بین‌الملل 12:04 - 04 خرداد 1397
دائرةالمعارف جامع ویکی‌پدیا در نامه‌ای سرگشاده به دولت ترکیه از این کشور خواست تا هرچه سریع‌تر ممنوعیت دسترسی به وب‌سایت این دائرةالمعارف را لغو کند.

نامه سرگشاده ویکی‌پدیا به ترکیه برای لغو فیلترینگ این سایت

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، ایلین هرشنوف، یکی از اعضای شورای عالی بنیاد ویکی‌پدیا در نامه‌ سرگشاده خود خطاب به دولت ترکیه آورده است: بنیاد ویکی‌پدیا از اظهارنظرهای منتسب به احمد ارسلان،‌ وزیر حمل و نقل،‌ امور دریایی و ارتباطات ترکیه درباره بسته شدن سایت مذکور در کشور ترکیه که بیش از یکسال است ادامه دارد، نگران است.

وی ادامه داد: مسدود شدن وب‌سایت ویکی‌پدیا در ترکیه بزرگترین ممنوعیت دولتی اعمال شده علیه این وب‌سایت است.

در ادامه این نامه همچنین آمده است: اظهارنظرهای این وزیر ترکیه‌ای بازتاب نادرست از مدل "ویرایش باز" ویکی‌پدیا و اقدامات انجام شده از سوی بنیاد ویکی‌پدیا محسوب می‌شود.

این نامه سرگشاده با عنوان درخواست از آنکارا برای لغو ممنوعیت استفاده و دسترسی به وب‌سایت ویکی‌پدیا پس از آن منتشر شد که احمد ارسلان بابت "اطلاعات نادرستی که ویرایش نشده است" شکایت کرد.

مقام مسئول در بنیاد ویکی‌پدیا همچنین اضافه کرده است که "اطلاعات اشتباهی که در وب‌سایت منتشر شده مورد بازبینی قرار گرفته و ادیت شده است اما ممنوعیت دسترسی به وب‌سایت هنوز ادامه دارد. دستور دادگاه مبنی بر اعمال عدم استفاده از وب‌سایت مذکور براساس دو مقاله منتشر شده در بخش انگلیسی ویکی‌پدیاست و دستور دادگاه مبنی بر این است که مطالب منتشر شده بر اعتبار و جایگاه جمهوری ترکیه خدشه وارد کرده است. ما به دستور و تصمیم دادگاه احترام می‌گذاریم اما باید بگوییم که این مطالب منتشر شده توسط ویراستاران داوطلب ویکی‌پدیا تغییر یافته است و ما می‌خواهیم که مساله ممنوعیت و عدم دسترسی به وب‌سایت ویکی‌پدیا در ترکیه از سوی دولت آمریکا بررسی شود."

این مقام مسئول همچنین گفت: ویکی‌پدیا قوانین ترکیه را آنچنان که آنکارا مدعی است، نقض نکرده است. من همچنین تاکید دارم که ویکی‌پدیا تابع قوانین ترکیه است. ویکی‌پدیا به قوانین حقوقی واقف است و به آن ادامه می‌دهد. من امیدوارم که مردم ترکیه بتوانند همچنان در فضای دائرةالمعارف جامع ویکی‌پدیا حضور فعال داشته باشند.

انتهای پیام


9789870
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است