اجتماعی 14:31 - 13 آذر 1395
گزارش فارس از قربانی شدن اهوازی‌ها در سیاست‌کاری دولت
گرد و غبار استان خوزستان و بارش باران اسیدی پس از آن هرساله عده زیادی را راهی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها می‌کند، در حالیکه عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر راه اندازی بیمارستان تخصصی تنفسی اهواز تاکید دارد، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌گوید هیچ شواهدی مبنی بر اسیدی بودن باران اهواز وجود ندارد.

مجلس:‌ بارش باران اسیدی عامل مشکلات تنفسی مردم اهواز/ وزارت بهداشت: تکذیب می‌کنیم، باران اسیدی نداریم

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، گرد و غبار استان خوزستان و بارش باران‌های اسیدی پس از آن و مشکلات تنفسی به وجود آمده بعد از هرساله موضوع مورد بحث بین مردم و مسئولان است.

امسال نیز پس از بارش باران های اسیدی ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با یادآوری آسیب‌های وارده به مردم استان خوزستان، گفت: وعده راه‌اندازی بیمارستان تخصصی تنفسی اهواز باید هرچه سریعتر محقق شود، این در حالی است که رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام می کند هیچ شواهدی مبنی بر اسیدی بودن باران اهواز وجود ندارد و همیشه  پس از اولین و دومین باران در استان خوزستان، شاهد بروز علائم تنفسی در مردم هستیم.

عدم تامین زیر ساخت‌ها، موجب صدمه دیدن مردم از باران اسیدی می‌شود

علی ساری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت مردم اهواز پس از باراش باران‌های اسیدی، گفت: این پدیده تکراری هر ساله پس از بارش‌های نخستین پاییزی در استان خوزستان مشکل آفرین می‌شود، متاسفانه عدم تامین زیرساخت‌ها برای مقابله و کاهش آسیب‌های ناشی از چنین بارش هایی علی رغم وعده‌های بسیار مسئولان دولتی‌ موجب صدمه دیدن بسیاری از مردم این استان شد.

نماینده مجلس: لزوم راه‌اندازی راه‌اندازی بیمارستان تخصصی تنفسی اهواز

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی بیمارستان تخصصی تنفسی اهواز را از نیازهای ضروری مردم این منطقه دانست و تصریح کرد: این بیمارستان در حوزه سلامت می‌تواند به مدیریت این پدیده و کاهش آسیب های ناشی از آن بشتابد اما تاکنون اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

نماینده مجلس: عدم تحقق وعده‌ها وزارت بهداشت/ اجبار به استفاده از ظرفیت‌های قدیمی

وی افزود: وزیر بهداشت و درمان و سایر مسئولان این وزارتخانه و حوزه بهداشت و درمان استان هم در مورد احداث بیمارستان تخصصی تنفسی بارها وعده دادند اما تا به حال هیچ اقدام عملیاتی انجام نشده‌ بنابراین به اجبار از ظرفیت بیمارستان‌های قدیمی که مطابق با این ساختارها هم نیستند، استفاده می شود.

نماینده مجلس: بارش باران اسیدی عامل مشکلات تنفسی

ساری با بیان اینکه باران‌های اسیدی در حال حاضر نیز آسیب بسیاری به مردم اهواز وارد کرده است، گفت: به دلیل بارش‌های پاییزی مردم با مشکلات تنفسی مواجهند، در این شرایط دانشگاه علوم پزشکی اهواز به شکل اضطراری و اورژانسی در آمده است و مردم را برای درمان به بیمارستان‌های تحت نظر منتقل می کنند.

نماینده مجلس: وعده راه اندازی بیمارستان تنفسی اهواز 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در شرایط بحرانی فعلی مذاکراتی با برخی مسئولان وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان جهت راه‌اندازی بیمارستان تنفسی اهواز صورت گرفته است، از این رو مجددا وعده دادند که به زودی مسئله بیمارستان تنفسی اهواز را حل کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: باران اسیدی نداریم

 اسماعیل ایدنی، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هیچ شواهدی مبنی بر اسیدی بودن باران اهواز وجود ندارد و ما هر ساله پس از اولین و دومین باران در استان خوزستان، شاهد بروز علائم تنفسی در مردم هستیم

وی اضافه کرد: در سه سال گذشته 50 تا 60 هزار نفر به دلیل حمله تنفسی پس از اولین باران به مراکز درمانی مراجعه کردند اما امسال کاهش 80 درصدی مراجعات مردم به مراکز درمانی پس از اولین باران را شاهد بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:ایجاد علائم تنفسی مشابه آسم

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه باران اخیر اهواز، باران اسیدی نیست، گفت: در سه سال اخیر، هیچ شواهدی مبنی بر تایید اسیدی بودن باران اهواز وجود نداشته است.

