استانی 17:06 - 02 اسفند 1395
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با قدردانی از حساسیت مردم و رسانه‌ها نسبت به قطع درختان باغ سیب مهرشهر گفت: بخش‌هایی از باغ که درختان آن عمری بیش از 50 سال دارد قطع شده است و تا پایان سال 96 کل باغ سیب مهرشهر احیا خواهد شد.

توضیحات معاون استاندار البرز در خصوص قطع درختان باغ سیب مهرشهر

به گزارش خبرنگار ایسنا، مهندس «خسرو ارتقایی» در حاشیه بازدید اصحاب رسانه استان البرز از باغ سیب مهرشهر کرج که امروز دوشنبه(دوم اسفند)، انجام شد، گفت: باغ سیب مهرشهر یک مجموعه 350 هکتاری است که 270 هکتار آن متعلق به بنیاد مستضعفان و 80 هکتار نیز به دانشگاه علامه مربوط است.

ارتقایی با اشاره به برنامه‌های پیشین شهرداری کرج و بنیاد مستضعفین برای تبدیل کاربری بخشی از این باغ خاطرنشان کرد: اما با پیگیری‌هایی که در استان به عمل آمد و پس از سفر رئیس جمهور به استان البرز، رئیس دولت به مردم قول داد که باغ سیب مهرشهر باغ سیب خواهد ماند.

وی اضافه کرد: پس از این تصمیم و علیرغم ارزش بالایی که در این 270 هکتار باغ نهفته است، رئیس بنیاد مستضعفان نیز قبول کرد که کاربری باغ باقی بماند و تغییری در آن ایجاد نشود.

ارتقایی با بیان این‌که درختان بخش‌هایی از این باغ بالای 50 سال عمر دارد و فرسوده است، گفت: برای ادامه حیات باغ سیب مهرشهر به احیا مجدد آن نیازمندیم از همین‌رو قرار است با تلاش بنیاد مستضعفان و تسهیلات سه میلیاردی سازمان جهاد کشاورزی که بخشی از آن نیز پرداخت شده است، این باغ فاز به فاز احیا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز خاطرنشان کرد: در همین راستا 50 هکتار از اراضی که قبلاً هیچ درختی در آن وجود نداشت کاشته شده است و تا سال آینده به ثمر خواهد نشست.

ارتقایی اضافه کرد: 31 هکتار از درختان فرسوده این باغ نیز قطع شده است و پس از یکسال آیش زیر کشت خواهد رفت تا در نهایت و در پایان سال 96 ، 272 هکتار از باغ سیب احیا و شاهد باغی جوان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به فواید وجود باغ سیب مهرشهر افزود: این منطقه در جنوب غرب کلانشهر کرج و پایتخت واقع شده و به دلیل اینکه جریان باد غالب از این باغ عبور می‌کند تأثیر زیادی در کیفیت هوای کلانشهر کرج و تهران خواهد داشت.

این مسئول تصریح کرد: بنابراین با همه این تفاسیر ما اجازه نخواهیم داد که حتی یک وجب از این باغ تبدیل کاربری شود و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

ارتقایی توضیح داد: البته لازم است حق و حقوق بنیاد مستضعفین که متعلق به محرومین جامعه است نیز با همکاری مسئولین از طریق تامین زمین محقق شود.

وی با قدردانی از حساسیت مردم نسبت به باغ سیب تصریح کرد: درختان قطع شده درختانی فرسوده بوده است. 

انتهای پیام


8834473
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است