نتوانیم همدیگر را تحمل کنیم و همه باید بپذیرند که هر گلی، رنگ و بوی خاص خودش را دارد. الآن وقتی رسانه‌ها به سراغ کسانی می‌روند که کمپینی را راه‌اندازی کرده‌اند، آن افراد فوراً زیر همه چیز می‌زنند و می‌گویند که منظورشان چیز دیگری بوده است.

وی اضافه کرد: من معتقدم که جامعه موسیقی باید از جشنواره نوای خرم و از پاکی و خلوص شرکت‌کنندگان آن یاد بگیرند. بچه‌هایی که در این جشنواره شرکت می‌کنند، در عین این‌که از لحاظ فنی با قابلیت هستند، یک پاکی و سادگی در وجودشان دارد که امیدوارم ما بگذاریم این پاکی‌ها ادامه پیدا کند. اگر کسی قرار است کمپینی راه‌اندازی کند، باید آن را در مسیر بینش فرهنگی جامعه جلو ببرد. سؤال من این است که آیا درد موسیقی ایرانی، دبیر شدن یا نشدن فلان شخص است؟ من معتقدم موسیقی ما دچار مسائل ریشه‌ای‌تر از این حرف‌هاست. به عنوان نمونه این واقعاً جای تأسف دارد که تلویزیون یک گزارش کامل از جشنواره ما تهیه کرد اما عده‌ای تنها چیزی که در پخش تلویزیونی این جشنواره ندیدند، هنرمندان کودک و نوجوان بود. جالب اینکه در پخش این برنامه، من و آقای خرم یا آقای احتشامی را نشان دادند، اما اصل کار که شرکت‌کنندگان بودند را از برنامه حذف کردند.

مدیر سومین جشنواره و جایزه نوای خرم در پایان صحبت های خود گفت: ما در راستای بحث اخلاق‌مداری استاد خرم و جشنواره‌مان، پویش به عنوان حرمت نگه‌داشتن یا احترام به پیشکسوت راه‌اندازی کردیم. در واقع ما به هر کدام از بچه‌ها گفتیم که اگر شما بخواهید به یک پدربزرگ یا مادربزرگ هنرمندتان جمله‌ای بگویید، چه می‌گویید؟ آن جمله‌ها را برای ما بفرستید تا در جشنواره منتشرشان را کنیم.

رضا خرم فرزند ارشد زنده یاد همایون خرم و عضو شورای سیاستگذاری سومین جشنواره و جایزه همایون خرم ( نوای خرم) هم در این نشست رسانه ای با اشاره به حضور خانواده همایون خرم در جریان برگزاری جشنواره بیان کرد: زمانی که پدرم در قید حیات تصمیماتی گرفته شده بود که او با آقای بردیاصدر نوری کنسرتی را به صورت مشترک برگزار کنند بنابراین از همان دوران دوستی و رفاقتی بین خانواده ما و ایشان وجود داشت که تا به امروز نیز ادامه دارد. به هر حال در همین مدت بود که باهم همواره بحث می کردیم که چرا دیگر خبری از اجراهای پرشور دوران طلایی موسیقی ایرانی در دهه های 30، 40 و 50 نیست و یا اگر هم وجود دارد فقط وابسته به چند هنرمند انگشت شمار است از این جهت در سال 93 بود که آقای صدرنوری پیشنهاد داد که برای رسیدن به این فضا می توانیم جشنواره ای را راه اندازی کنیم که می تواند به سهم خود در جهت اعتلای فرهنگ آموزش و اجرای موسیقی اصیل ایرانی شرایط خوبی را ایجاد کند.

