ورزشی 14:04 - 06 تیر 1396
تکواندو قهرمانی جهان- کره جنوبی؛
بیست و سومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان فردا با برگزاری مبارزات دو وزن مردان و یک وزن زنان پیگیری می‌شود که سه ایرانی به دیدار رقبای خود می‌روند.

پوراسماعیل، رجبی و مردانی نمایندگان ایران در روز پنجم مسابقات

به گزارش خبرنگار مهر، در پنجمین روز این رقابتها که به میزبانی کره جنوبی در شهر «موجو» و سالن «تی وان» جریان دارد چهارشنبه هفتم تیرماه تکواندوکاران وزن ۷۳- کیلوگرم زنان و دو وزن ۸۷- و ۸۷+ کیلوگرم مردان به روی «شی هاپ جانگ» می روند که زهراپوراسماعیل، سعید رجبی و سجاد مردانی تکواندوکاران کشورمان خواهند بود. 

در وزن ۷۳- کیلوگرم بانوان ۴۰ تکواندوکار ثبت نام کرده اند که زهرا پوراسماعیل در اولین دیدار به مصاف «ساندار وانگاس» از کلمبیا می رود و در صورت برتری یکی از تکواندوکاران اسپانیا، اندونزی یا هلند خواهد رفت. 

سعید رجبی در وزن ٨٧- کیلوگرم ابتدا به مصاف «دافین ساندرس» از نیوزیلند می رود و سپس با برنده هند و کوبا مبارزه می کند. رجبی در صورت برتری در این مبارزه، دور سوم«ولادیسلاو لارین« از روسیه خواهد رفت. این روسی رنکینگ یک دنیاست، دارنده طلا و برنز قهرمانی اروپا، برنز دوره قبل رقابتهای جهانی است که در سال ۲۰۱۷ و سه تورنمنت آزاد ترکیه، امارات و جام ریاست فدراسیون جهانی به مدال طلا دست پیدا کرده است. 

در وزن ۸۷+ کیلوگرم مردان سجاد مردانی مرد نقره مسابقات ۲۰۱۳ جهانی مکزیک با رنکینک ۳ جهان، دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر می گذارد و سپس به مصاف برنده استرالیا و فنلاند می رود. مردانی دور سوم با یکی از تکواندوکاران قزاقستان، اسلونی یا «جزایر پولین» مبارزه خواهد کرد. به نظر می رسد مردانی تا اینجای جدول کار دشواری نداشته باشد و در مرحله یک چهارم نهایی به احتمال فراوان با «ماهاماچو» از انگلستان پیکار می کند.

تکواندوکار انگلیسی مدال برنز المپیک را در اختیار دارد که دوبار مغلوب حسین تاجیک و امید عمیدی شده و در بازیهای المپیک در یک رقابت نزدیک ۴ بر ۳ مقابل مردانی به پیروزی دست پیدا کرد. مردانی در صورت رسیدن به نیمه نهایی با «دیمیتری شوکین» رنکنیگ یک دنیا و قهرمان دوره قبل رقابتهای جهانی از ازبکستان پیکار می کند. ازبکها در مسیر کسب سکوی قهرمانی از رقبای ایران هستند و پیروزی مردانی می تواند کمک زیادی به کسب یک رتبه شایسته برای کشورمان باشد.

از تیم ۱۴ نفره اعزامی ایران به این دوره از رقابتها تاکنون ۷  تکواندوکار به دیدار رقبای خود رفته اند که، آرمین هادی پور به نشان نقره و مسعود حجی زواره هم به نشان برنز دست یافته اند. فرزان عاشورزاده، اکرم خدابنده، ناهید کیانی ، ملکیا میرحسینی و ابوللفضل یعقوبی هم از دور رقابتها حذف شده اند.

بیست و سومین دوره رقابتهای قهرمانی جهان که با حضور تکواندوکارانی از ۱۸۳ کشور جهان در کره جنوبی جریان دارد، تا روز جمعه نهم تیرماه ادامه خواهد داشت.


9207453
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار دو تیم آلومینیوم اراک - پرسپولیس از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور تماشاگر برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد اونای امری سرمربی تیم فوتبال استون ویلا تا سال ۲۰۲۷ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد سیاسرانی، قهرمان بین المللی شورای جهانی بوکس موی تای شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تست‌های اخذ شده از ورزشکاران پاورلیفتینگ در مسابقات داخلی و خارجی سال ۲۰۲۳ اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی پوش ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ گفت: این اتفاق حاصل یک کار گروهی بود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان دیدار‌های تیم ملی فوتبال ایران با هنگ کنگ و ازبکستان را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک را صادر کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای خود را در خصوص تخلف برخی از رقابت‌های لیگ برتر صادر کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان لیگ فوتبال در نامه‌ای به هیات فوتبال آذربایجان شرقی از امکان پذیرنبودن حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تا زمان بهبود زیرساخت‌ها خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است