بین‌الملل 11:19 - 26 اردیبهشت 1398
سوریه از شورای امنیت خواست اقدام فوری در جهت الزام مسؤولان رژیم صهیونیستی به توقف شهرک‌سازی‌ها در جولان اشغالی انجام دهد.

درخواست سوریه از شورای امنیت برای توقف شهرک‌ سازی‌ها در جولان اشغالی

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت با اشاره به اینکه سیاست شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی و اقدامات سرکوبگرانه آن در جولان اشغالی به منزله نقض آشکار منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت است، اقدام فوری این شورا برای الزام این رژیم به توقف شهرک‌سازی‌ها را خواستار شد.

این وزارتخانه اعلام کرد، مسؤولان رژیم صهیونیستی همچنان انواع فشارها را بر شهروندان سوریه در منطقه جولان اشغالی اعمال می‌کنند تا آنها را مجبور کنند سندهای ملکی ثبت شده در سوریه یا هر سند دیگری که مالکیت آنها را بر این اراضی ثابت می‌کند به مرکز مالکیت اسرائیل ارائه دهند تا به جای آن یک سند مالکیت اسرائیلی به آنها داده شود.

در این نامه تاکید شده است، مسؤولان رژیم صهیونیستی به سیاست خصمانه شهرک‌سازی در جولان اشغالی با هدف تصرف زمین‌های مردم و تثبیت اشغال آنها ادامه می‌دهند و در ادامه ساخت این شهرک‌ها بهانه حقوقی را به دست مسؤولان صهیونیستی می‌دهد تا قانون الحاق جولان به اراضی اشغالی را تثبیت کرده و آن را تحت اشغال خود در آورند.

دمشق بار دیگر تاکید کرد: جولان اشغالی بخش جدایی ناپذیر از خاک سوریه است و دمشق بر این اساس که مالکیت جولان حقی دائمی است که شامل مرور زمان نمی‌شود، از انجام هر گونه اقدامی برای بازگرداندن آن دریغ نخواهد کرد.

همچنین دمشق در ادامه این نامه بر حمایت خود از مقاومت مردم سوریه در برابر این رژیم و مخالفت آنها با تصمیم آن برای الحاق جولان به اراضی اشغالی و سیاست غارت اراضی و دارایی‌های مردم در جولان از راه ساخت شهرک‌های غیرقانونی در خاک سوریه با هدف تغییر در ساختار جمعیتی، جغرافیایی و حقوقی آن تاکید کرد.

انتهای پیام


10128325
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری مصر، امروز (چهارشنبه) درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است