وی افزود: وقتی این پیشنهاد با محوریت اجرای آثار پدرم ارائه شد من از این بابت خیلی خوشحال شدم که کودکان و نوجوانان ما می‌توانند در چنین جشنواره‌ای شرکت کنند. به هر ترتیب هدف ما تقریباً از قبل مشخص شده بود و می‌خواستیم یک نوع موسیقی را که سال‌های سال به آن توجه نشده بود در بین کودکان و نوجوانان رواج دهیم چون مردم ما هنوز هم نسخه اصلی یا بازخوانی شده همان نوع موسیقی را گوش‌ می‌کننددر حالیکه موسیقی‌های پس از آن دوره طلایی، حالت مدرسه‌ای داشته‌اند و علیرغم پایه‌ها و تکنیک‌های قوی نوازندگان، چندان آن آثار به دل مردم ننشسته است.

خرم با ابراز خرسندی از برگزاری یک جشنواره موسیقی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان بیان کرد: جشنواره نوای خرم در دو دوره ابتدایی با آثار پدرم برگزار شد و دیدیم چقدر بازتاب‌های خوبی از بچه‌ها و خانواده‌های آنان او دریافت کردیم. پس از دو دوره اول، سعی کردیم که جشنواره سوم را گسترش دهیم و آثار استاد روح‌الله خالقی و استاد علی تجویدی را هم به آن اضافه کنیم. به عبارتی این سه هنرمند افرادی بودند که در طول تاریخ معاصر موسیقی ایران، نقش فوق‌العاده به‌سزایی در موسیقی داشته‌اند. به عنوان نمونه آقای خالقی مظهر ارکسترال کردن موسیقی سرزمین ماست که خودشان هم آثار بسیار زیبایی ساخته‌اند. بنابراین طبیعی است که آثار ایشان برای ارائه در جشنواره نوای خرم موجه باشد و کودکان سعی کنند که آن را یاد بگیرند و بنوازند.

وی به آثار زنده یاد علی تجویدی هم اشاره کرد و گفت: من بر این باورم بین ملودی پردازی و آهنگسازی تفاوت هایی وجود دارد که در این فضا بسیاری از بزرگان موسیقی ما در بخش ملودی پردازی از آهنگسازی توانایی بیشتری داشتند ولی من معتقدم زنده یاد علی تجویدی هم در زمینه آهنگسازی و هم در زمینه ملودی پردازی جزو ماهرترین ها و بهترین ها بودند . این هنرمند آثار ماندگاری را خلق کرده که در آنها هم ذوق وجود داشته و هم کار علمی.گرچه ما بزرگان دیگری را هم در زمینه موسیقی داریم که سعی می‌کنیم در سال‌های بعد آثار آن‌ها را هم در مسابقه بگذاریم.

ناصر ایزدی آهنگساز و دبیر اجرایی سومین جشنواره و جایزه همایون خرم ( نوای خرم) هم در بخش دیگری از این نشست رسانه ای گفت: برای من که کارم سرپرستی و رهبری ارکستر است، خیلی سخت بود که بتوانم کار اجرایی انجام دهم، منتها زمانی که آقای صدرنوری پیشنهاد آن را دادند و آقای خرم نیز به این مجموعه پیوستند، خیلی مشتاق شدم چون می‌دانستم که در این جشنواره قرار است به موسیقی اصیل ایرانی ارج نهاده شود و در آن به حفظ ریشه‌های فرهنگ و موسیقی کشور کمک شود. من مجبور شدم برای همکاری در این جشنواره خیلی از کارهای خودم را کنار بگذارم که از این بابت خوشحالم چون تنها زمانی که موسیقی من با یک کار دیگر به صورت هم‌جهت پیش می‌رفت، زمانی بود که با آقای لطفی کار می‌کردم. به هر حال وقتی بچه‌ها یا پدر و مادرهای‌شان با من تماس می‌گیرند، احساس رضایت می‌کنم و حسم در کار کردن با این کودکان و نوجوانان با حسی که پس از اجرای کنسرت دارم برابری می‌کند.

