علمی فناوری 19:32 - 01 مرداد 1396
پس از تلاش ناکام در اوایل سال جاری، سوبارو در نهایت توانست رکورد جدیدی را برای سدان چهار درب خود در پیست نوربرگ رینگ ثبت کند.

ثبت رکورد جدید سوبارو در پیست جهنم سبز

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال،این رکورد با خودروی مسابقه‌ای مخصوص WRX STI تایپ RA NBR به دست آمده است. این خودرو توانسته یک دور جهنم سبز را در 6 دقیقه و 57.5 ثانیه طی کند. ویدئوی مربوط به این رکوردشکنی اندکی بعد منتشر شده اما سوبارو می‌گوید رکورد مذکور با استفاده از تجهیزات زمان‌گیری نوربرگ رینگ به دست آمده و توسط مقامات پیست تأیید شده است.

اگرچه این رکورد چشمگیر و گیرا است اما خودروی یاد شده با مدل تولیدی فرسنگ‌ها فاصله دارد. این خودرو به‌طور ویژه توسط Prodrive ساخته شده و از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری اصلاح شده با قدرت بیشتر از 600 اسب بخاری استفاده می‌کند.

مدیر ارتباطات تولید سوبارو می‌گوید: ما WRX STI تایپ RA NBR مخصوص را برای ثبت رکورد به اینجا آورده‌ایم و اعلام می‌کنیم این خودرو اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. این خودرو یک خرید فوق‌العاده است زیرا پرفورمنس ارتقا یافته و استایل و دینامیک هندلینگ بهتری نسبت به خودروی کنونی دارد.

دو خودروی یاد شده اشتراکات کمی دارند اما WRX STI تایپ RA NBR دارای سقف فیبر کربنی، بال عقب فیبر کربنی و رینگ‌های 19 اینچی BBS با لاستیک‌های اسپورت یوکوهاما است. این خودرو همچنین دارای سیستم تعلیق بازنگری شده، ترمزهای برمبو و صندلی‌های جلوی ریکارو است.

نیروبخش نسخه استاندارد پیشرانه 2.5 لیتری توربوی بوکسوری با قدرت حدود 310 اسب بخار است. این پیشرانه به یک گیربکس 6 سرعته دستی با تعویض‌های کوتاه متصل شده است.

۵۴۵۴


9287171
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش از دادن امتیاز ویژه به دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوشیدنی‌های دارای فیبر می‌توانند میان وعده خوبی برای کودکان باشند و مایعات بدن آنها را تامین کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فضایی گفت: در داخل کپسول زیستی مناسب برای پرتاب انسان باید شرایط زیستی فراهم باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری در نیمه مرداد اعلام می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت OpenAI فناوری Voice Engine خود را جمعه گذشته رونمایی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان چینی آزمایشی ابداع کرده‌اند که سه نوع سرطان را تنها با یک قطره خون خشک شده و در عرض چند دقیقه تشخیص می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: کنکور در ۱۹۱۳ حوزه امتحانی برگزار می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافت و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری از آن رونمایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافت و طی مراسمی با حضور معاون علمی...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است