اجتماعی 10:50 - 13 آذر 1395
رییس سازمان امداد و نجات تشریح کرد
رییس سازمان امداد و نجات عملیات امدادرسانی به متاثران از برف و کولاک، سیل و آبگرفتگی و همچنین طوفان روز گذشته را تشریح کرد.

۸استان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی/اسکان اضطراری ۱۶۵۰تن در طوفان

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح گزارش سیل و آبگرفتگی در سطح کشور از ۱۱ آذرماه تا ساعت ۶ صبح امروز گفت: هشت استان آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، چهارمحال، خوزستان، کهگیلویه، کردستان و لرستان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند. بر همین اساس به ۱۶ شهر و روستا و ۴۷۸ تن متاثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شده است.

وی افزود: همچنین ۶۰ اسکان اضطراری داده شدند و تخلیه آب از ۶۶ واحد منزل مسکونی صورت گرفت.

سلیمی با اشاره به فعالیت ۴۰ تیم عملیاتی شامل ١٦٧ نفر امدادگر و نجاتگر افزود: در عملیات سیل و آبگرفتگی ۱۹ دستگاه موتور پمپ و لجن کش به کار گرفته شد. همچنین ١٧٠ قرص نان، ۲۳۰ قوطی کنسروجات، ۱۵ کیلوگرم خرما و ۷۹ تخته پتو میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.



رییس سازمان امداد و نجات همچنین در توضیح عملیات برف و کولاک امدادگران در سطح کشور گفت: از ۱۱ آذرماه تا ساعت شش صبح امروز هشت استان آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، چهارمحال، گلستان، کهگیلویه، مازندران و همدان تحت تاثیر برف و کولاک قرار گرفتند.

وی افزود: در این بازه زمانی ۱۱ محور و ۴۴۳ نفر مورد امدادرسانی قرار گرفتند. ۱۴۱ دستگاه خودرو نیز از برف رهاسازی شدند. ۱۸ تیم عملیاتی شامل ٦٧ تن امدادگر و نجاتگر در عملیات برف و کولاک فعال بودند. همچنین ۴۸ قوطی کنسروجات، یک کیلوگرم خرما و ۱۵ تخته پتو میان متاثران از برف و کولاک توزیع شد.

سلیمی همچنین به طوفان روز گذشته در دو استان مازندران و خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: پنج شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، بهشهر، نکا و سوادکوه تحت تاثیر طوفان قرار داشتند.

از روز گذشته تا ساعت شش صبح امروز ۱۷ شهر و روستا و ۲هزار و ۲۳۹ تن امدادرسانی شدند. همچنین یکهزار و ۶۵۰ تن اسکان در خراسان شمالی (در مساجد، راهدارخانه، مدارس و ...) اسکان اضطراری داده شدند. ۲۲ تیم عملیاتی شامل ۱۳۲ امدادگر و نجاتگر در این عملیات فعالیت داشتند.

انتهای پیام


8437815
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۸ قرار گرفته و وضعیت هوای تهران بهبود نسبی یافته و در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتل سریالی معتادان که موفق شده بود پای چوبه دار از اولیای دم یکی از قربانیانش رضایت بگیرد، سرانجام بعد از ۲۸ سال از زندان آزاد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرعشی گفت: امسال نسبت به سال گذشته عوامل بهداشت و درمان کاهش پیدا کرده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان اسلام‌شهر از دستگیری عاملان رعب و وحشت در اسلامشهر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: بیش از پنج هزار عمره‌گزار در ماه شوال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: بیش از پنج هزار عمره‌گزار در ماه شوال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار گودرزی گفت: چند روز پیش انتشار فیلمی از صحنه سرقت بعنف در اتوبان صدر ذهن‌ها را متوجه خود کرد و فرصتی فراهم شد تا یک بار دیگر پلیس آگاهی تهران بزرگ اشراف اطلاعاتی و توان عملیاتی و هوشمندی کارآگاهان خود را به رخ مجرمین بکشد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» خواستگار شرور وقتی از دختر مورد علاقه‌اش جواب منفی شنید با حمله به خانه او و ضرب و جرح خانواده‌اش وی را ربود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» زورگیران پل صدر تهران توسط پلیس آگاهی در مازندران دستگیر شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تاکسی‌های اینترنتی اگر نگران راننده‌ها هستند، کمیسیون آن‌ها را کم کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است