وی با اشاره به تقویم سومین جشنواره موسیقی نوای خرم توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته سومین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) روزهای 15 و 16 دی ماه سال جاری در تالار وحدت تهران برگزار می شود. این در حالی است که ما روز 17 دی ماه نیز شاهد برگزاری مراسم اختتامیه خواهیم بود. در حوزه اهدای جوایز که جزییات آن در نشست رسانه ای دوم جشنواره اطلاع رسانی خواهد شد باید به این نکته اشاره کنم که انتخاب نفر برتر در این جشنواره خیلی دشوار است و اگر امکان آن وجود داشت، کسی را به عنوان نفر برتر انتخاب نمی‌کردیم. کما اینکه ما سال گذشته به جهت کار خوب و عشق و علاقه وصف‌ناپذیر شرکت‌کنندگان، به تمام کسانی که به مرحله دوم راه پیدا کردند جایزه دادیم. به هر حال نیت و هدف اصلی ما فقط تشویق کردن است . ما می‌خواهیم خانواده‌ها را مجاب کنیم تا بچه‌های‌شان را به جشنواره بفرستند تا بدانند که ریشه‌های فرهنگی‌شان در کجاست. ما می‌خواهیم بچه‌ها یاد بگیرند که گذشته خودشان را فراموش نکنند، حالا این فراموش نکردن هم به لحاظ رعایت آداب موسیقی است و هم به لحاظ خود اجرای موسیقی.

دبیر اجرایی سومین جشنواره و جایزه همایون خرم ( نوای خرم) با اشاره نحوه ثبت نام شرکت کنندگان گفت: سامانه اینترنتی و کانال تلگرامی جشنواره برای ثبت نام اینترنتی هنرمندان متقاضی در نظر گرفته شده است. آن دست هنرمندانی هم که به هر دلیلی به اینترنت دسترسی ندارند می توانند با تماس با موسسه «راد نو اندیش» از جزییات شرکت در جشنواره مطلع شوند.

براساس این گزارش بعد از پایان بخش اول نشست خبری سومین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) دست اندرکاران جشنواره به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

رضا خرم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برگزاری سومین دوره این رویداد توسط بخش خصوصی با توجه به تعطیلی اغلب جشنواره های غیر دولتی دیگر توضیح داد: همه ما معتقدیم که قسمت زیادی از علت بقای این جشنواره به خاطر کمک خدا و روح پدرم بوده چرا که پدرم خیلی به هنرمندان گروه سنی کودک و نوجوان علاقه داشت و کلاً با هر کسی که کار موسیقی می‌کرد، جوری برخورد داشت که او گمان می‌کرد یک استاد است. بخش دیگر این اتفاق ویژه به مساعدت‌های شبانه‌روزی آقای صدرنوری مربوط می‌شود. وی با عنوان بخش خصوصی کاملاً با توان مالی خودشان این کار را راه‌ انداختند و پیش بردند. امیدوارم که برای تداوم بیشتر این جشنواره، اسپانسرها و حامیان مالی نیز بیایند تا ما بتوانیم آن را به صورت گسترده‌تری اجرا کرده و بعد از جشنواره هم شرکت‌کنندگان حمایت کنیم.

صدرنوری مدیر سومین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) هم در پاسخ به همین سوال گفت: در بخش غیر خصوصی، بحث مدیریت هزینه پیش می‌آید و یک منبعی وجود دارد که همه از آن منبع خرج می‌کنند. در این بخش تلاش‌ بر این است که شما بهترین کیفیت را با پایین‌ترین هزینه ممکن به سرانجام برسانید. جالب است شما بدانید جشنواره نوای خرم فقط 7 نفر مدیریت می‌شود در حالی که در جشنواره‌های دولتی، تعداد مدیران جشنواره از تعداد خود شرکت‌کنندگان بیشتر است. بنابراین مدیریت هزینه و کیفیت در بخش خصوصی بسیار پر رنگ است و به تداوم آن خیلی کمک می‌کند. قطعاً تداوم مسیر جشنواره نوای خرم، نیازمند کمک حامیانی است که در حوزه فرهنگ و هنر کار می‌کنند اما با شرایط و استانداردهایی که ما تعیین می‌کنیم نه آن‌چه که آن‌ها به ما تحمیل می‌کنند.

