استانی 12:38 - 22 آبان 1398
ایسنا/گیلان مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری گیلان، رویکرد امسال هفته ترویج علم را اقلیم و فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: افزایش دانش و اطلاعات علمی نسبت به مسائل زیست محیطی و آب و هوایی می تواند جامعه را به سمت پایداری هدایت کند.

اقلیم و فرهنگ رویکرد هفته ترویج علم است

به گزارش ایسنا، علیرضا محمدی در همایش نقش رسانه در ترویج علم، ۱۹ آبان را مصادف با روز جهانی علم دانست و اظهار کرد: امسال روز جهانی علم با شعار «علم برای همه در خدمت صلح و توسعه» گرامی داشته می شود.

وی با بیان اینکه هفته ترویج علم در کشور ما گرامی داشته می شود، تصریح کرد: چهارمین روز از هفته ترویج علم تحت عنوان نقش رسانه در ترویج علم نامگذاری شده است، زیرا رسانه ها به واسطه گستردگی و دسترسی آسان نقش مهمی در ترویج و فراگیری علم دارد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان، با تاکید بر لزوم عمومی کردن علم در لایه های مختلف اجتماعی، افزود: رواج تفکر علمی نزد مردم جامعه در نهایت موجب خردگرایی و توسعه پایدار می شود.

محمدی با بیان اینکه ماموریت ترویج علم بر عهده دو گروه دولتی و غیردولتی است، گفت: آموزش و پرورش و آموزش عالی نقش مهمی در ترویج علم دارند، اما رسانه ها در کنار سازمان های مردم نهاد یکی از ابزارهای نوین و قابل دسترس برای انتقال یافته های علمی است.

وی رویکرد امسال هفته ترویج علم را اقلیم و فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های جامعه امروز تغیرات اقلیمی است لذا افزایش دانش و اطلاعات علمی نسبت به مسائل زیست محیطی و آب و هوایی می تواند جامعه را به سمت پایداری هدایت کند.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری گیلان، حل مسائل و مشکلات زیست محیطی را نیازمند نگاه علمی دانست و متذکر شد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته از نیم قرن پیش فراگیر کردن و عمومیت بخشیدن به علم در سطح جامعه را دنیال می کنند، زیرا گسترش علم به توسعه پیدار دوام و قوام می بخشد.

محمدی با بیان اینکه امروزه رسانه های از حالت انحصاری خارج شده اند، اظهار کرد: رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی به واسطه گستردگی و فراگیر بودن نقش اساسی در انتقال علم بین آحاد جامعه دارند و امروزه بسیاری از اطلاعات مورد نیاز پیرامون مسائل از طریق رسانه ها قابل حصول است.

انتهای پیام  


10292608
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است