استانی 16:20 - 28 مهر 1396
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد خبر داد:
یزد ـ مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد از ادامه عملیات مرمت و بازسازی خانه تاریخی فرخی یزدی در سال جاری خبر داد.

خانه تاریخی «فرخی یزدی» در دست مرمت و بازسازی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان یزد، فاطمه دانش یزدی اظهار داشت: مرمت و بازسازی بیش از نیمی از خانه تاریخی فرخی یزدی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان انجام شده و مرمت آن در مراحل پایانی قرار دارد.

وی افزود: عملیات مرمت و بازسازی خانه فرخی یزدی، یکی از یادگارهای گرانبهایی که در شهر تاریخی یزد قرار گرفته، از سال ۹۴ آغاز شده و تاکنون نیمی از این خانه تاریخی مرمت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه برای مرمت و بازسازی این خانه تاریخی تاکنون بالغ بر شش میلیارد هزینه شده است، گفت: جمع آوری آجرهای کف پشت بام و اجرای مجدد کف‌سازی پشت بام با آجر فرشی، اجرای کاهگل و سیمگل حیاط ، اجرای آجرفرش حیاط، ساخت و نصب درب های چوبی، حفر چاه جذبی و اجرای تاسیسات از جمله اقداماتی است که در این بنا انجام شده است.

وی از آغاز فصل نهایی مرمت این خانه با هدف ادامه و تکمیل اقدامات مرمتی بنا و اتمام این پروژه تاریخی و مهم به عنوان مرکز فرهنگی هنری در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این خانه تاریخی می تواند نقش مهمی در جذب توریست و فعالیت های فرهنگی در منطقه داشته باشد.

دانش یزدی ادامه داد: خانه فرخی یزدی در خیابان امام خمینی و بافت تاریخی شهرجهانی یزد واقع شده و یکی از مهمترین بناهای دوره متاخر اسلامی به شمار می آید که در تملک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است و در سال ۱۳۹۱ با شماره ۳۰۸۴۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


9488035
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۲۹ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است