رضا خرم در پاسخ به سوال دیگری درباره آثار باقی مانده از پدرش گفت: هر چه می‌گذرد من از ایشان آثار جدیدی را پیدا می‌کنم. اکنون 10 اثر کامل بدون شعر و 6 اثر کامل با شعر از پدرم دارم که شعرهای آن از سروده‌های سعدی (ای ساربان)، مولانا، استاد بیژن ترقی و آقای هوشنگ ابتهاج است. همچنین حدود 20 اثر ناقص هم وجود دارد که در صفحات مختلفی از دفتر پدرم نوشته شده و نیاز به جمع‌آوری دارند. من اتاق پدرم را در اختیار آقای شهرکی قرار داده‌ام تا آهنگ‌ها را استخراج کنند، پس امکان پیدا شدن قطعات دیگری هم وجود دارد.

خرم در جواب به سوالی با این مضمون که فکر نمی‌کنید که در جشنواره نوای خرم جای جوایزی چون آهنگسازی یا هر نوع دستاوردهای خلاقانه دیگر خالی است؟ توضیح داد: ما در جشنواره نوای خرم بخش آهنگسازی هم داریم منتها چون شرکت‌کنندگان ما نوجوانان زیر 18 سال هستند و سن‌شان مناسب آهنگسازی یک اثر اصیل ایرانی نیست، توفیق‌شان در این بخش کمتر است. اما همین که هنرمندان کودک و نوجوان به سراغ آثار گذشته بروند و روی آن‌ها کار کنند، پایه‌های علمی‌شان قوی می‌شود و باعث می‌شود که در آهنگسازانی هم پیش زمینه‌ای داشته باشند. به هر حال هدف در درازمدت این است که همین کودکان و نوجوانان به آهنگسازان خوبی تبدیل شوند و کاری نویی که آن‌ها می‌سازند هم یک کار ارزشمند باشد.

صدرنوری هم در پاسخ این پرسش بیان کرد: اتفاقا ما در این دوره از جشنواره نوای خرم به شکل بسیار پر رنگی به بخش آهنگسازی توجه کرده ایم به طوری که در فراخوان جشنواره برای این بخش امتیاز بالایی هم در نظر گرفتیم. البته ما از این گروه سنی در حد خودشان انتظار آهنگسازی داریم اما برای ما از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است که تصمیم داریم هر سال فضای موجود را گسترش دهیم. به طور کلی باید به این نکته اشاره کنم ما به تدریج به آن چیزی که هدف‌مان است نزدیک می‌شویم و امکان دارد به دوره بعد جشنواره، بخش‌های جدیدتری هم اضافه شود.

مدیر سومین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) در بخش پایانی صحبت های خود در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا در این دوره ازجشنواره استفاده از آثار ثمین باغچه بان مورد توجه قرار نگرفته بیان کرد: ما به مرور در حال تغییر و پیشرفت هستیم و در دوره‌های آتی نیز بخش‌هایی را برای تکامل جشنواره به آن اضافه خواهیم کرد. جالب است شما بدانید یکی از عزیزانی که در حوزه موسیقی کودک کار می‌کرد، چندی پیش از ما انتقاد کرد که کودک را چه به موسیقی آقای همایون خرم؟ و شما باید به کودک، خوراک موسیقی کودک دهید.

وی گفت: این‌که ما بتوانیم برای کودکان در سن و سال خودشان خوراک موسیقی تهیه کنیم، اتفاق بسیار خوبی است اما ما برای جشنواره‌مان مسیر دیگری را تعریف کرده‌ایم. البته در دفتر ما به روی همه عزیزان باز است و اگر دوستانی بیایند و بگویند که می‌خواهند روی این تیپ ملودی کار کنند و یک سری ملودی کودک و نوجوان در آن تولید کنند، ما کاملاً این آمادگی را داریم، گرچه اساس کار ما همان چیزی است که به آن اشاره کردم.


8443004
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است