ایدنی ، اظهار داشت: در سه سال گذشته در برخی از شهرستان های استان خوزستان و اهواز، پس از اولین و دومین باران، شاهد علائم تنفسی مشابه آسم در مردم هستیم و تعدادی از بیماران تنفسی به بیمارستانها و مراکز درمانی مراجعه می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: کاهش مراجعات مردم بعد از باران اسیدی

وی با اشاره به مراجعه 50 تا 60 هزار نفر به مراکز درمانی در سه سال گذشته به دنبال آسم ناشی از اولین و دومین باران در استان خوزستان، خاطرنشان کرد: سال گذشته در فاصله 24 ساعت پس از اولین باران پاییزی، در استان خوزستان حدود 5 هزار نفر و در شهر اهواز حدود 3 هزار نفر با علائم تنگی نفس، به مراکز درمانی مراجعه کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: گرده های گیاهی و قارچ ها علت مشکلات تنفسی 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یادآور شد: امسال در شورای سلامت و امنیت غذایی استان خوزستان، برنامه های عملیاتی مناسبی برای عوامل مداخله گر و علت تنگی نفس مردم مصوب شد اما این پدیده در دیگر نقاط کره زمین مانند استرالیا نیز رخ داده بود و مهم ترین دلیل آن، گرده های گیاهی و قارچ ها است و در شورای سلامت استان، مصوب شد که گیاهانی که در این فصل گرده افشانی بیشتری دارند، مورد هرس قرار گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: کاهش مراجعات مردم اهواز به دلیل هرس گیاهان 

ایدنی از هرس گیاهان در برخی از شهرستان های استان خوزستان خبر داد و گفت: متاسفانه در برخی از شهرستانها این برنامه به طور کامل اجرا نشد اما در شهر اهواز میزان مراجعات مردم در 24 ساعت نخست پس از اولین باران، نسبت به سالهای گذشته، بیش از 80 درصد کاهش یافته و با تراکم کمتری از بیماران روبرو بوده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: پیشگیری از حملات تنفسی با اقدامات دو مرحله‌ای

وی با بیان اینکه برای کنترل و پیشگیری از حملات تنفسی، در دو مرحله اقداماتی را انجام دادیم، افزود: برای کاهش مواجهه مردم با موارد حساسیت زا، با هرس گیاهانی که بیشتر گرده افشانی داشتند، این مواد را در سطح شهرها کاهش دادیم و علاوه بر این، به افرادی که مستعد حملات تنفسی هستند، توصیه کردیم که در منازل خود بمانند و پنجره ها را ببندند و در صورتی که باید در محیط بیرون قرار داشته باشند، از ماسک های موثر استفاده کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: مصرف داروهای تنفسی قبل از بارندگی

 ایدنی ضمن تقدیر از رسانه ها به دلیل اطلاع رسانی به مردم برای مواجهه با حملات تنفسی پس از اولین باران در استان خوزستان و شهر اهواز، گفت: به بیمارانی که در سالهای گذشته دچار حملات تنفسی شده بودند، فراخوان داده شد که به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و برای آنها پروتکل درمانی پیشگیرانه ای تجویز شد که بسیار کم هزینه بود و آنها باید حداقل از دو هفته قبل از اولین بارندگی، داروهایی را مصرف می کردند تا مشکلات آنها کاهش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: اجرا پروتکل درمانی یکپارچه در مراکز بیمارستانی

مراکز بیمارستانی، پروتکل درمانی یکپارجه‌ای را از سال گذشته اجرا کرده ایم و این استانداردهای درمانی در بخش طب اورژانس و بخش تخصصی ریه تدوین شده است.

باز هم طبیعیت مقصر شناخته شد

گرد و غبار خوزستان هر ساله تکرار می‌شود، چاره‌ای برای آن اندیشیده نمی‌شود و مردم قربانی مسائل سیاسی شده و هرساله بر تعداد بیماران تنفسی افزوده می‌شود؛  این روز‌ها باران اسیدی هم به مشکلات مردم این مرز و بوم افزوده شده است و مسئولانی که به جای چاره اندیشی مشکل اسیدی بودن این باران را هم به گردن حوادث طبیعی و گرده گیاهان حواله می‌کنند...


8440100
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است